CD Projekt podsumowuje trzeci kwartał 2018 roku

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

CD Projekt odnotował 15,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kwartale 2018 roku wobec 35,7 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 67,2 mln zł wobec 84,9 mln zł rok wcześniej.

Niższy poziom wygenerowanego wyniku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego związany jest przede wszystkim z cyklem wydawniczym studia CD Projekt Red, którego aktualna faza objawia się naturalną redukcją przychodów ze sprzedaży produktów wydanych w poprzednich okresach przy jednoczesnym rosnącym poziomie kosztów związanych z kolejnymi premierami. – skomentowano wynik w raporcie.

W okresie od I do III kwartału 2018 roku CD Projekt miał 67,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 154,4 mln zł zysku rok wcześniej. W tym okresie przychodach ze sprzedaży wyniosły 235,6 mln zł w porównaniu z 339,6 mln zł rok wcześniej.

Pomimo że trzeci kwartał przypada na najtrudniejszy sprzedażowo czas wakacyjny, to również w tym okresie możemy się cieszyć z dobrej sprzedaży Wiedźmina 3: Dziki Gon wraz z dodatkami – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych. – W omawianym kwartale wartość przepływów z działalności operacyjnej wyniosła ponad 29 mln zł, co pozwoliło nam w całości sfinansować nakłady na produkcję kolejnych gier i nowych technologii z bieżących przepływów gotówkowych. Jest to szczególnie warte podkreślenia, ponieważ ten rok jest najbardziej intensywnym pod względem skali i wielkości realizowanej produkcji zarówno w CD PROJEKT RED jak i GOG.com – dodaje. 

Od lipca do września 2018 r. wydatki na prace rozwojowe w Grupie Kapitałowej CD PROJEKT wyniosły 28 mln zł i wynikały głównie z nakładów ponoszonych na produkcję: Cyberpunka 2077, GWINTA: Wiedźmińskiej Gry Karcianej oraz Wojny Krwi: Wiedźmińskich Opowieści. Skumulowane saldo nakładów na koniec września 2018 r. osiągnęło poziom 228 mln zł.

Po dacie bilansowej od strony biznesowej kluczowymi zdarzeniami były podpisane w październiku dwie umowy związane z dystrybucją wersji pudełkowych gry Cyberpunk 2077. Warner Bros. Home Entertainment będzie odpowiedzialny za dystrybucję na terenie Ameryki Północnej, z kolei BANDAI NAMCO będzie odpowiadać za 24 kraje Europy.

Ponadto w październiku ogłoszona została strategiczna współpraca z kanadyjskim studiem Digital Scapes. Jej celem jest dalszy rozwój produkcji Cyberpunk 2077.

- Advertisement -

23 października br. na platformie GOG.com oraz 9 listopada 2018 r. na platformie Steam, swoją premierę miała wersja PC gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieścioraz najnowsza wersja GWINTA: Wiedźmińskiej Gry Karcianej, której premiera jest zwieńczeniem projektu Homecoming. Gry w wersjach na konsole PlayStation 4 oraz Xbox One zadebiutują 4 grudnia 2018 r.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -