Centrala telefoniczna voip – jakie daje korzyści?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit 3 min
3 min

VOIP to skrót od “Voice Over Internet Protocol”. Oznacza to, że centrala telefoniczna voip umożliwia wykonywanie połączeń głosowych, przy użyciu szerokopasmowego połączenia internetowego. Nie wymaga więc ona analogowej linii telefonicznej. Jednak czy warto wdrożyć ją w swojej firmie i jakie płyną z tego korzyści? W dzisiejszym wpisie odpowiemy na te pytania.

Jak działa wirtualna centrala telefoniczna?

Centrala voip, jak sama nazwa wskazuje, łączy się za pomocą sieci. Jej „mózg” to przede wszystkim serwery, których zarządcą jest operator telefonii. W firmie znajdują się jedynie aparaty telefoniczne oraz urządzenia potrzebne do sprawnego działania centrali. Dzięki temu, nie ma w biurze niepotrzebnego okablowania.

Centrale telefoniczne voip oferują wiele ciekawych funkcji, takich jak:

  • automatycznie dzielone połączenia,
  • rozmowy wideo,
  • możliwość dodania dodatkowych numerów wewnętrznych,
  • automatyczną sekretarkę i menu głosowe.

Zalety

Przede wszystkim, największą jej zaletą jest jakość połączeń. Są one nawiązywane za pomocą Internetu, a ich jakość może być nawet o dwa razy lepsza niż w standardowych połączeniach. Centrale voip, w przeciwieństwie do telefonii analogowej, posiadają szereg opcji dodatkowych. Warto dodać, że takie rozwiązanie to również oszczędność. Miesięczne rachunki są niskie, ponieważ płaci się jedynie za wykonane połączenia. Kolejną zaletą jest to, że z funkcjonalności centrali korzystać możemy nie tylko w biurze czy firmie, ale też w dowolnym miejscu. Wystarczy mieć ze sobą smartfon z aplikacją i możemy realizować wszystkie rozmowy tak, jakbyśmy byli w firmie. Centrala telefoniczna voip pozwala także na wykupienie nie tylko lokalnych numerów telefonów, ale również tych zagranicznych, czy z innego województwa. Dzięki temu klienci będą mieli tańsze połączenia z firmą, co jest szczególnie istotne w przypadku klientów zagranicznych.

Jak wdrożyć voip?

Istnieje kilka sposobów wdrożenia centrali – najprostszym jest rozbudowa istniejącej infrastruktury telekomunikacyjnej w firmie za pomocą technologii internetowej przy użyciu telefonów voip.

Bardziej zaawansowane wdrożenie obejmuje zakup smartfonów, laptopów lub profesjonalnych słuchawek z mikrofonem i podłączenie ich do centrali. Centralka voip – takie rozwiązanie warto rozważyć przy tworzeniu nowego systemu telekomunikacyjnego.

Korzyści z wdrożenia wirtualnej centrali w firmie

Dzięki wprowadzeniu rozwiązania, jakim jest centrala voip, komunikacja z klientami staje się znacznie lepsza i łatwiejsza. Poprawia się także tempo przepływu informacji między pracownikami. Firma zyskuje przede wszystkim bardzo proste narzędzie do komunikacji. Nie potrzebna jest specjalistyczna wiedza – panel do zarządzania jest przejrzysty i prosty, a w razie jakichkolwiek problemów można liczyć na pomoc specjalistów. Centrala telefoniczna voip umożliwia również kolejkowanie. Dzięki niemu, eliminuje się sygnał zajętości, co sprawia, że firma nie traci klientów zainteresowanych jej usługami.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz