10 trendów technologicznych napędzających transformację zachowań i rynków konsumenckich

Udostępnij

Ponieważ transformacja cyfrowa zakorzenia się w ekosystemie konsumenckim, firmy muszą rozszerzać i pogłębiać swoje relacje z konsumentami, aby lepiej zrozumieć ich pragnienia, potrzeby i aspiracje.

„Technologia powoduje ogromne zmiany w sposobie, w jaki konsumenci przeżywają swoje życie, a firmy technologiczne, od dostawców sprzętu, przez programistów, dostawców usług i infrastruktury, muszą intensywnie myśleć o tym, jak te zmiany wpłyną na ich przyszłą ofertę”powiedział Tom Mainelli , wiceprezes grupy. prezes działu urządzeń i badań konsumenckich w IDC. „IDC uważa, że ​​organizacje muszą przedefiniować swoją misję, aby być bardziej istotnym dla jednostki, aby dążyć do pomyślnej przyszłości. To nowe podejście wymaga ponownego przemyślenia modeli operacyjnych firmy i modeli biznesowych międzybranżowych z myślą o lepszym zrozumieniu i umożliwieniu współpracy i współpracy z sąsiednimi firm i branż”.

W tym celu IDC zidentyfikowało 10 trendów technologicznych – plus jedenasty bonus! – które napędzają transformację zachowań i rynków konsumenckich:

  1. Nowe modele cenowe i biznesowe — subskrypcje, pakiety i lojalność: Produkty sprzętowe, oprócz mediów i usług, zmierzają w kierunku modelu subskrypcji.
  2. O ekosystemach ciała – telefon + nadgarstek/ręka + uszy: stopniowo coraz więcej osób będzie korzystać z wielu urządzeń, które działają jako zintegrowane ekosystemy.
  3. Łączność bezprzewodowa i szerokopasmowa — 5G, Wi-Fi 6, Bluetooth, sieci WAN i nie tylko: Łączność cyfrowa stanie się bardziej niezawodna, responsywna i bezproblemowa, aby zapewnić bardziej wciągające i wciągające wrażenia.
  4. Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna: Sprzedawcy mieli trudności z opracowaniem AR i VR, które konsumenci będą szeroko akceptować. W ciągu najbliższych pięciu lat sprzedawcy będą łamać kod dotyczący rozszerzonego dźwięku, ulepszać AR dla telefonów, inteligentnych okularów i gogli VR.
  5. Rosnąca gama cyfrowych urządzeń zwiększających produktywność: Wiele osób zaczyna od smartfona, a wiele z nich zacznie korzystać ze zintegrowanej platformy usług cyfrowych na swoim komputerze, tablecie, inteligentnym głośniku i usłudze wirtualnego pulpitu.
  6. Konsumenci mieszają urządzenia, usługi i miejsca do pracy i osobiste: pandemia przyspieszyła trend konsumeryzacji, ponieważ praca w domu i bezdotykowy przepływ pracy spowodowały większe wykorzystanie technologii osobistych w pracy.
  7. Inteligentne produkty połączone — ciało, dom, transport, IoT: Technologia IoT udostępnia szeroką gamę inteligentnych, połączonych produktów, które ulepszają lub zmieniają wiele doświadczeń, zwłaszcza w zakresie dobrego samopoczucia.
  8. Osobiste usługi cyfrowe/chmury na całe życie, bezpieczeństwo i prywatność: Rozwiązania pomogą konsumentom zarządzać niesforną, niechlujną kombinacją usług osobistych i doświadczeń poprzez usprawnienie zarządzania hasłami, monitorowanie finansów i usługi bezpieczeństwa.
  9. Media cyfrowe, media społecznościowe i reklamy zderzają się ze sobą: konsumenci korzystają z cyfrowego przesyłania strumieniowego i gospodarki twórców, unikając reklam, stanowiących wyzwanie dla modeli biznesowych.
  10. Cyfrowe pieniądze — portfele, płatności, waluta i krypto: konsumenci z Azji są już zagłębieni w superaplikacje do płatności, podczas gdy pandemia zepchnęła zachodnich konsumentów z waluty do kart, dotknij, aby zapłacić i cyfrowych portfeli, ale nie do superaplikacji . Na horyzoncie widać znacznie więcej zmian.
  11. Infrastruktura AI i ML umożliwią nowe usługi konsumenckie: Konsumenci nie korzystają ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, ale korzystają z atrakcyjnych doświadczeń, które umożliwiają te technologie. Postępy umożliwią takie doświadczenia, jak selektywne słuchanie i wysoce spersonalizowane media.

Ramy IDC Future Consumer skupiają się na ośmiu segmentach konsumenckich – rozrywce, mieszkalnictwie, podróżach i gastronomii, mobilności osobistej, pieniądzach, zakupach, uczeniu się przez całe życie i dobrym samopoczuciu.

Firma IDC zatrudniła niedawno Franka Gilletta do prowadzenia usługi Future Consumer Agenda. Oprócz ustalenia kierunku programu badawczego Future Consumer, będzie współpracował z analitykami z całego IDC, aby zilustrować, w jaki sposób zmiany w krajobrazie konsumenckim wpłyną na firmy skierowane do konsumentów, dostawców technologii i inne organizacje oraz będą kształtować przyszłe wyniki biznesowe i społeczne. Gillett ma 26-letnie doświadczenie jako analityk branżowy, ostatnio jako wiceprezes i główny analityk w firmie Forrester Research. Ma duże doświadczenie w badaniu, przewidywaniu i doradzaniu w zakresie innowacji opartych na technologii, które napędzają nowe strategie biznesowe, produkty oparte na usługach, zachowania klientów i trendy konsumenckie.

„Cyfrowa transformacja zachodzi w całej gospodarce konsumenckiej, która stanowi dwie trzecie całej globalnej działalności gospodarczej. Ta transformacja tworzy coraz głębsze relacje z konsumentami, powodując zakłócenia i zmiany, które falują na różnych rynkach i w górę łańcuchów dostaw” – powiedział Frank Gilleta, wiceprezesa ds. badań, Future Consumer w IDC. „Aby zrozumieć transformację konsumencką, IDC zastosuje holistyczne podejście, aby wyjść poza technologie i rynki. Przyszłe usługi konsumenckie będą wykorzystywać wspólne ramy skoncentrowane na ośmiu działaniach konsumenckich. używają technologii do przekształcania czynności życiowych”.

Źródło:IDC

Zobacz

Notowania metali bazowych, węgla i paliw (tabela)

Notowania metali bazowych na London Metal Exchange, uprawnień EUA do emisji CO2, ceny węgla energetycznego ARA na przyszły rok oraz ceny paliw.

Sejm powołał Adama Glapińskiego na prezesa NBP na drugą kadencję

Sejm powołał w czwartek Adama Glapińskiego na prezesa Narodowego Banku Polskiego na drugą kadencję.

KE: negocjacje ws. unijnego embarga na rosyjską ropę nadal trwają

Nadal trwają negocjacje w sprawie unijnego embarga na rosyjską ropę, tak aby znaleźć rozwiązanie i przyjąć pakiet sankcji – poinformowała na konferencji w Brukseli rzeczniczka KE Dana Spinant.

Ukraina: Jedna trzecia rosyjskiego gazu płynącego przez Ukrainę zostanie odcięta

Jedna trzecia rosyjskiego gazu płynącego przez Ukrainę zostanie odcięta - poinformował we wtorek ukraiński operator sieci gazowej GTS, który wyjaśnia, że nie ma już kontroli nad stacją Sohranowka, ale podejmie próby przekierowania surowca do punktu Sudża - relacjonuje Associated Press.

Technologia RFID w procesie inwentaryzacji

RFID to technologia umożliwiająca automatyczną i zdalną identyfikację przedmiotów,...

Komisja Europejska obniżyła prognozę wzrostu PKB Polski w 2022 r. i 2023 r.

Komisja Europejska obniżyła w poniedziałek prognozę wzrostu PKB Polski w 2022 r. z 5,5 proc. do 3,7 proc. Jeszcze w lutym prognozowała, że w 2023 r. polski PKB wzrośnie o 4,2 proc. Obecne szacunki KE to 3 proc. Jak wskazuje, głównym powodem jest inwazja Rosji na Ukrainę.
- Reklama -