Czy software house potrzebuje SEO?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
4 min

Zaskakująco powszechne jest przekonanie, że branża IT nie wymaga pozycjonowania – w końcu to dziedzina nowoczesnych technologii, a software house, jako przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem oprogramowania, o kodowaniu i technicznych aspektach tworzenia stron internetowych powinno wiedzieć wszystko. Tyle że niekoniecznie jest to zgodne z prawdą – branża IT jest wyjątkowo konkurencyjna, trudno więc wyświetlać się na wysokich pozycjach nawet na frazy typu long-tail, a wiedza, jaką posiadają informatycy, nie zawsze ma wiele wspólnego z SEO.

Czy branża IT potrzebuje SEO?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: tak. Tak jak każda inna branża, również ta oparta na nowych technologiach wymaga dobrego, przemyślanego pozycjonowania opartego na długofalowej strategii i doświadczeniu specjalistów. 

Dodatkowym wyzwaniem bywa tu specyfika stron firm software house. Często są to autorskie CMSy pozbawione możliwości automatyzacji pewnych standardowych działań, a nacisk podczas projektowania strony kładzie się na warstwę wizualną, nie pozostawiając zbytnio w obrębie witryny miejsca na wzbogacenie jej wartościową treścią wypełnioną odpowiednimi frazami kluczowymi.

Jak może wyglądać SEO dla software house?

Możemy założyć, że SEO techniczne to najmniejszy problem branży IT, choć z pewnością znajdą się obszary wymagające poprawy – w końcu dobre kodowanie to nie SEO on-site, a specjalista SEO zwróci uwagę na zupełnie inne aspekty niż nawet najlepszy deweloper. Jednak poza technicznym SEO można z całą pewnością wyróżnić trzy inne rejony, w których SEO przysłuży się widoczności software house w sieci.

- Advertisement -

Frazy kluczowe

Nie można prowadzić działań SEO bez określenia odpowiednich słów kluczowych, a tej analizy z kolei nie można przeprowadzić bez poznania grupy docelowej danej firmy. Mając informacje na temat ich potrzeb, problemów czy zainteresowań oraz podstawowe dane demograficzne, można w kolejnym kroku przejść do wyboru dobrze konwertujących fraz, takich, które sprowadzą na stronę odpowiednie osoby w odpowiednim czasie. 

Pozycjonowanie szerokie oraz frazy typu long-tail (tzw. frazy długiego ogona; szczegółowe i rozbudowane, skierowane do użytkowników zdecydowanych na podjęcie konkretnych działań czy znalezienie określonych usług) to najlepsze możliwe rozwiązanie dla branży tak konkurencyjnej jak branża IT.

Content

Często jeden z najważniejszych kroków, bez których nie można mówić o SEO dla firm takich jak software house’y, to właśnie stworzenie odpowiedniej strategii treści. Niezmiennie dobrym pomysłem jest założenie i regularne prowadzenie bloga, na którym będą pojawiać się merytoryczne treści budujące renomę i pozycję marki – nie tylko w oczach potencjalnych klientów, lecz także robotów Google. 

Dobrze przygotowane treści mogą spełniać wiele funkcji: od poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania, przez edukację przyszłych i aktualnych klientów, aż po zabiegi czysto brandingowe. Każdemu z tych celów powinien być przypisany inny typ treści o zróżnicowanym zaawansowaniu i właściwych frazach kluczowych – właśnie temu powinna służyć rozbudowana strategia treści.

Link-building

Dobrze opracowana strategia link-buildingowa będzie pomocna w podbiciu skuteczności innych działań SEO – w końcu off-site i on-site dają najlepsze efekty, gdy prowadzi się je równolegle. Tutaj także przyda się wartościowy content w formie artykułów czy raportów, które portale branżowe same będą chciały udostępniać. Postaw na liczby, statystyki, rankingi i chwytliwe informacje opatrzone infografikami, a proces linkowania będzie doskonałym wsparciem innych działań.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu dla tej branży, możesz zajrzeć na bloga Delante, gdzie często publikowane są właśnie takie treści. 

Udostępnij
- REKLAMA -