• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
Rynki - notowania tabela, Notowania metali
Notowania metali bazowych, węgla i paliw (tabela)
Branża przemysłowa Biznes
44565530 44375676 BZxBZ
PKP Intercity od 1 marca obniża ceny biletów średnio od 11 do 15 proc.
Pieniądze Polska
44565467 41354574 BZxBZ
Unimot trzykrotnie zwiększył możliwości produkcji paneli fotowoltaicznych
Czysta energia Pieniądze Polska
44565437 39095385 BZxBZ
Deloitte: ponad 90 proc. dyrektorów z Europy Środkowej przewiduje wzrost kosztów zatrudnienia
Pieniądze Polska
44564234 44564227 BZxBZ
Naukowcy z PG szukają sposobów na zużyte łopaty turbin wiatrowych
Eco Polska Technologia
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: 5 pytań do Dominika Kaczmarka, CEO Komsa Polska
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Biznes > Branża IT > 5 pytań do Dominika Kaczmarka, CEO Komsa Polska
Biznes

5 pytań do Dominika Kaczmarka, CEO Komsa Polska

Bartosz Martyka  - Redaktor naczelny 2 miesiące temu 5 min czytania
Udostępnij
5 min czytania
Udostępnij


Bartosz Martyka: Jakie są obecnie największe wyzwania dla rynku dystrybucji w Polsce?

Dominik Kaczmarek, CEO Komsa Polska:


Faktory obecnie dotykające m.in. rynek dystrybucji w Polsce, dotyczą przede wszystkim zjawisk radykalnego wzrostu kosztu pieniądza (~4x YoY), kosztu hr, frachtu. Dodatkowo, spowolnienie dynamiki wzrostu przekłada się na wzrost rotacji towarów oraz widma niepewności w najbliższych okresach, której efekty jest ciężko przewidzieć. Łańcuchy dostaw wracają do normy, odnotowujemy obecnie tylko punktowe problemy w realizacji zamówień, jednakże skala jest wyraźnie mniejsza niż w okresach ostatnich dwóch lat.

Niniejszy „koktajl” sprawia, że obciążenia kosztowe, operacyjne dystrybutorów wzrastają, co przy bardzo umiarkowanych możliwościach kompensacji (marża, warunki z vendorami, klientami) jednoznacznie wpływa na rentowność biznesu. Adaptacja do zmienności warunków oraz właściwe planowanie przyszłości stanowią obecnie największe wyzwanie.


Jak na dystrybucję ICT wpływa fakt dynamicznego rozwoju rynku e-commerce w skali międzynarodowej?


Kanał e-commerce, dodatkowo wzmocniony w okresach lockdownów, jest wyraźnym elementem architektury rynku. Co oczywiście nie zmienia faktu, że jest on podatny na korekty wzrostów względem wcześniejszych okresów. Wygoda dostępu do produktów, zmiana nawyków społecznych oraz coraz to bardziej zautomatyzowane i efektywne modele dostaw oraz zwrotów według mojej oceny w dalszej perspektywie będą wzmacniały trend wzrostu omawianego kanału sprzedaży. Międzynarodowe zasięgi e-commerce mogą stać w sprzeczności z lokalną polityką danych vendorów, także rozwój w tej materii nie jest oczywisty.


Jakie są kierunki rozwoju dla KOMSA Polska? Jakie są priorytety firmy?


Celem KOMSA, oprócz dalszego rozwoju spółki pod kątem jej ekspozycji na rynku, w płaszczyźnie klientów oraz dostawców, pozostaje ochrona rentowności. Nasze działania skupiają się na optymalnym doborze mixu kanałów sprzedaży i vendorów. Intencją spółki nie jest bezkrytyczne nastawienie na zyskiwanie udziałów rynkowych, a świadoma alokacja zasobów. W kolejnym roku będziemy kontynuować m.in. budowę kanałów Commercial Resellers i Solutions, inwestując w automatyzację sprzedaży, projekt DaaS. W podejmowanych działaniach chcemy być personalnie obecni w relacjach z klientami i vendorami, zależy nam na utrzymaniu oczekiwanej responsywności zespołów oraz niesieniu faktycznego wsparcia w budowaniu wspólnego sukcesu.


Jakie znaczenie dla polskiego oddziału KOMSA ma połączenie firmy z Westcoast i rozwój Grupy na rynkach zachodnich?


Perspektywiczne połączenie KOMSA z Westcoast stworzy nową perspektywę rozwoju grupy, w ramach teatru operacji dystrybucji na rynku europejskim i wzmocnienia kompetencji. Docelowo przełoży się to oczywiście na możliwości wzrostu lokalnego, co w swoim czasie zamierzamy wykorzystać.


Jak podsumowałby Pan kończący się rok? Czego nauczyły polski biznes wydarzenia i problemy 2022 roku?


Ostatnie trzy lata to prawdziwy rollercoaster. Dodatkowo, w bieżącym roku nakładają się bezprecedensowo, oprócz kontynuacji okresu COVID, problemy wywołane wojną w Ukrainie i efekty prowadzonych przez lata polityk związanych z surowcami. Cała ta mieszanka przekłada się na Polskę w bardzo istotnym stopniu. Żyjemy w czasach niepewności, globalnej improwizacji. Jak pokazały ostatnie trzy lata, jako społeczeństwa międzynarodowe zdaliśmy ten test. Poradziliśmy sobie z okresem lockdownów, radzimy sobie z następstwami wojny. Przebudowujemy doktryny bezpieczeństwa energetycznego i militarnego Państw. Zakres zachodzących zmian w skali lokalnej, europejskiej, globalnej kreuje nową rzeczywistość dla nas wszystkich. Jakie będą jej końcowe efekty? Zobaczymy.

W okresie 2020-2021 mieliśmy do czynienia z dwucyfrowymi wzrostami, shortage, niską rotacją, rynek był rozgrzany, wpłynęło to rozluźniająco na rynek. W 2022 nastąpiło wyhamowanie, problematyka stokowa wróciła, wzrosły koszty operacyjne, także wzrosła wielopłaszczyznowa presja m.in. w dystrybucji – nastąpiło brutalne „przebudzenie”. Myśląc o nauce płynącej z bieżącego roku, podsumowałbym ją następująco: Musimy być gotowi na zmienność otoczenia, nie zaniechiwać ciągłej optymalizacyjnej kosztowej i procesowej, dynamicznie reagować na napotkane zmienności oraz uważnie planować alokację zasobów w przyszłości.

Autor Bartosz Martyka Redaktor naczelny
Obserwuj:
Redaktor naczelny Brandsit. Posiada wieloletnie doświadczenie w PR, przedsiębiorca, były reseller i programista. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym.
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo