Formy reklamy firmy w Internecie – którą wybrać?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
4 min

Przyciągnięcie potencjalnych klientów w sieci wymaga sporej inwencji twórczej. Wiele form reklamy internetowej jest reklamowanych jako te uniwersalnie najlepsze, ale oczywiście tak nie jest. Każda forma reklamy w internecie ma swoje wady i zalety, a lista dostępnych metod robi się coraz dłuższa i dłuższa.

Czym jest reklama w Internecie?

Reklama internetowa to ta gałąź marketingu, której celem jest rozpropagowanie wśród internautów strony internetowej, sklepu lub bezpośrednio marki. Wykorzystywać może różne media i różne formaty nośników, działać krótko- lub długofalowo, docierać do szeroko zakrojonej grupy odbiorców lub podlegać bardzo ścisłemu targetowaniu. O jednolitą definicję trudno – marketing internetowy jest tak różnorodny, że w zasadzie jedynym wspólnym mianownikiem pozostaje… widoczność na różnych stronach internetowych.

Jakie korzyści daje reklama w Internecie?

Różne formy marketingu internetowego pozwalają albo na pokrycie maksymalnego zasięgu, większego niż w mediach tradycyjnych, albo jeszcze dokładniejsze wycelowanie komunikatu. Odpowiednio zaplanowana kampania nie tylko może zwiększać sprzedaż, ale też budować świadomość marki i jej rozpoznawalność wśród konsumentów, można wykorzystać różne formy reklamy internetowej jako środek do budowy eksperckiego wizerunku.

Jakie są rodzaje reklamy w Internecie?

SEO – Pozycjonowanie organiczne

SEO (pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w wyszukiwarce Gogole) to ogół działań, które, mówiąc bardzo ogólnie, mają wpływać na kolejność wyświetlania się wyników wyszukiwania Google. Skuteczne działania SEO sprawiają, że nasza strona znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwania co znacznie zwiększa szansę na to, że użytkownik przejdzie bezpośrednio z wyszukiwarki właśnie na nasza stronę, bez bezpośredniego udziału treści reklamowej. Dzięki temu budowana jest rozpoznawalność marki.

- Advertisement -

Reklamy Google

Reklamy Google (Google Ads) to system promocji stron internetowych, który pozwala na promocję produktów lub usług w sieci reklamowej Google – na stronie wyszukiwania oraz w witrynach partnerów. Ponieważ jest to tzw. reklama kontekstowa, a więc rodzaj reklamy zależny od pewnych czynników powiązanych z klientem i jego działaniami, skuteczność jest wysoka – strony www są proponowane tylko potencjalnie zainteresowanym użytkownikom.

Reklama w social mediach

Stronę internetową i firmę można wypromować w mediach społecznościowych. Systemy takie jak Facebook Ads działają podobnie do reklam w Google, inna jest tylko sieć stron, na których reklama będzie wyświetlana. Drugim ważnym atutem jest możliwość ekstremalnie precyzyjnego ustalenia grupy docelowej. Facebook zbiera o użytkownikach mnóstwo danych i marketing w social media może dzięki temu docierać do wyznaczonych wręcz z chirurgiczną precyzją grup odbiorców.

Content marketing

Content Marketing to rozbudowana koncepcja reklamy internetowej – reklama ma formę treści, a więc artykułów, filmów lub poradników, które są publikowane w sieci i mogą zawierać linki sponsorowane lub bezpośredni przekaz marketingowy. Taka kampania może również wpływać na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania, ale jej podstawowym celem jest zapewnienie reklamowanej stronie internetowej lepszej reputacji i rozpoznawalności.

Inne formy reklamy w sieci

Na tym się lista oczywiście nie kończy: pozostaje jeszcze choćby reklama banerowa, linki partnerskie czy bezpośredni przekaz marketingowy na stronach partnerów, a także wiele bardziej zaawansowanych narzędzi, jak choćby influencer marketing. Bazując tylko na tych wymienionych wyżej, można naprawdę dobrze rozpropagować swoją stronę internetową i osiągnąć sukces w sieci praktycznie w każdej dziedzinie.

Którą formy reklamy wybrać?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Forma reklamy powinna być dobrana na podstawie szczegółowej analizy rynku, konkurencji oraz możliwości reklamowych. Jeśli szukasz usług z zakresu marketingu internetowego skontaktuj się ze mną – wspólnie opracujemy plan działania – Plucinski.PRO

Udostępnij
- REKLAMA -