Zapewnienie prawidłowego monitorowania przewozu zbóż jest kluczowe dla ochrony konsumentów oraz utrzymania stabilności cen na rynku. System plomb GPS to nowoczesne rozwiązanie umożliwiające śledzenie transportu w czasie rzeczywistym oraz zapewnienie bezpieczeństwa ładunku.
Jak to działa?
Elektroniczną plombę GPS możemy kontrolować na bieżąco – jej położenie geograficzne oraz stan (status) zamka: czy jest otwarty czy zamknięty. Urządzenie może być otwierane tylko przez autoryzowanego użytkownika, który ma nadany określony indywidualny numer ID (identyfikujący osobę). Przy każdej zmianie statusu zamka urządzenie zapisuje informację o tym fakcie, zawierającą: datę i godzinę, ID użytkownika oraz pozycję geograficzną plomby. Szczególnie ważne jest odpowiednie zabezpieczenie mienia. Kłódka podczas próby otwarcia przez nieautoryzowanego użytkownika lub podczas przecięcia, uszkodzenia szekla poinformuje upoważnione osoby ograniczając tym samym ryzyko strat i grabieży. Elektroniczna kłódka może również informować o otwarciu poza wyznaczonymi obszarami co dodatkowo wpływa na zabezpieczenie monitorowanego towaru.
Szczególnie ważna jest zgodność ID upoważnionego użytkownika do manipulacji przy kłódce – w przypadku niezgodności ID urządzenie natychmiast alarmuje stację monitorowania i powiadamia odpowiednie osoby. Przy instalacji kłódki i jej wprowadzaniu do systemu monitoringu określane są od razu procedury postępowania w przypadku wystąpienia alarmu. Może to być powiadomienie upoważnionej osoby (analogicznie do np. włamania do domu) w formie email, sms lub push up w aplikacji do monitorowania kłódki. Uprawnione otwarcie kłódki może się odbyć przy pomocy karty RFID, za pomocą unikalnego kodu, odcisku palca, modułu Bluetooth w telefonie oraz zdalnie z poziomu aplikacji.