Ad image

Czym są e-odpady? Polskie dzieci wiedzą to lepiej niż ich rówieśnicy z innych krajów 

Kuba Kowalczyk - Dziennikarz Brandsit 4 min czytania

Cartoon Network nawiązał współpracę z Envision Racing – ruszyła nowa kampania w regionie EMEA, która ma na celu informowanie, angażowanie i wzmacnianie pozycji dzieci w zakresie świadomości dotyczącej e-odpadów. Badanie przeprowadzone przez Cartoon Network wykazało, że 70% dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) nie słyszało o e-odpadach lub nie było pewne, co to pojęcie oznacza. Polska odnotowuje znacznie większy poziom świadomości niż pozostałe kraje, takie jak Wielka Brytania i Francja.

Elektronika odgrywa fundamentalną rolę w codziennym życiu najmłodszych. Dzieci na całym świecie mają do czynienia z e-odpadami, wśród których istotne są zabawki – to aż 7,3 miliarda e-zabawek. Są to zestawy wyścigowe, kolejki elektryczne, zabawki muzyczne, elektroniczne lalki czy drony.

Badanie przeprowadzone przez Cartoon Network wykazało, że 70% dzieci w wieku 6-11 lat w regionie EMEA nie słyszało o e-odpadach bądź wiedziało o ich istnieniu, jednak nie było pewne, co to pojęcie oznacza.

Wyniki badania pokazują, że:

  • Polskie dzieci (81%) dużo częściej kojarzą e-odpady z poprawną definicją pojęcia niż dzieci z innych rynków. Dzieci z Wielkiej Brytanii (26%) i Francji (19%) znalazły się poniżej średniej.
  • Dzieci w Polsce (47%), Turcji (37%) i Południowej Afryce (28%) są lepiej zaznajomione z e-odpadami niż ich rówieśnicy w Wielkiej Brytanii (19%) i Francji (17%).
  • Większość dzieci w wieku 6-11 lat twierdzi, że słyszało o e-odpadach, ale w rzeczywistości niewiele z nich (30%) wie, co to pojęcie oznacza.
  • Większość dzieci (87%) ma przynajmniej jeden e-śmieć w domu: zabawki, słuchawki i tablety znajdują się w top 3 takich przedmiotów.
  • Wiele dzieci twierdzi, że przechowuje e-odpady w swoim domu lub wyrzuca je – to pokazuje, że edukacja jest potrzebna.

Źródło: EMEA Kids Insights. Pierwotna ankieta została przeprowadzona w sierpniu 2023 roku na platformie Quantilope na próbie 1500 ankietowanych (300 ankietowanych z każdego rynku). Grupa badawcza: dzieci w wieku 6-11 lat. Rynki: Wielka Brytania, Południowa Afryka, Francja, Turcja i Polska.

W odpowiedzi na te dane Cartoon Network podjął działanie, które będzie odpowiadać potrzebom planety i samych dzieci. Stacja wykorzystuje swoje platformy oraz zasięg i łączy je z wiedzą Envision Racing, aby zwrócić uwagę na kwestię odpadów elektronicznych. Kampania dotycząca e-odpadów ma na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia poprzez nowe, zabawne, pozwalające na utożsamienie się i inspirujące treści. Mają zachęcać do działania: tak jak wyzwania Mistrzów Klimatu związane z e-odpadami, filmy informacyjne, quizy i ciekawostki.

Na kanale Cartoon Network, w ramach kampanii Mistrzowie Klimatu, emitowany będzie film „Przewodnik po e-odpadach” wyjaśniający, czym są e-odpady, dlaczego jest to ważna kwestia i jak możemy pomóc w jej rozwiązaniu. Cartoon Network wyemituje również reklamy dotyczące e-odpadów, wyjaśniające kwestie związane z e-śmieciami i wzywające do działania. Marka co tydzień będzie publikować na swoich kanałach społecznościowych i YouTube specjalne treści, aby przekazać kluczowe wiadomości dotyczące e-odpadów.

Ponadto dzieci mogą znaleźć nowe, zabawne i pouczające treści dotyczące e-odpadów w aplikacji Mistrzowie Klimatu Cartoon Network oraz na stronie internetowej. To nowe wyzwania związane z e-odpadami, fakty i ciekawostki na temat e-odpadów, quizy, karty do głosowania oraz filmy, w których dzieci mówią o kwestii odpadów elektronicznych.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Cartoon Network i Envision Racing uruchomiły mini-grę Climate E-Racers. Gracze mogą ścigać się ze sobą w pojazdach dostosowanych do e-odpadów zebranych w grze i podejmować wyzwania Mistrzów Klimatu. Włączenie e-odpadów do Mistrzów Klimatu gwarantuje, że przesłanie dotrze do dzieci w formie zabawy.

źródło: Cartoon Network