Asbis: Przychody wzrosły o ok. 2 proc. r/r do ok. 150 mln USD w marcu

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
2 min

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, oraz producent marek Prestigio, Canyon i Perenio, według wstępnych danych szacunkowych wypracował w marcu 2020 roku skonsolidowane przychody na poziomie ok. 150 mln USD, wobec 147 mln USD w marcu 2019 r., co oznacza wzrost o około 2%.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników wypracowanym w marcu. Oceniamy, że cały I kwartał tego roku był bardzo dobry dla ASBIS pod względem wypracowanych przychodów, Dzięki naszej szerokiej obecności geograficznej nasza działalność przebiegała bez zakłóceń na naszych głównych rynkach wschodnich. Z tego powodu nie oczekujemy żadnego wpływu pandemii na nasze wyniki finansowe w I kwartale 2020 r. Rozpoczęliśmy już II kwartał tego roku, który tradycyjnie jest okresem największego spowolnienia naszej sprzedaży. Spodziewamy się, że ten trend się utrzyma – powiedział Siergiej Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

– Bardzo uważnie obserwujemy obecną sytuację na rynku i codziennie dokładnie ją analizujemy. W kwietniu zauważyliśmy spowolnienie sprzedaży, jednak jej wpływ na naszą działalność będzie zależał od okresu zamknięcia poszczególnych krajów i ewolucji zachowań konsumentów. W niektórych krajach naszej działalności rządy już zapowiedziały złagodzenie środków ograniczających, a gospodarki zaczęły otwierać się powoli, ale systematycznie. Przewidujemy, że branża technologiczna będzie jednym z sektorów, na które kryzys będzie miał mniejszy wpływ z uwagi na duże zapotrzebowanie na systemy związane z kreowaniem, przesyłaniem i dzieleniem się informacjami – dodał Siergiej Kostevitch.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -