• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: W jakich branżach wykorzystać potencjał hurtowni danych?
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Big Data

W jakich branżach wykorzystać potencjał hurtowni danych?

Partner QbicoQbico
Udostępnij
3 min czytania
wjakichbranzachwykorzystacpotencjalhurtownidanych
Udostępnij
Partner QbicoQbico

Hurtownie danych w BI jako złożone systemy analityczne umożliwiające przeprowadzanie kompleksowych analiz danych pochodzących z wielu rozproszonych źródeł stały się dziś kluczowym narzędziem dla biznesu. We współczesnych firmach wykorzystywane są bowiem do analizowania dostępnych informacji – zarówno aktualnych, jak i historycznych, a następnie wyciągania na ich podstawie wniosków przyczyniających się do podejmowania skutecznych decyzji biznesowych. W jakich branżach przydają się możliwości oferowane przez nowoczesne hurtownie danych? Sprawdź, jak można je efektywnie wykorzystać!

- Reklama -

Hurtownia danych w BI – jakie korzyści przynosi dla firmy?

Hurtownia danych zbiera w jednym miejscu wszelkie dane firmowe, które dotychczas były rozproszone pomiędzy wieloma źródłami (np. bazami danych czy zewnętrznymi systemami). Dzięki temu firma otrzymuje znacznie szersze spojrzenie na zgromadzone dane i może w łatwiejszy i szybszy sposób identyfikować powstałe zależności, weryfikując zaistniałe trendy i tworząc szczegółowe analizy niezbędne do podejmowania trafnych decyzji biznesowych. Hurtownie danych dają również większe możliwości w zakresie prawidłowego prognozowania i mogą być stosowane jako element systemu DDS (ang. decision support system). Ponadto ich wykorzystanie jest wygodne dla pracowników firmy, którzy mają stały, szybki dostęp do aktualnych informacji, co przekłada się na znacznie sprawniejszą komunikację wewnątrz organizacji i efektywniejszą codzienną pracę.

W jakich branżach sprawdzi się hurtownia danych?

Hurtownie danych w BI to zaawansowane narzędzie, które może znacząco wesprzeć funkcjonowanie wielu biznesów. W jakich branżach sprawdzi się szczególnie dobrze? Oto kilka najważniejszych obszarów, w których warto wdrożyć to rozwiązanie:

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

  • e-commerce i handel detaliczny – hurtownie danych pozwalają na analizę trendów rynkowych, preferencji i zmieniających się potrzeb klientów, a także prognozowanie popytu na poszczególne produkty, co przekłada się z kolei na lepsze planowanie i zarządzanie zapasami oraz bieżące monitorowanie stanów magazynowych;
  • finanse i bankowość – hurtownie umożliwiają prognozowanie cen akcji, przeprowadzanie szczegółowych analiz ryzyka kredytowego, rynku walutowego i innych potrzebnych analiz finansowych;
  • marketing i reklama – hurtownie danych pomagają w segmentacji klientów, przeprowadzaniu analiz rynku i konkurencji, a także optymalizowaniu kampanii reklamowych;
  • telekomunikacja – hurtownie danych są wsparciem dla zadań takich jak analiza ruchu sieci oraz zachowań użytkowników, prognozowanie awarii, optymalizacja infrastruktury;
  • zdrowie i opieka medyczna – hurtownia danych zapewnia dokładniejszą i szybszą analizę danych pacjentów, a także umożliwia przeprowadzanie badań klinicznych oraz ułatwia zarządzanie zasobami szpitala;
  • energetyka i surowce – hurtownia sprawdzi się w zakresie prognozowania popytu na energię, analizowania danych na temat wydobycia surowców czy też zarządzania dostępnymi zasobami energetycznymi;
  • transport i logistyka – hurtownia odpowiada za analizę danych dotyczących ruchu, prognozowanie popytu na przewozy, umożliwiając skuteczną optymalizację tras i łatwiejsze zarządzanie flotą;
  • produkcja – hurtownia danych okazuje się użyteczna szczególnie w obszarze analizy danych dotyczących procesów produkcyjnych firmy, prognozowania awarii, zarządzania jakością, optymalizacji łańcucha dostaw.

Zobacz również

Seria dużych wycieków danych – jak się chronić?

The Art of Speed – macierze IBM FlashSystem wśród najszybszych rozwiązań pamięci masowej

Jakie materiały eksploatacyjne do drukarek wybrać do biura?

To może być jeden z największych  jednorazowych wycieków w historii polskiego internetu

Prywatność w centrum sporu: Unia Europejska ukarała Meta rekordową grzywną

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Scanway
Scanway zmierza na NewConnect. Spółka podała szczegóły oferty publicznej
Inwestycje Pieniądze
Kompetencje cyfrowe, praca
Przegląd polskich rozwiązań technologicznych w HR
Startup Biznes
relaks
Kiedy jest najlepszy czas na pracę, ćwiczenia i relaks? Przewodnik po biorytmach dla lepszego zdrowia
Ciekawostki Work&Life
Partnerstwo
Play dąży do dominacji na rynku telekomunikacyjnym. Kolejna akwizycja operatora
Aktualności biznesowe Biznes

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X