in , ,

BizTech Konsulting – debiut zgodnie z planem

W poniedziałek, 21 sierpnia na giełdzie zadebiutowała spółka BizTech Konsulting S.A. To dobra informacja dla samej spółki, jej pracowników, giełdy i inwestorów. Krótka, standardowa uroczystość, która odbyła się w tzw. Sali Notowań w budynku GPW w Warszawie miała raczej standardowy przebieg, krótkie przemówienia wygłosili Jacek Fotek, wiceprezes GPW i Sławomir Chabros, prezes debiutanta i jednocześnie jego największy akcjonariusz. Później nastąpiła krótka prezentacja spółki i jej oferty. Uroczystość standardowa, jakich jeszcze kilka lat temu odbywało się dużo więcej, a zajętość Sali Notowań powodowała, że debiuty spółek na rynku New Connect odbywały się w specjalnie do tego przygotowanym miejscu, przez niektórych nazywanym salą w piwnicy.

Dziś debiut nowej spółki na rynku New Connect to wielka uroczystość, od początku roku takich debiutów było zaledwie 8. Pamiętam czasy, kiedy 8, to była liczba debiutów w miesiącu, ale te czasy pewnie szybko nie wrócą.

Debiut BizTech Konsulting jest dobrym sygnałem dla całego rynku. Oto bowiem mamy do czynienia z czymś nieczęsto spotykanym – modelowym rozwojem przedsiębiorstwa. BizTech Konsulting powstał bowiem w 2004 roku, od tego czasu doskonale się rozwija i jest spółką z dobrą historią. New Connect widział wiele początkujących spółek, oferujących jedynie obietnice świetlanej przyszłości i doskonale wykonane slajdy pokazujące, jak zmieni się świat, kiedy powierzy się osobom zarządzającym odrobinę pieniędzy. W wielu przypadkach okazywało się, że świat owszem, zmieniał się, ale jedynie w okolicach zarządów spółek, które pozyskały kapitał. New Connect jest rynkiem podwyższonego ryzyka, czasem miałem jednak wrażenie, że to ryzyko było zbyt duże.

W przypadku BizTech Konsulting za spółką stoi długa historia i wiele sprawdzonych na rynku własnych, stale rozwijanych produktów oraz długoterminowych kontraktów i relacji z klientami, które pozwalają liczyć na kolejne umowy i zamówienia w przyszłości.

Rynek konsultingu technologicznego, bezpieczeństwa IT, produkcji oprogramowania na zamówienie i usług szkoleniowych oraz certyfikacyjnych rozwija się bowiem dynamicznie, a to właśnie główne obszary działania BizTech Konsulting.

Spółka przeszła wszystkie modelowe fazy rozwoju, które doprowadziły ją do debiutu giełdowego, którego celem jest z pewnością zwiększenie płynności akcji dla dobra obecnych mniejszościowych akcjonariuszy, których spółka pozyskiwała wcześniej w drodze emisji prywatnych. Dodatkowo z pewnością transparentność wynikająca z giełdowego reżimu obowiązków informacyjnych oraz prestiż wynikający ze statusu spółki notowanej na giełdzie pomoże w relacjach z dużymi klientami. W ten sposób otwiera się również drogę do możliwości pozyskania kapitału poprzez emisję nowych akcji.

Co z tego wynika dla innych przedsiębiorców działających w branży IT – to dobry przykład tego, że można się rozwijać, że sukces nie przychodzi łatwo, ale mając wizję i pomysł na to jak wyróżnić się na rynku, można po kilkunastu latach znaleźć się w miejscu, gdzie dziś jest debiutująca na giełdzie spółka BizTech Konsulting.

Mnie dodatkowo cieszą wielokrotne, bardzo wiarygodne i szczere podziękowania dla pracowników spółki za wszystkie dobrze zrealizowane projekty, płynące z ust Zarządu. To oznacza zrozumienie, że przedsiębiorstwo tworzą przede wszystkim ludzie. Dla mnie był to istotny sygnał, że Zarząd debiutanta rozumie, gdzie jest miejsce na budowanie rynkowej przewagi.

Bieżące notowania akcji spółki nie są dziś istotne, mimo otwarcia znacząco powyżej ceny prywatnej emisji przeprowadzonej krótko przed wprowadzeniem akcji do obrotu, adekwatność ceny wyjściowej będzie można zweryfikować po raz pierwszy tak naprawdę po opublikowaniu przez spółkę raportu rocznego za 2017 rok, kiedy rzeczywistość zweryfikuje obietnice dwucyfrowych wzrostów.

Debiut BizTech Konsulting to kolejny dobry sygnał tego, że na polskim rynku IT, tak zresztą jak w każdym innym kraju, rzetelność, długofalowa konsekwentnie realizowana strategia rozwoju oraz umiejętność dopasowywania oferty do potrzeb klientów zawsze musi przynieść dobre efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz wiedzieć więcej?
Zapisz się na nasz newsletter!
SUBSKRYBUJ
hellomoto

Motorola – jak sprzedać kolejny smartfon

chmura ab sa

AB najlepszym dystrybutorem broadlinerowym w Europie Środkowo-Wschodniej