Ad image

Formy reklamy firmy w Internecie – którą wybrać?

Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit 4 min czytania

Przyciągnięcie potencjalnych klientów w sieci wymaga sporej inwencji twórczej. Wiele form reklamy internetowej jest reklamowanych jako te uniwersalnie najlepsze, ale oczywiście tak nie jest. Każda forma reklamy w internecie ma swoje wady i zalety, a lista dostępnych metod robi się coraz dłuższa i dłuższa.

Czym jest reklama w Internecie?

Reklama internetowa to ta gałąź marketingu, której celem jest rozpropagowanie wśród internautów strony internetowej, sklepu lub bezpośrednio marki. Wykorzystywać może różne media i różne formaty nośników, działać krótko- lub długofalowo, docierać do szeroko zakrojonej grupy odbiorców lub podlegać bardzo ścisłemu targetowaniu. O jednolitą definicję trudno – marketing internetowy jest tak różnorodny, że w zasadzie jedynym wspólnym mianownikiem pozostaje… widoczność na różnych stronach internetowych.

Jakie korzyści daje reklama w Internecie?

Różne formy marketingu internetowego pozwalają albo na pokrycie maksymalnego zasięgu, większego niż w mediach tradycyjnych, albo jeszcze dokładniejsze wycelowanie komunikatu. Odpowiednio zaplanowana kampania nie tylko może zwiększać sprzedaż, ale też budować świadomość marki i jej rozpoznawalność wśród konsumentów, można wykorzystać różne formy reklamy internetowej jako środek do budowy eksperckiego wizerunku.

Jakie są rodzaje reklamy w Internecie?

SEO – Pozycjonowanie organiczne

SEO (pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w wyszukiwarce Gogole) to ogół działań, które, mówiąc bardzo ogólnie, mają wpływać na kolejność wyświetlania się wyników wyszukiwania Google. Skuteczne działania SEO sprawiają, że nasza strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania co znacznie zwiększa szansę na to, że użytkownik przejdzie bezpośrednio z wyszukiwarki właśnie na nasza stronę, bez bezpośredniego udziału treści reklamowej. Dzięki temu budowana jest rozpoznawalność marki.

Reklamy Google

Reklamy Google (Google Ads) to system promocji stron internetowych, który pozwala na promocję produktów lub usług w sieci reklamowej Google – na stronie wyszukiwania oraz w witrynach partnerów. Ponieważ jest to tzw. reklama kontekstowa, a więc rodzaj reklamy zależny od pewnych czynników powiązanych z klientem i jego działaniami, skuteczność jest wysoka – strony www są proponowane tylko potencjalnie zainteresowanym użytkownikom.

Reklama w social mediach

Stronę internetową i firmę można wypromować w mediach społecznościowych. Systemy takie jak Facebook Ads działają podobnie do reklam w Google, inna jest tylko sieć stron, na których reklama będzie wyświetlana. Drugim ważnym atutem jest możliwość ekstremalnie precyzyjnego ustalenia grupy docelowej. Facebook zbiera o użytkownikach mnóstwo danych i marketing w social media może dzięki temu docierać do wyznaczonych wręcz z chirurgiczną precyzją grup odbiorców.

Content marketing

Content Marketing to rozbudowana koncepcja reklamy internetowej – reklama ma formę treści, a więc artykułów, filmów lub poradników, które są publikowane w sieci i mogą zawierać linki sponsorowane lub bezpośredni przekaz marketingowy. Taka kampania może również wpływać na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania, ale jej podstawowym celem jest zapewnienie reklamowanej stronie internetowej lepszej reputacji i rozpoznawalności.

Inne formy reklamy w sieci

Na tym się lista oczywiście nie kończy: pozostaje jeszcze choćby reklama banerowa, linki partnerskie czy bezpośredni przekaz marketingowy na stronach partnerów, a także wiele bardziej zaawansowanych narzędzi, jak choćby influencer marketing. Bazując tylko na tych wymienionych wyżej, można naprawdę dobrze rozpropagować swoją stronę internetową i osiągnąć sukces w sieci praktycznie w każdej dziedzinie.

Którą formy reklamy wybrać?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Forma reklamy powinna być dobrana na podstawie szczegółowej analizy rynku, konkurencji oraz możliwości reklamowych. Jeśli szukasz usług z zakresu marketingu internetowego skontaktuj się ze mną – wspólnie opracujemy plan działania – Plucinski.PRO

Artykuł sponsorowany