Dassault Systèmes i Grupa BWM opracowują aplikację do projektowania tłoczników dla nadwozi

Udostępnij

Firma Dassault Systèmes poinformowała o współpracy z Grupą BMW, mającej na celu zwiększenie wydajności procesów związanych z projektowaniem pojazdów. Dzięki znajomości cyklu oraz specjalistycznemu know-how Grupy BMW w ramach współpracy powstało ukierunkowane na procesy i gotowe do wdrożenia rozwiązanie do definiowania tłoczonych części samochodowych i projektowania tłoczników, które zwiększy wydajność projektowania podzespołów i ich produkcji.

Aplikacja Dassault Systèmes z rodziny CATIA do projektowania tłoczników pozwala wygodnie tworzyć wysokiej jakości nadwozia i podwozia.

Dzięki szczegółowemu opisowi koncepcji, zautomatyzowana walidacja procesu produkcji może rozpocząć się już na wczesnym etapie. Wychwycone i usunięte w ten sposób błędy pozwalają zredukować koszty i skrócić czas produkcji.

Aplikacja CATIA do projektowania tłoczników oferuje ciągłość cyfrową na wszystkich etapach powstawania produktu. Pozwala także zredukować liczbę czynności manualnych dzięki dostępowi do danych procesowych i geometrycznych w czasie rzeczywistym, co z kolei ułatwia zachowanie kolejności etapów produkcji z uwzględnieniem symulacji oraz kalkulacji kosztów.

Aplikacja umożliwia także korzystanie ze specjalistycznego planowania oraz zaawansowanych funkcji projektowania powierzchni, co pozwala Grupie BMW archiwizować dane dotyczące tłoczenia w celu ich wykorzystania w przyszłości.

– Współpraca między Grupą BMW a Dassault Systèmes trwa od wielu lat i opiera się na wzajemnym zaufaniu. Opracowane przez nas rozwiązanie zostało pomyślnie wdrożone w ramach systemu produkcyjnego Grupy mówi Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności.Nasza aplikacja CATIA do projektowania tłoczników może pomóc producentom samochodów i ich dostawcom zoptymalizować procesy tworzenia nadwozi i podwozi oraz narzędzi, redukując jednocześnie związane z tym koszty i oszczędzając czas. Projektowanie i produkcja narzędzi stanowią istotną część kosztów projektowania pojazdu, w związku z czym optymalizacja w tym obszarze pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją.

Zobacz

Francja/ “Le Figaro”: gazowy szantaż Putina ożywił w Niemczech debatę o energii atomowej

Niemcy mobilizują się do życia bez rosyjskiego gazu, a gazowy szantaż Putina ożywia w tym kraju debatę o energii atomowej – pisze w poniedziałek francuski dziennik „Le Figaro”, analizując skutki zmniejszonych dostaw rosyjskiego surowca do Niemiec.

Naukowcy ożywili część komórek martwej od godziny świni

Z pomocą specjalnego płynu, badacze z Yale University (USA) przywrócili do życia niektóre komórki i narządy nieżyjącej od godziny świni. Podobna technika mogłaby pomagać m.in. w przechowywaniu organów do przeszczepów czy ratowaniu ludzi po udarach lub zawałach.

Senat zaproponował poprawki do ustawy o dodatku węglowym

Senat zgłosił w czwartek poprawki do ustawy o dodatku węglowym, rozszerzając zakres gospodarstw domowych uprawnionych do otrzymania dodatku w wysokości 3 tys. zł. Senat zaproponował też wykreślenie wszystkich przepisów dotyczących banków i Prawa bankowego.

Międzynarodowy rynek węgla gorączkowo szuka alternatyw dla węgla z Rosji – ARP

Międzynarodowy rynek węgla gorączkowo szuka alternatyw dla węgla z Rosji - wynika z opracowania Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP).

Wiceminister infrastruktury: pracujemy nad zupełnie nowym sposobem wynagradzania egzaminatorów

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber przekazał, że zmiany dotychczasowego sposobu wynagradzania egzaminatorów WORD nie będzie, gdyż ma on zostać zastąpiony zupełnie nowym systemem. Egzaminatorzy WORD, którzy od poniedziałku wznowili protest, odmawiają negocjacji z wiceministrem, chcą spotkania z szefem resortu.

Ile płacimy za gry free to play?

Wraz z rozwojem urządzeń mobilnych popularność zyskały tzw. casualowe...
- Reklama -

REKLAMA