Asseco z chmurowym rozwiązaniem dla telekomunikacji

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
3 min

Asseco Poland przy wsparciu partnerów technologicznych – IBM, Google Cloud i Red Hat stworzyło nowy model platformy Asseco Convergent Services Environment (Asseco CSE). Po raz pierwszy na polskim rynku system klasy BSS (Business Support Systems) został udostępniony w chmurze, pozwalając firmom telekomunikacyjnym na istotne ograniczenie kosztów IT.

Platforma Asseco Convergent Services Environment jest autorskim rozwiązaniem Asseco klasy Business Support Systems (BSS) powstałym dla wsparcia biznesu operatorów telekomunikacyjnych, dostawców internetu i telewizji w sprzedaży, obsłudze i rozliczeń usług. Stanowi dla nich wielokanałowy pakiet systemów wsparcia codziennych procesów. Umożliwia także łączenie wielu różnych produktów w jedną spójną ofertę, rozliczaną w ramach jednej faktury. Może obsługiwać procesy sprzedaży, obsługi i rozliczeń usług konwergentnych. Udostępnienie systemu Asseco CSE w chmurze, jako usługi jest innowacją na polskim rynku. Dla zamawiających oznacza to optymalizację kosztów związanych z wdrożeniem oprogramowania, a także opłat operacyjnych i utrzymaniowych proporcjonalnie do wielkości prowadzonego biznesu.

Nasze rozwiązanie dla operatorów telekomunikacyjnych powstało w oparciu o najnowsze technologie. Stworzyliśmy innowacyjne narzędzie dla branży telekomunikacyjnej, a dodatkowo udostępniamy je w bardzo opłacalnym kosztowo i wygodnym w korzystaniu modelu. Wspólnie z naszymi partnerami zakończyliśmy instalację platformy na potrzeby projektu u jednego z czołowych polskich operatorów telefonii komórkowejpowiedział Radosław Semkło, Dyrektor Pionu Telekomunikacji i Mediów w Asseco Poland.

Platforma Asseco CSE zainstalowana w chmurach publicznych największych dostawców rynku chmurowego jest ofertą skierowaną do małych oraz średnich operatorów oraz przedsiębiorstw telekomunikacyjnych, a także firm mediowych. Model biznesowy zakłada zamiast tradycyjnego, udostępnienie BSS (CRM, Katalog Produktów, Billing) jako usługi w modelu Software as a Service (SaaS) bezpośrednio z chmury publicznej. Z punktu widzenia zamawiającego to duża zmiana, przede wszystkim obniżenie początkowych kosztów inwestycyjnych na infrastrukturę informatyczną oraz jej utrzymanie. Modelem  proponowanym większym operatorom jest udostępnienie systemu Asseco CSE w chmurze prywatnej.

- Advertisement -

Współpraca zespołów IBM i Asseco zaowocowała stworzeniem platformy Asseco CSE opartej o chmurę hybrydową przy wykorzystaniu IBM Cloud Pak for Application, rozwiązania które umożliwia organizacjom modernizację istniejących aplikacji i opracowywanie nowych, które mogą działać lokalnie lub w dowolnej prywatnej lub publicznej chmurze opartej na Red Hat OpenShift. Przykładem takiej nowej aplikacji jest właśnie Asseco CSE. Co ważne, zastosowane rozwiązania zapewniają bezpieczeństwo platformy, co jest kluczowe z punktu widzenia klienta przy wdrażaniu narzędzi chmurowych powiedział Sebastian Pietrzak, Dyrektor odpowiedzialny za rozwój biznesu IBM & Red Hat w IBM Polska.

Udostępnij
- REKLAMA -