Firma z otwartymi oczami. Twoje usługi lepsze dzięki Service Design!

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit 3 min
3 min

Wprowadzasz na rynek swoje nowe usługi? A może zastanawiasz się, dlaczego pomimo świetnego produktu i Twoich najszczerszych starań, Twoja firma nadal nie zarabia tyle, ile by mogła? Kluczem jest to, by dowiedzieć się, dlaczego tak się dzieje.

Następnie – po zdiagnozowaniu problemu – trzeba znaleźć rozwiązanie. Pomoże Ci w tym Service Design – sprawny proces projektowania i optymalizacji usług.

Co to jest Service Design i jak się przyda, gdy tworzysz nowe usługi?

Jeśli chcesz, aby Twoja firma stale się rozwijała, musisz ją unowocześniać. Możesz to robić na różne sposoby, jednak jednym z najlepszych jest wprowadzanie nowych usług, które będą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby Twoich klientów. To jest właśnie istotne: zmieniające się potrzeby. Jeśli Twoja firma osiągnęła już sukces, jednak od pewnego czasu coś jest nie tak – usługa Service Design jest właśnie dla Ciebie.
Wprowadzanie nowej usługi to trudny proces. Musisz się dowiedzieć, jakie są oczekiwania Twoich klientów i jak będzie im najwygodniej realizować zamówienia w Twojej firmie. Musisz również wiedzieć, czego Ty oczekujesz od danej usługi i w jaki sposób firma może na niej zyskać. Dzięki temu stworzyć proces, który będzie odpowiedni dla każdej ze stron. Zrób to przy pomocy specjalistów, czyli ludzi, którzy tworzeniem i wprowadzaniem usług na rynek zajmują się od dawna i mają w tym doświadczenie. Skorzystasz dzięki temu z wiedzy, która pomoże w tym procesie uniknąć błędów.

Czy Service Design przyda się także przy istniejącej już usłudze?

Być może Twoja usługa została już na rynek wprowadzona, jednak nie działa tak, jak powinna. Nie oznacza to, że całość Twojej pracy jest do wyrzucenia. Wystarczy wnikliwie przyjrzeć się temu, co się dzieje i dlaczego nie wszystko działa. Następnie można znaleźć rozwiązanie poszczególnych problemów i naprawić błędy.

W Service Design liczy się to, że nad tymi błędami pochylają się specjaliści. Najczęściej są przedstawicielami wielu różnych dyscyplin, dlatego sam proces korzysta z wiedzy naprawdę szerokiej i daleko wystarczającej. Dlaczego to ważne? Bo Twoja usługa może być świetna technologicznie, ale daleka od potrzeb społecznych, może niezrozumiała, może za bardzo skomplikowana. Przyjrzenie się temu sprawi, że słabe punkty zostaną wyłapane i naprawione. To prosta droga do tego, by święcić sukces. Dlatego nie zrażaj się, jeśli Twoja samodzielna praca do końca nie zaowocowała. Daj jej jeszcze szansę, korzystając z Service Design!

Udostępnij