Vercom otwiera 2025 rok mocnym akcentem: spółka odnotowała 22,53 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, co oznacza wzrost o 37% rok do roku. Wyniki są zgodne z wcześniejszymi zapowiedziami zarządu i potwierdzają skuteczność modelu biznesowego opartego na skalowalności i automatyzacji usług CPaaS.
Przychody wzrosły umiarkowanie — o 5,9% rdr do 110,76 mln zł — ale to rentowność jest tym, co wyróżnia Vercom na tle innych graczy z sektora komunikacji w chmurze. EBITDA operacyjna wzrosła o 24%, a zysk operacyjny przekroczył 24,8 mln zł. Z kolei zysk jednostkowy wyniósł aż 25 mln zł, czyli niemal trzykrotnie więcej niż rok wcześniej. Ten rozjazd sugeruje rosnącą efektywność krajowego biznesu, być może wspieranego ograniczaniem kosztów operacyjnych lub zmianami w strukturze sprzedaży.
Napędzany ponad 98-tysięczną bazą klientów Vercom coraz wyraźniej pozycjonuje się jako europejski lider CPaaS. Wzrostowi sprzyjają nie tylko efektywna dosprzedaż usług, ale i koncentracja na technologii RCS, będącej mobilnym odpowiednikiem e-mail marketingu nowej generacji. W planach na 2025 rok jest wdrożenie RCS Flow Studio — platformy automatyzującej komunikację — co może otworzyć firmie drogę do klientów o niższych barierach technologicznych i zwiększyć skalowalność produktu.
Vercom trafia w punkt, oferując firmom narzędzia pozwalające skutecznie dotrzeć do odbiorców. To dobry przykład spółki technologicznej z GPW, która nie tylko dowozi kwartalne wyniki, ale konsekwentnie buduje wartość w dłuższym horyzoncie.