Ad image

Żabka podpisała strategiczne partnerstwo z Microsoft w obszarze AI

Kuba Kowalczyk - Dziennikarz Brandsit 3 Min Read

Żabka ogłosiła rozszerzenie wieloletniego partnerstwa z Microsoft w celu dynamicznego przyspieszenia wzrostu poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI). Strategiczne partnerstwo obejmuje cztery kluczowe obszary: efektywność operacyjną sklepów, rozwój międzynarodowy, transformację wewnętrzną oraz analitykę danych, która odpowiada na potrzeby klientów.

Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, podkreśla znaczenie transformacji cyfrowej jako jednego z filarów strategicznych firmy. Dzięki partnerstwu z Microsoft, Żabka może nie tylko wyprzedzać rynkowe trendy, ale także minimalizować czas obsługi klientów, wspierać franczyzobiorców oraz personalizować ofertę dla klientów.

“Dzięki partnerstwu z Microsoft wyprzedzamy trendy na rynku retail również pod względem wykorzystania AI. Widzimy bardzo duży potencjał do rozwoju w tym obszarze. Już dziś sztuczna inteligencja pomaga nam minimalizować czas obsługi klientów, ułatwia prowadzenie biznesu naszym franczyzobiorcom, pozwala lepiej dobierać asortyment do sklepów i personalizować ofertę dla klientów”mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Współpraca zakłada nie tylko wdrożenie nowych usług i rozwiązań, ale także wsparcie transformacji kultury organizacyjnej w kierunku AI. Żabka i Microsoft będą kładli nacisk na naukę nowych kompetencji i wymianę wiedzy w zakresie najnowszych technologii.

„Żabka jest pionierem w branży retail. Od samego początku naszej współpracy jest liderem innowacji w handlu detalicznym, wykorzystując moc sztucznej inteligencji do dostarczania nowych doświadczeń konsumenckich i umacniania swojej pozycji lidera zarówno na polskim, jak i europejskim rynku detalicznym.”mówi Shelley Bransten, Corporate Vice President, Global Industry Solutions at Microsoft.

Wieloletnia współpraca Żabki i Microsoftu zaowocowała wieloma strategicznymi projektami, w tym wizją sklepu przyszłości oraz konceptem Żabka Nano, zaprezentowanym w Nowym Jorku podczas NRF 2023 Retail’s Big Show. Żabka była jedną z nielicznych firm z Europy zaproszonych do udziału w tym prestiżowym wydarzeniu.

Żabka Nano, pierwszy sklep autonomiczny w Polsce, zainaugurowany w Poznaniu w czerwcu 2021 roku, to przykład rewolucyjnego podejścia do zakupów. Klienci mogą po prostu wziąć produkty z półek i wyjść, a płatność jest pobierana automatycznie. Obecnie Żabka zarządza 50 autonomicznymi sklepami w Europie, będąc liderem w tej dziedzinie.

W ramach partnerstwa Żabka Polska zapewni 2,5 tysiącom swoich pracowników inteligentnego asystenta – Copilota dla Microsoft 365. Copilot wspiera pracowników w wykonywaniu powtarzalnych czynności oraz umożliwia skupienie się na bardziej kreatywnych zadaniach.

Strategiczne partnerstwo oznacza intensywną współpracę w obszarze wykorzystania AI do automatyzacji procesów, optymalizacji logistyki i asortymentu oraz lepszego zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Żabka i Microsoft będą również pracować nad podnoszeniem kompetencji AI pracowników poprzez szkolenia, warsztaty i wymianę wiedzy.