10 trendów technologicznych napędzających transformację zachowań i rynków konsumenckich

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
5 min

Ponieważ transformacja cyfrowa zakorzenia się w ekosystemie konsumenckim, firmy muszą rozszerzać i pogłębiać swoje relacje z konsumentami, aby lepiej zrozumieć ich pragnienia, potrzeby i aspiracje.

„Technologia powoduje ogromne zmiany w sposobie, w jaki konsumenci przeżywają swoje życie, a firmy technologiczne, od dostawców sprzętu, przez programistów, dostawców usług i infrastruktury, muszą intensywnie myśleć o tym, jak te zmiany wpłyną na ich przyszłą ofertę”powiedział Tom Mainelli , wiceprezes grupy. prezes działu urządzeń i badań konsumenckich w IDC. „IDC uważa, że ​​organizacje muszą przedefiniować swoją misję, aby być bardziej istotnym dla jednostki, aby dążyć do pomyślnej przyszłości. To nowe podejście wymaga ponownego przemyślenia modeli operacyjnych firmy i modeli biznesowych międzybranżowych z myślą o lepszym zrozumieniu i umożliwieniu współpracy i współpracy z sąsiednimi firm i branż”.

W tym celu IDC zidentyfikowało 10 trendów technologicznych – plus jedenasty bonus! – które napędzają transformację zachowań i rynków konsumenckich:

  1. Nowe modele cenowe i biznesowe — subskrypcje, pakiety i lojalność: Produkty sprzętowe, oprócz mediów i usług, zmierzają w kierunku modelu subskrypcji.
  2. O ekosystemach ciała – telefon + nadgarstek/ręka + uszy: stopniowo coraz więcej osób będzie korzystać z wielu urządzeń, które działają jako zintegrowane ekosystemy.
  3. Łączność bezprzewodowa i szerokopasmowa — 5G, Wi-Fi 6, Bluetooth, sieci WAN i nie tylko: Łączność cyfrowa stanie się bardziej niezawodna, responsywna i bezproblemowa, aby zapewnić bardziej wciągające i wciągające wrażenia.
  4. Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna: Sprzedawcy mieli trudności z opracowaniem AR i VR, które konsumenci będą szeroko akceptować. W ciągu najbliższych pięciu lat sprzedawcy będą łamać kod dotyczący rozszerzonego dźwięku, ulepszać AR dla telefonów, inteligentnych okularów i gogli VR.
  5. Rosnąca gama cyfrowych urządzeń zwiększających produktywność: Wiele osób zaczyna od smartfona, a wiele z nich zacznie korzystać ze zintegrowanej platformy usług cyfrowych na swoim komputerze, tablecie, inteligentnym głośniku i usłudze wirtualnego pulpitu.
  6. Konsumenci mieszają urządzenia, usługi i miejsca do pracy i osobiste: pandemia przyspieszyła trend konsumeryzacji, ponieważ praca w domu i bezdotykowy przepływ pracy spowodowały większe wykorzystanie technologii osobistych w pracy.
  7. Inteligentne produkty połączone — ciało, dom, transport, IoT: Technologia IoT udostępnia szeroką gamę inteligentnych, połączonych produktów, które ulepszają lub zmieniają wiele doświadczeń, zwłaszcza w zakresie dobrego samopoczucia.
  8. Osobiste usługi cyfrowe/chmury na całe życie, bezpieczeństwo i prywatność: Rozwiązania pomogą konsumentom zarządzać niesforną, niechlujną kombinacją usług osobistych i doświadczeń poprzez usprawnienie zarządzania hasłami, monitorowanie finansów i usługi bezpieczeństwa.
  9. Media cyfrowe, media społecznościowe i reklamy zderzają się ze sobą: konsumenci korzystają z cyfrowego przesyłania strumieniowego i gospodarki twórców, unikając reklam, stanowiących wyzwanie dla modeli biznesowych.
  10. Cyfrowe pieniądze — portfele, płatności, waluta i krypto: konsumenci z Azji są już zagłębieni w superaplikacje do płatności, podczas gdy pandemia zepchnęła zachodnich konsumentów z waluty do kart, dotknij, aby zapłacić i cyfrowych portfeli, ale nie do superaplikacji . Na horyzoncie widać znacznie więcej zmian.
  11. Infrastruktura AI i ML umożliwią nowe usługi konsumenckie: Konsumenci nie korzystają ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, ale korzystają z atrakcyjnych doświadczeń, które umożliwiają te technologie. Postępy umożliwią takie doświadczenia, jak selektywne słuchanie i wysoce spersonalizowane media.

Ramy IDC Future Consumer skupiają się na ośmiu segmentach konsumenckich – rozrywce, mieszkalnictwie, podróżach i gastronomii, mobilności osobistej, pieniądzach, zakupach, uczeniu się przez całe życie i dobrym samopoczuciu.

- Advertisement -

Firma IDC zatrudniła niedawno Franka Gilletta do prowadzenia usługi Future Consumer Agenda. Oprócz ustalenia kierunku programu badawczego Future Consumer, będzie współpracował z analitykami z całego IDC, aby zilustrować, w jaki sposób zmiany w krajobrazie konsumenckim wpłyną na firmy skierowane do konsumentów, dostawców technologii i inne organizacje oraz będą kształtować przyszłe wyniki biznesowe i społeczne. Gillett ma 26-letnie doświadczenie jako analityk branżowy, ostatnio jako wiceprezes i główny analityk w firmie Forrester Research. Ma duże doświadczenie w badaniu, przewidywaniu i doradzaniu w zakresie innowacji opartych na technologii, które napędzają nowe strategie biznesowe, produkty oparte na usługach, zachowania klientów i trendy konsumenckie.

„Cyfrowa transformacja zachodzi w całej gospodarce konsumenckiej, która stanowi dwie trzecie całej globalnej działalności gospodarczej. Ta transformacja tworzy coraz głębsze relacje z konsumentami, powodując zakłócenia i zmiany, które falują na różnych rynkach i w górę łańcuchów dostaw” – powiedział Frank Gilleta, wiceprezesa ds. badań, Future Consumer w IDC. „Aby zrozumieć transformację konsumencką, IDC zastosuje holistyczne podejście, aby wyjść poza technologie i rynki. Przyszłe usługi konsumenckie będą wykorzystywać wspólne ramy skoncentrowane na ośmiu działaniach konsumenckich. używają technologii do przekształcania czynności życiowych”.

Udostępnij
- REKLAMA -