Czy kina przenoszą się do domów? – Rośnie rynek domowego sprzętu audio

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
3 min

Według danych z raportu “Domowy sprzęt audio – globalna trajektoria rynku i analiza” autorstwa Research And Markets, globalny rynek domowego sprzętu audio osiągnie 49,9 mld USD do roku 2026.

Do głównych czynników wspierających rozwój rynku należy rosnące zainteresowanie inteligentnymi kinami domowymi, które tworzą nowoczesną salę multimedialną. Te inteligentne pomieszczenia umożliwiają zintegrowane podejście i zapewniają użytkownikom uniwersalnego pilota do sterowania podłączonymi urządzeniami, zapewniając wygodne i futurystyczne wrażenia audiowizualne. Właściciele domów, którzy planują pozbyć się systemów przewodowych w zakresie jakości dźwięku, wybierają minimalny sprzęt audio o potężnej wydajności.

Rynek jest świadkiem rosnącego napływu bezprzewodowego sprzętu audio z wbudowanymi komponentami. Nowe systemy wielogłośnikowe i wielokanałowe są obsługiwane przez pojedyncze soundbary. Nowinki technologiczne, takie jak przyjazne dla architektury systemy Dolby Atmos, projektory o krótkim rzucie, ekrany odrzucające światło otoczenia, zmotoryzowane okna i duże ekrany LED, poprawiają perspektywy rynku kina domowego.

Światowy rynek domowego sprzętu audio oszacowano na 36,3 mld USD w 2022 r. i przewiduje się, że do 2026 r. osiągnie poprawioną wielkość 49,9 mld USD, co oznacza wzrost o 9,6% w analizowanym okresie. Przewiduje się, że Home Theater Systems, jeden z segmentów analizowanych w raporcie, będzie rósł w tempie 6,5% rocznie, aby osiągnąć 15,1 mld USD do końca okresu analizy.

- Advertisement -

Rynek domowego sprzętu audio w USA szacowany jest na 13,1 mld USD w 2022 roku. Kraj ten ma obecnie 36,2% udziału w światowym rynku. Przewiduje się, że Chiny, druga co do wielkości gospodarka na świecie, osiągną szacowaną wielkość rynku w wysokości 6,1 mld USD w roku 2026, co oznacza średni roczny wzrost na poziomie 11,8% w całym okresie analizy. Wśród innych godnych uwagi rynków geograficznych są Japonia i Kanada , dla których prognozuje się wzrost odpowiednio o 7,9% i 9% w analizowanym okresie. Przewiduje się, że w Europie Niemcy będą rocznie rosnąć o około 8,7%, podczas gdy reszta rynku europejskiego (zgodnie z definicją w badaniu) osiągnie 3,6 mld USD do końca okresu analizy.

Segment soundbarów osiągnie wartość 12,9 miliarda dolarów do 2026 r.

Soundbary cieszą się dużym zainteresowaniem w gospodarstwach domowych w wyniku obostrzeń dotyczących pozostania w domach wz. z COVID-19 i rosnącą dostępnością różnorodnych treści oraz przyjęciem produktów rozrywki domowej. W ostatnich latach coraz więcej osób zaczęło korzystać z treści przesyłanych strumieniowo, takich jak bezpłatne e-booki, gry i filmy.

Trend w zakresie soundbarów jest również katalizowany przez rozwój inteligentnych telewizorów i rosnącą liczbę instalacji systemów kina domowego w celu zwiększenia wrażenia podczas słuchania i oglądania. W globalnym segmencie soundbarów USA, Kanada, Japonia, Chiny i Europa osiągną roczne tempo wzrostu na poziomie 9,1% dla tego segmentu.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -