Action rośnie szybciej niż rynek. II kwartał 2025 z rekordową sprzedażą

Grupa Action zakończyła II kwartał 2025 roku z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży, utrzymując wysoką dynamikę z poprzednich miesięcy. Mimo rosnących przychodów i stabilnej marży, wyniki spółki pokazują rosnącą presję na rentowność.

Natalia Zębacka
2 Min
Action, siedziba
źródło: Facebook/Action

Grupa Action zakończyła II kwartał 2025 roku z imponującą dynamiką sprzedaży. Według szacunkowych danych, przychody spółki w okresie od kwietnia do czerwca wyniosły około 702 mln zł – to wzrost o 32 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Czerwiec zamknął się rekordowymi 244 mln zł, co oznacza niemal 32-procentową poprawę rok do roku.

Wysokie tempo wzrostu sprzedaży Action utrzymuje się już trzeci miesiąc z rzędu – w maju firma osiągnęła 228 mln zł przychodów (+35 proc. r/r), a w kwietniu 230 mln zł (+28 proc. r/r). Jednocześnie marża brutto na sprzedaży pozostaje stabilna – w czerwcu wyniosła 7,4 proc., niewiele poniżej ubiegłorocznych 7,9 proc.

Na tle całego półrocza II kwartał wygląda solidnie również względem początku roku. Przychody Action w I kwartale wyniosły 663,6 mln zł, a więc były o prawie 6 proc. niższe niż w kwartale zakończonym w czerwcu.

Z drugiej strony, przy tak dynamicznej sprzedaży, uwagę zwraca istotny spadek zyskowności. W I kwartale 2025 r. zysk netto dla akcjonariuszy spadł o ponad połowę, do 7,7 mln zł, mimo wzrostu przychodów. Sygnały z drugiego kwartału sugerują, że presja kosztowa może się utrzymywać.

Ad imageAd image

Dla kanału IT Action pozostaje silnym graczem o dużej skali, ale malejąca rentowność może zwiastować ostrożniejsze podejście inwestorów – zwłaszcza w kontekście globalnej presji na marże w dystrybucji IT.

Udostępnij