Black Friday, czyli wyzwanie dla całej branży e-commerce

Podobne tematy

Pandemia zmienia spojrzenie na wartość dodaną

Choć kolejne kraje stopniowo odmrażają swoje gospodarki, przedsiębiorcy z całego świata patrzą z niepokojem na to, co przyniesie przyszłość....

Co piąty Polak po raz pierwszy zrobił zakupy w Internecie w czasie kwarantanny

Pandemia zmienia zwyczaje zakupowe konsumentów. Nowe zachowania klientów zmuszają branżę handlową do szybkiej adaptacji. Zmiany obejmują strukturalne podejście do...

Łańcuch dostaw w dobie koronawirusa

Twarde dane są obecnie jednym z kluczowych zasobów firm logistycznych, którym zależy na budowaniu przewag konkurencyjnych. Ich umiejętne wykorzystanie...

Dni wyprzedażowe w dużej mierze niosą za sobą szereg wyzwań, przed którymi staje branża e-commerce. Trudno oczywiście przewidzieć dokładne wyniki sprzedaży, ale tendencja zwyżkowa jest zauważalna z każdym kolejnym zdarzeniem, jak Black Friday czy Cyber Monday.

Firmy prześcigają się na promocje, zniżki czy bony zakupowe, oferując konsumentom najlepsze produkty w możliwie najniższych cenach. Sprawny łańcuch dostaw jest bezpośrednio uzależniony od szybkiej realizacji zamówień w zakresie logistyki i transportu. Utrata płynności w tym obszarze może przełożyć się na straty finansowe, dlatego planowanie pracy e-sklepu i zadbanie o właściwe wsparcie logistyczne to podstawa, szczególnie w dni wyprzedażowe, kiedy cały proces jest mocno zintensyfikowany.

Wysoki wolumen, jeszcze więcej pracy

Rynek e-commerce na świecie z roku na rok rośnie o 20%, a wszelkie akcje sprzedażowe o globalnym zasięgu wywierają na niego ogromny wpływ. Dla firm kurierskich, w przypadku automatów do odbioru przesyłek, szczególnie wartościowa jest sieć agnostyczna, do której mogą dołączyć wszystkie zainteresowane podmioty. Wysoki wolumen zamówień generuje jeszcze więcej pracy wśród kurierów. Optymalizację ostatniej mili ułatwia wprowadzenie dodatkowych opcji punktów dostawy, aby produkt jak najszybciej dotarł do klienta końcowego, który skorzystał z wyprzedaży i z utęsknieniem czeka na swoje produkty. To, co można przewidzieć, to na pewno realizacja większej liczby przesyłek niż dotychczas. Promocje rządzą się swoimi prawami, dlatego warto o tym uprzedzić partnerską firmę kurierską w celu usprawnienia łańcucha dostaw. Przewagą konkurencyjną jest także pełna automatyzacja i integracja sklepów internetowych z pozostałymi partnerami, co w branży handlowej nie zawsze jest standardem.

Do obsługi dużej liczby paczek niezbędna jest większa pojemność w zakresie infrastrukturalnym, a także odciążenie firm kurierskich szczególnie w obszarze optymalizacji ostatniej mili. Zwiększona intensywność zakupów online wymaga stworzenia użytkownikom możliwości do korzystania z zewnętrznych automatów do odbioru przesyłek 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu, najlepiej w pobliżu ich miejsca zamieszkania.

Nowa infrastruktura urządzeń wcale nie musi być podłączona do prądu czy Internetu, ale musi być prosta w konfiguracji, tym bardziej że mocno zagęszczona sieć nie tylko poprawi komfort odbiorców, ale również wyznaczy nowe standardy w zakresie wygody w dostarczaniu przesyłek. Zaletą takich rozwiązań jest obsługa bez wykorzystania ekranu oraz maksymalne odciążenie kurierów czy redukcja negatywnego wpływu na środowisko. Celem implementacji sieci agnostycznej jest przede wszystkim otwartość na wszystkich uczestników rynku, niezależnie od tego, która firma kurierska dostarczy przesyłkę.

Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager, SwipBox Polska
- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.