Wideokonferencje: jak poczuć się bezpiecznie?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit 3 min
3 min

Po spotkaniu w „reżimie sanitarnym” zrezygnowany handlowiec wraca do firmy.
-„Wyglądałem w tej maseczce jakbym chciał coś ukraść, a nie zrobić prezentacje naszej oferty! I trochę tak się czułem…”
-„Może lepiej, żeby to były takie maseczki, jakie noszą lekarze? – zaproponował szef.
-„To nic nie zmieni!”
-„To co zostaje? Telefon? Bo ciągle słyszę, że wideokonferencje nie są bezpieczne… A przecież musimy pracować!”
Strach przed atakiem z zewnątrz. Obawa, że informacje z cyfrowego spotkania zostaną upublicznione, że wycieknie historia czatów. To może przynieść więcej strat niż zysków. Ryzykować?

Olbrzymi wzrost zainteresowania wideokonferencjami ujawnił wiele problemów w obszarze bezpieczeństwa. Chodzi o nieautoryzowany dostęp do spotkań i wycieki danych udostępnianych podczas telekonferencji. Nasiliły się ataki cyberprzestępców, którzy korzystają z luk w bezpieczeństwie aplikacji. Starają się przechwycić nagrania spotkań czy historię czatów. Zdarzają się ataki polegające na próbie zdominowania spotkania niecenzuralnymi treściami. Wszystko to nie tylko wpływa na wizerunek firmy inicjującej spotkanie, ale także może być źródłem problemów wynikających z wycieku danych.

Warto podkreślić, że dostawcy rozwiązań wideokonferencyjnych i telekonferencyjnych wkładają wiele pracy w to, żeby uczynić te rozwiązania coraz bardziej bezpiecznymi. Nie bez znaczenia jest niestety fakt, że często spotkania te odbywają się w warunkach domowych czyli nie przy użyciu zabezpieczonej sieci firmowej.

Jak podnieść bezpieczeństwo?

Nie musimy polegać wyłącznie na dostawcach systemów wideokonferencyjnych i możemy zadbać o bezpieczeństwo we własnym zakresie. Takim rozwiązaniem jest COVID-19 Edition wchodzący w skład Acroins Cyber Protect . Jest to dawka funkcjonalności, które chronią przed atakami z zewnątrz, a także blokują możliwości wykradania danych.

Usługa Acronis Cyber Protect umożliwia ochronę platform konferencyjnych poprzez zastosowanie mechanizmów, które są sprawdzone ponieważ były już wcześniej stosowane przez Acronis do zabezpieczania działania własnych usług i funkcjonalności. Dzięki nim aplikacje do komunikacji będą automatycznie aktualizowane. Ich działanie będzie stale monitorowane i w przypadku podejrzanych i niestandardowych akcji – blokowane. Istotną funkcją, która zapobiega jakimkolwiek próbom przejęcia lub podłączenia się do sesji konferencyjnej nie pozwalając na dostęp do historii chatów oraz ochrona pliku „hosts”. Ogranicza ona możliwe działania aplikacji konferencyjnej wyłacznie do realizacji typowych dla niej zadań.

Spotkania w „reżimie sanitarnym” mogą powodować dyskomfort, który nie sprzyja efektywnemu wykorzystaniu czasu. Wideokonferencje stały się alternatywą, która nie tylko pozwala na zrealizowanie zadań, ale także jest wygodna i ekonomiczna. Niestety lawinowy wzrost użytkowników cyfrowych spotkań obnażył luki w ich bezpieczeństwie, które jest stale poprawiane. Nie ulega jednak wątpliwości, że zawsze należy dbać o własne bezpieczeństwo.

Ryzykować?
Nie. Zabezpieczać.

Jeśli chcesz skorzystać z rozwiązań przedstawionych w artykule, zapraszamy do kontaktu z najbliższym partnerem firmy Acronis: https://www.acronis.com/pl-pl/partners/locator/

Udostępnij