DataArt ogłasza wyniki za rok 2020

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
4 min

Ponad 181 mln dolarów przychodów w 2020 roku wygenerowała DataArt, mająca dwa biura w Polsce – we Wrocławiu i Lublinie. Pomimo gwałtownego spadku popytu w niektórych sektorach, przychody wzrosły w porównaniu z 2019 rokiem o 15 procent i były najwyższe w historii firmy.

DataArt podpisała w minionym roku ponad 155 nowych, znaczących kontraktów z klientami i wygenerowała 21,8 mln dolarów przychodów z tytułu nowych transakcji. DataArt nie tylko utrzymała wszystkich swoich pracowników – ponad 3500 osób na całym świecie, ale przyjęła do pracy ponad 700 nowych pracowników.

Rozwój DataArt wynikał z rozwoju w poszczególnych sektorach, takich jak: finanse, opieka zdrowotna, handel detaliczny, podróże i turystyka oraz media i rozrywka.

Finanse

Firma pozyskała w sektorze finansowym 29 nowych klientów, w tym organizatorów obrotu papierami wartościowymi, banki i podmioty zarządzające aktywami. Kluczowe obszary tematyczne obejmowały: migrację do chmury i modernizację systemów, zarządzanie danymi w chmurze (przechowywanie danych, analiza, repozytoria do przechowywania danych) oraz modernizację interfejsu użytkownika, w tym integrację międzyplatformową, nowoczesne interfejsy użytkownika i narzędzia cyfrowe.

- Advertisement -

Firma ogłosiła nawiązanie współpracy z OpenFin oraz Beacon – wiodącymi platformami technologicznymi w sektorze finansowym, a także z Amazon Web Services (AWS) oraz innymi podmiotami.

Handel detaliczny

Dział dedykowany branży retail nie odnotował zamknięć działalności wśród swoich klientów, jednak był to wyjątkowo trudny okres. Niektóre podsektory, na przykład handel detaliczny artykułami spożywczymi i sportowymi, rozkwitły. Inne doświadczyły znacznej redukcji w związku ze zmianą zachowań konsumentów i zamykaniem stacjonarnych placówek.

Kluczowe osiągnięcia w dziedzinie handlu detalicznego obejmowały opracowanie niestandardowego systemu zarządzania magazynem, uzyskanie zaawansowanej analizy dotyczącej wydajności łańcucha dostaw do klienta, interakcję z klientami w ich domach/online, zapewnienie osobistych doświadczeń za pomocą rzeczywistości wirtualnej VR i rzeczywistości rozszerzonej AR oraz wdrożenie nowych funkcji systemu click&collect dla firm.

W nadchodzącym roku obchodzona będzie rocznica dziesięcioletniej współpracy firmy w zakresie sprzedaży detalicznej i dystrybucji z Ocado Technology, a także firma będzie kontynuowała współpracę z innymi liderami branży detalicznej, takimi jak Unilever, Metro Markets, oraz Rappi.

Turystyka

Dział DataArt dedykowany sektorowi podróży, transportu i turystyki odnotował 20-procentowy spadek przychodów.

Dział dedykowany branży turystycznej z powodzeniem przekształcił swoje podejście do marketingu opartego na wydarzeniach i zorganizował pięć głośnych wydarzeń cyfrowych, w których uczestniczyła kadra kierownicza sektora turystycznego i weterani branży z Phocuswright, Sabre, FlightCentre, Amadeus, Norwegian Cruise Lines, Rappi i innych podmiotów.

W nadchodzącym roku firma rozszerzy swoją wieloletnią współpracę z liderami branży, takimi jak Sabre i AWS (w ramach nowo utworzonego programu Travel and Hospitality Competency for Consulting Services Partners) a także przyspieszy rozwój partnerskiego programu konsultingowego w branży turystycznej DataArt Travel Advisory Partner Network.

Opieka zdrowotna i nauki przyrodnicze

W 2020 roku, dział firmy DataArt dedykowany sektorowi służby zdrowia i nauk przyrodniczych pozyskał 25 nowych klientów i zwiększył przychody o 51 proc. Duża część tego wzrostu dotyczyła tworzenia rozwiązań, które pomagają zarówno klientom, jak i branży sprostać wyzwaniom pandemii i dystansu społecznego.

Dział ten pomagał klientom wprowadzać innowacje w zakresie śledzenia kontaktów, telemedycyny, wirtualnego wspierania pacjentów, rozwiązań w zakresie badań przesiewowych i testów na Covid-19, wirtualnych badań klinicznych, rekrutacji do badań klinicznych, domowych rozwiązań w zakresie sprawności fizycznej oraz wirtualnego zarządzania uzależnieniami.

Dział ten umocnił również swoje partnerstwo technologiczne z Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud, oraz Intersystems.

Media i rozrywka

Dział ten rozszerzył ofertę dedykowaną branży muzycznej i sportowej, mediom cyfrowym, branży wideo i sztuki, z kluczowymi obszarami zainteresowania, takimi jak inżynieria rurociągu danych, aktywacja chmury, zarządzanie treścią w przedsiębiorstwie i modernizacja systemów.

Dział ten opracował również platformę DataArt Octopus, rozwiązanie wideo typu white label dla transmisji wideo na żywo i na żądanie, aby pomóc firmom medialnym dostosować się do środowiska zdalnej współpracy.

Udostępnij
- REKLAMA -