in

3 podstawowe zasady dla przedsiębiorców od Amazon i Makr’a Cuban’a

Amazon to nie tylko potężny marketplace. Amazon jest również bardzo dużą korporacją udzielającą się również społecznie czy charytatywnie. Nie zabrakło również porad dla przedsiębiorców. W tym celu Amazon nawiązał współpracę ze znanymi osobami ze świata handlu i biznesu, które pomogą nam lepiej zrozumieć nasz własny biznes.

Materiały te są zamieszczone pod adresem amazon.com/insights.

Mają one formę krótkich, bardzo dobitnych filmów, a całą serię rozpoczyna Mark Cuban. Amerykański miliarder i biznesmen, właściciel zespołu NBA „Dallas Maverick”. Poniżej pozwoliłem sobie na swobodne i z własnymi wtrętami tłumaczenie materiału wideo. W celu wysłuchania oryginalnego wideo zapraszam na stronę Amazon.com.

Sprzedaż jest sposobem na wszystko

Nie było żadnej firmy w całej historii przedsiębiorczości, która nie odniosła by sukcesu bez sprzedaży. Jeśli ktoś twierdzi inaczej to kłamie. A osobą najbardziej odpowiedzialną za sprzedaż musisz być właśnie Ty! Istnieje wiele czynników, o które trzeba zadbać prowadząc biznes. Począwszy od brandingu i PR kończąc na dobrze skrojonych umowach, administracji i logistyce. Specjalista z każdej tej dziedziny będzie naturalnie wmawiał, że to właśnie to czym się zajmuje jest kluczowe dla Twojej firmy. Dlatego właśnie należy zapamiętać, że kluczowa jest sprzedaż. Niezależnie czy sprzedajesz produkty czy usługi. Ona jest priorytetem, pozostałe czynniki to jedynie droga do celu.

Sprzedaż nie polega na przekonywaniu, ale na pomaganiu

Wielu sprzedawców wychodzi z założenia, że należy przekonać klienta do swojego produktu, w przeciwnym wypadku nie sprzeda go. Nic bardziej mylnego. Według Marka Cubana dobra sprzedaż to tak naprawdę czas spędzony na zrozumieniu potrzeb osoby, której chcesz sprzedać swój produkt. Tylko w taki sposób Twój produkt może stworzyć wartość dodatnią dla klienta i na tej podstawie można pokazać czemu ten konkretny produkt jest lepszy dla niego. Bez naciąganego, wręcz akwizycyjnego przekonywania.

Wszyscy przedsiębiorcy oszukują sami siebie

Na początku często mówimy sami sobie, że nasz produkt (lub pomysł) jest najlepszy, na pewno wszyscy go lubią. No i przy okazji nas. Niestety później się okazuje, że sprawy nie wyglądają tak różowo. Dlatego Mark radzi. Jeśli jesteś przedsiębiorcą musisz zastanowić się jak skopać swój własny tyłek, zanim ktoś zrobi to za Ciebie. Trzeba być absolutnie szczerym i powiedzieć sobie jasno co robimy dobrze, ale również co robimy źle. Te wady będą naszymi wyzwaniami i będziemy mogli realnie zastanowić się jak je zniwelować i usprawnić nasz biznes.

Podobne, prespektywiczne podejście do handlu i sprzedaży jak Amazon i Mark Cuban posiada również firma IAI S.A.. Dlatego też, jeśli jesteście zainteresowani integracją swojego sklepu z Amazon Marketplace polecam ich integrację: https://www.idosell.com/pl/shop/amazon/integracja-sklepow-internetowych-z-amazon-marketplace/

Źródło zdjęcia: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mark_Cuban_TechCrunch.jpg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?
Zapisz się na nasz newsletter!
SUBSKRYBUJ

Jak i kiedy najlepiej pić kawę w pracy?

wykres pln

Grupa AB – stabilnie w pierwszym kwartale