Vercom przejmuje MailerLite, globalnego dostawcę narzędzi do komunikacji e-mail. Akwizycja pozwoli spółce blisko trzykrotnie zwiększyć liczbę klientów oraz zapewni obecność na 180 rynkach. Wartość transakcji wyniesie około 400 mln zł (84,13 mln euro), co oznacza, iż będzie jedna z największych tego typu operacji w sektorze technologicznym w ostatnich latach.
MailerLite to globalny dostawca narzędzi do komunikacji e-mail dla klientów biznesowych z główną siedzibą w USA. Głównymi rynkami działalności MailerLite są Stany Zjednoczone oraz Europa Zachodnia, które łącznie odpowiadają za ponad 70 proc. przychodów spółki. MailerLite posiada ponad 38 tys. klientów na 180 rynkach i zatrudnia ok. 100 pracowników w 30 międzynarodowych lokalizacjach. W ostatnich trzech latach średnioroczny wzrost przychodów MailerLite wyniósł 43 proc., a marża brutto osiągnęła w 2021 roku wartość 45 mln zł.
– Konsekwentnie wdrażamy strategię, która ma na celu wzmocnienie naszej obecności na międzynarodowym rynku. Naszym celem było pozyskanie wiarygodnego partnera, dzięki któremu moglibyśmy znacznie przyspieszyć realizację tych planów. MailerLite to rozpoznawalna marka ciesząca się dużą popularnością wśród klientów biznesowych na całym świecie. Posiada zdywersyfikowane portfolio odbiorców, w którym dominują podmioty z atrakcyjnych rynków USA i Europy Zachodniej oraz międzynarodowy zespół specjalistów w kluczowych lokalizacjach takich jak San Francisco, Nowy Jork czy Dublin. Dzięki tej transakcji liczba naszych klientów wrośnie trzykrotnie, a nasze rozwiązania staną się dostępne na globalnym rynku – mówi Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.
W kwietniu zeszłego roku Vercom z sukcesem przeprowadził ofertę publiczną, w ramach której pozyskał 180 mln zł. Pozyskana kwota wraz z finansowaniem dłużnym zostanie w pełni wykorzystana na akwizycje. W lipcu 2021 r. Spółka przejęła łącznie za ok. 40 mln zł dwie spółki: FreshMail – lidera polskiego rynku e-mail marketingu oraz PushPushGo – lidera rynku komunikacji push w regionie CEE. Dzięki tym transakcjom Vercom znacząco zwiększył liczbę klientów oraz wzmocnił portfolio produktowe. Akwizycja MailerLite kończy etap inwestowania środków z IPO i rozpoczyna nowy etap w rozwoju obu podmiotów.
– Cieszymy się z perspektywy współpracy z Vercom. Mamy podobne globalne ambicję i razem jeszcze szybciej uda nam się osiągnąć założone cele. Wspólnie będziemy budowali naszą wartość oraz rozwijali usługi. Dzięki technologii posiadanej przez Vercom będziemy mogli zaoferować naszym klientom pełną wielokanałowość. Mocno liczymy też na wykorzystanie know-how Vercom w obszarze komunikacji transakcyjnej. Pozwoli nam to jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność naszych usług oraz wzmocnić pozycję konkurencyjną na globalnym rynku – komentuje Ignas Rubežius, CEO MailerLite.
– W ostatnich latach Vercom kroczył ścieżką dynamicznego, wielopłaszczyznowego rozwoju, czego zwieńczeniem był debiut na GPW. Obecnie Vercom jest dojrzałą spółką oferującą unikalne rozwiązania, które zostały docenione przez lokalnych championów e-commerce, wiodące instytucje finansowe oraz globalne marki konsumenckie. To dobry moment, aby wykorzystać potencjał technologiczny i zmierzyć się z konkurencją na globalnym rynku. Dlatego, jako główny akcjonariusz Vercom, mocno wspieramy przejęcie MailerLite i wierzymy, że będzie to silny impuls do dalszego rozwoju Grupy – dodaje Jakub Dwernicki, prezes zarządu R22.
Akwizycja MailerLite pozwoli skokowo zwiększyć skalę działalności Vercom pod względem biznesowym oraz finansowym. Liczba klientów wzrośnie trzykrotnie, z ok. 19 tys. obecnie do blisko 57 tys. podmiotów działających na 180 rynkach. Jednocześnie, do zespołu Vercom dołączy ok. 100 specjalistów skupionych w 30 międzynarodowych lokalizacjach, co zapewni możliwość sprawnej obsługi globalnego portfolio klientów we wszystkich strefach czasowych. Akwizycja umożliwi również podwojenie marży brutto z 54 mln zł obecnie do 107 mln zł oraz zapewni znaczący potencjał w obszarze synergii przychodowych. W rok od zakończonego sukcesem IPO Vercom znacznie się przeskalował, jeszcze bardziej wzmocnił kompetencje w zakresie technologii, poszerzył ofertę o nowe kanały, rozbudował zespół oraz przygotował do globalnej ekspansji i przejęcia globalnego gracza. Technologiczna Spółka od ponad 17 lat buduje stabilny i oparty na zdrowych fundamentach biznes, jednak ostatni rok był zdecydowanie przełomowy. Akwizycja MailerLite jeszcze bardziej przyśpieszy dynamiczny wzrost skali biznesu i działalności Vercom. Spółka zyska mocną międzynarodową ekspozycję oraz dostęp do tysięcy nowych klientów działających globalnie.
– Przejęcie MailerLite otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości rozwoju. To nie tylko skokowy wzrost skali działalności, ale także mocne wejście na czternastokrotnie większy rynek, które zapewni nam potencjał do dalszego dynamicznego wzrostu organicznego w kolejnych latach. Można powiedzieć, że z przytupem dołączamy do grona globalnych graczy CPaaS takich jak Twilio oraz Sinch. To milowy krok w rozwoju spółki – podsumowuje Krzysztof Szyszka.