Trendy rozwoju digital experience: Pandemia wciąż wzmacnia potrzebę cyfrowych innowacji

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
5 min

Globalny kryzys wywołany przez COVID-19 to największe wyzwanie ostatnich dziesięcioleci – w ciągu kilku miesięcy wpłynął na wszystkie sektory działalności i obniżył dynamikę rozwoju firm. Ale nie spowolnił innowacji, a nawet dramatycznie je wzmocnił. Jak twierdzi Leszek Szczęch z Colt Technology Services, potrzeba innowacji nigdy nie była silniejsza. Obecnie napędzana jest przez nowe wyzwania, jedne z najbardziej uciążliwych i kosztownych, z jakimi do tej pory przedsiębiorstwa miały do czynienia.

Obsługa klienta coraz bardziej zautomatyzowana

W 2020 roku, branża telekomunikacyjna, podobnie jak wiele innych sektorów, odczuła wstrząs spowodowany przez pandemię COVID-19. Firmy i konsumenci polegali na łączności bardziej niż kiedykolwiek – często posługując się technologią ułatwiającą korzystanie z usług bezdotykowych lub usług nie wymagających bezpośredniego zaangażowania, które zostały udostępnione w sieci. Pandemia pobudziła rozwój sieci również w Polsce.

– Polskie przedsiębiorstwa łączą nowe technologie cyfrowe z postępem w przemyśle, kładąc duży nacisk na bezpieczeństwo i ochronę danych. Pomimo pewnych technicznych przeszkód, praca zdalna zyskuje na znaczeniu w stopniu, który jeszcze kilka miesięcy temu wydawał się niemożliwy. W świetle nowej rzeczywistości i nowych imperatywów mogłem przyjrzeć się polskiej cyfrowej transformacji, która wpłynie na społeczeństwo i biznes w świecie po COVID-19 zmienił rolę i znaczenie cyfrowej technologii w społeczeństwie mówi Leszek Szczęch z Colt Technology Services.

Jak zauważa, największe wzrosty odnotowane w 2020 roku dotyczą rozwoju obsługi klienta. Dzięki wykorzystaniu chatbotów, sztucznej inteligencji czy wirtualnych asystentów, przedsiębiorstwa mogą automatyzować cały proces. Zgodnie z prognozami, w 2021 r. komunikacja wspomagana sztuczną inteligencją, będzie sprzyjać dalszej, intensywnej współpracy między firmami, rządami, organizacjami i członkami społeczności, a rozwój digital experience nie zwolni.

- Advertisement -

– COVID-19 zapoczątkował przemianę społeczeństwa. Wierzę, że technologia będzie głównym czynnikiem aktywującym tę metamorfozę uważa Szczęch.

Eksperci branżowi spodziewają się także znacznie szerszego wykorzystania chmury. W reakcji na pandemię, firmy w dużej mierze oparły się właśnie na rozwiązaniach chmurowych – oczekuje się, że w 2021 roku ten trend będzie nadal rosnący.

– Chmura odegrała kluczową rolę w umożliwieniu przedsiębiorstwom i rządom szybkiego reagowania i podejmowania działań w odpowiedzi na kryzys oraz utrzymania ciągłości. Aby odnieść sukces w swoich planach naprawy i planach stabilizacyjnych, polskie firmy będą potrzebować bardziej elastycznych strategii zaangażowania klientów. Firmy muszą reagować szybko, więc zapotrzebowanie na prawdziwie spójne i wygodne rozwiązania komunikacji cyfrowej i społeczności cyfrowe gwałtownie rośniemówi przedstawiciel Colt.

Pandemia zmusiła też organizacje do ponownego zastanowienia się nad swoimi strategiami biznesowymi. Przedkładanie szybkości reakcji i wygody klienta ponad oszczędność kosztów i wydajność, skłoniło je do przyjęcia infrastruktury chmury publicznej. Mimo, że wciąż nie jest pewne, jak długo będziemy pracować z domu, robić zakupy głównie poprzez Internet, ile potrwają ograniczenia w podróżach lotniczych, jasne jest, że każda organizacja znajduje się przed koniecznością stawania się firmą bardziej elastyczną, responsywną i musi rozwijać swoje zdolności adaptacyjne w większym stopniu niż kiedykolwiek wcześniej.

Przyszłość to MultiCloud

MultiCloud dała początek nowym strategiom IT, umożliwiła nowe sposoby prowadzenia działalności i rozpoczęła silną konkurencję między dostawcami usług w chmurze. Rozwiązania wielochmurowe przynoszą istotne korzyści dzięki elastycznej strukturze i łatwej skalowalności. W przypadku wielu organizacji, platformy wielochmurowe zapewniają solidną opcję niezależnie od rozmiaru firmy i ograniczeń budżetowych. Daje to możliwość wyboru najbardziej przystępnego cenowo dostawcy usług w chmurze na rynku, najlepiej dostosowanego do indywidualnych potrzeb.

– Ze wzglądu na to, że strategia wielochmurowa obejmuje wykorzystywanie zarówno prywatnych, jak i publicznych platform chmurowych dla aplikacji, optymalizację kosztów można zaplanować zaczynając od najniższego poziomu, aby uzyskać najlepszy plan budżetu twierdzi Szczęch. 

Jak zapowiada, w 2021 roku, Colt Technology Services będzie nadal umacniać swoją obecność w Polsce, aby wspierać firmy zarówno lokalnie, jak i globalnie oraz zapewnić organizacjom działającym w regionie dostęp do elastycznych, szerokopasmowych usług sieciowych i komunikacyjnych na żądanie.

Udostępnij
- REKLAMA -