Co wiemy o nowej szefowej Twittera, Lindzie Yaccarino?

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit 2 min
2 min

Linda Yaccarino, weteran branży reklamowej, obejmuje stanowisko dyrektora generalnego Twittera pod przewodnictwem Elona Muska.

Elon Musk, dyrektor generalny Tesli i miliarder, który przejął Twittera jesienią ubiegłego roku, ogłosił zatrudnienie Lindy Yaccarino na stanowisku dyrektora generalnego Twittera, obecnie znanego jako X Corp. 60-letnia Yaccarino posiada bogate doświadczenie jako dyrektor ds. reklamy, a jej nowa rola będzie polegać głównie na prowadzeniu działalności biznesowej firmy, co pozwoli Elonowi skoncentrować się na projektowaniu produktów i nowych technologiach.

Przez dziesięciolecia, Yaccarino pracowała jako dyrektor ds. reklamy. Do NBCUniversal dołączyła w 2011 r., gdy Comcast kończył fuzję z NBC. Nadzorowała integrację platform sprzedaży reklam i strategie rynkowe, które przyniosły przychody z reklam wynoszące prawie 10 miliardów dolarów. Wcześniej, od 1996 do 2011 roku, pełniła różne funkcje w Turner Broadcasting System Inc., w tym wiceprezes wykonawczy i dyrektor operacyjny.

Yaccarino zasłynęła z przesuwania granic branży reklamowej, w tym z opowiadaniem się za mniejszym poleganiem na ocenach Nielsena w pomiarach, a także wprowadzaniem platformy cyfrowej o nazwie One Platform. Eksperci uważają, że Yaccarino wniesie do Twittera zrozumienie tego, czego reklamodawcy potrzebują, aby wrócić na platformę z punktu widzenia bezpieczeństwa marki.

Linda Yaccarino jest również przewodniczącą grupy zadaniowej Światowego Forum Ekonomicznego ds. przyszłości pracy. Absolwentka Pennsylvania State University z 1985 roku mieszka w Sea Cliff w stanie Nowy Jork wraz z mężem Claude’em Madrazo i dwojgiem dzieci. Jej imponujące doświadczenie i umiejętności będą niewątpliwie miały pozytywny wpływ na rozwój Twittera pod przewodnictwem Elona Muska.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz