Czy terminarz to przeżytek?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit 5 min
5 min

Otaczamy się coraz większą ilością elektronicznych gadżetów, które niby pomagają w życiu, ale czasem męczy nas ich nadmiar. Myślimy wtedy, jakie to życie kiedyś było proste, że wystarczył papierowy kalendarz do planowania kolejnych zadań i zapisywania ważnych, czekających nas, wydarzeń. A gdyby tak do tego wrócić?

Jak notowaliśmy? Jak notujemy obecnie?

Urodzeni już w XXI wieku nie wiedzą, jak to było dawniej, gdy do notowania służyły zaledwie kartka i długopis, a nie kolejna aplikacja. Mogą, co prawda, tak samo zapisywać ważne informacje, ale raczej do tego celu z przyzwyczajenia wykorzystają smartfon. Co ciekawe, osoby w średnim wieku, a nawet starszym również odzwyczajają się od tych tradycyjnych sposobów, bo te nowe wydają się na tyle kuszące i wygodne, a już na pewno bardziej atrakcyjne niż to, co dawniej.

Przestajemy je jednak takimi widzieć, gdy  smarftony nam się rozładują, upadną na ziemię czy zostaną zalane. W takiej sytuacji istnieje ryzyko, że stracimy dostęp do ważnych danych lub będziemy potrzebować czasu, aby je odtworzyć. I tu właśnie widzimy przewagę papierowych materiałów: terminarzy, kalendarzy i innych tego typu organizerów.

Papier odkryty na nowo

Niezależnie, czy są to kalendarze ścienne, czy stojące na biurku, zawsze są widoczne i łatwo dostępne. Mogą też zdobić konkretne miejsce albo świetnie prezentować się na półce, bo takie są kalendarze książkowe. To właśnie z tego powodu – mimo przewagi elektronicznych “pomocników” – ciągle zyskują uznanie. Co więcej, można powiedzieć, że przeżywają drugie życie, bo nie tylko są cenione za swoją niezawodność, ale też przez to, że można je kupić w różnych designerskich formach, czego przykładem są kalendarze i terminarze dostępne pod adresem https://dobrekalendarze.pl/. Wydawcy kalendarzy tworzą specjalne linie z designerskimi projektami okładek, aby skusić odbiorców niezwykłym pomysłem na grafikę, efektowne uszlachetnienie jak: wypukły lakier, metaliczna folia czy flok. Wszystko po to aby okładka wzbudziła zachwyt odbiorcy i pozostała na długo w jego pamięci.

Kalendarze – sprawdzają się w biznesie

Kalendarze zresztą nie służą tylko do prywatnych celów, bo wspaniale sprawdzają się jako gadżety reklamowe. Terminarz w indywidualnie zaprojektowanej okładce można zamówić już od 100 sztuk, dzięki czemu można stworzyć atrakcyjne wizualnie terminarze firmowe dla własnej marki w firmowych kolorach. Wręczane podczas różnych wydarzeń, na pewno pozytywnie wpływają na wizerunek. Co równie ważne, nowoczesne papierowe kalendarze są wykonane z ekologicznych materiałów, co w dzisiejszych czasach ma szczególne znaczenie. Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie naszych Klientów  kalendarzami książkowymi i notesami z linii EKO – zaznacza Agnieszka Guzik – menadżer biura obsługi Klienta marki dobrekalendarze.pl. Wzrost świadomości ekologicznej i wrażliwości marek na kwestie ekologii, sprawia, że nie tylko duże marki, ale również sektor MŚP zaczyna traktować odpowiedzialność środowiskową jako istotny element budowania swojego wizerunku. Znajduje to odzwierciedlenie w naszej ofercie wzbogaconej o okładki terminarzy wykonanych z korka, okleiny drewnopodobnej lub naturalnego płótna. Materiały te świetnie nadają się do znakowania firmowym logo, tłoczenia czy imiennej personalizacji. Mamy również możliwość wykonania bloku z zastosowaniem papieru bezdrzewnego, czy surowców z recyklingu. Kropkę nad i stawiają ciekawe dodatki eko, jak eleganckie znaczniki na gumkę wypalane laserem z drewnianej sklejki, zakładki na tasiemkę z papieru z recyklingu, sakiewki z juty, czy pudełka z papieru ze surowców wtórnych do zapakowania terminarzy – aż po dodatki eko jak choćby długopis z bambusa, czy słomy pszenicznej. Badania Ministerstwa Środowiska – dodaje przedstawiciel marki dobrekalendarze.pl – dają nam wyraźny sygnał, że troska o środowisko naturalne nabiera dla Polaków coraz większego znaczenia, stąd tak duże zainteresowanie marek tym obszarem naszej oferty. Aż 62% społeczeństwa regularnie segreguje śmieci, a 50% korzysta z toreb wielokrotnego użytku. Firmy, nie pozostają obojętne na te zachowania konsumentów, dostrzegając, że ekologia wkracza mocno w naszą świadomość i Klienci zaczynają oczekiwać konkretnych działań od znanych marek.

Papier jest nadal materiałem przyszłości, zarówno jako środek komunikacji, jak i naturalny materiał pochodzący z odnawialnego źródła. Życie wymaga skrupulatnego planowania różnych zadań, w czym wymiernie pomagają kalendarze, organizery i terminarze. Przyzwyczajeni do elektronicznych urządzeń, zapominamy o tym, że dawniej nie potrzebowaliśmy do tego żadnego dodatkowego i zaawansowanego sprzętu. Na szczęście dziś powoli wracamy do źródeł, doceniając na nowo siłę papierowych materiałów. Badania jasno wskazują, że cel zapisany na kartce papieru staje się bardziej realny do osiągnięcia. Notując go w kalendarzu nadajemy mu nazwę, opis i termin, a połowa osiągnięcia celu to jego prawidłowe wyznaczenie i zapisanie. Stąd mówi się , że cele które nie są zapisane są tylko życzeniami.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz