• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Francuska firma otwiera data center pod Warszawą
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Vendor

Francuska firma otwiera data center pod Warszawą

Klaudia Ciesielska
Opublikowano 2023/05/27 at 12:06 AM
Klaudia Ciesielska  - Redaktor prowadzący Brandsit
Udostępnij
5 min czytania
data4, data center
Udostępnij

Data4 otwiera pierwsze centrum danych w Polsce zlokalizowane w Jawczycach k. Warszawy. Docelowo na terenie kampusu powstaną 4 obiekty o łącznej mocy 60 MW, a całkowity koszt inwestycji wyniesie 1 mld złotych. Mając na uwadze wysokie zapotrzebowanie na usługi kolokacyjne w Polsce, Data4 zdecydowało się już na rozpoczęcie budowy drugiego budynku w podwarszawskiej lokalizacji.

- Reklama -

Pierwszy polski kampus centrów danych Grupy Data4 znajduje się w Jawczycach pod Warszawą, na działce o powierzchni 4 hektarów. W skład podwarszawskiej inwestycji wejdą 4 obiekty, których całkowity przydział mocy wyniesie 60 MW. Łączna dostępna powierzchnia ośrodka wyniesie 50 tys. m2 brutto, w ramach której do dyspozycji klientów będzie powierzchnia IT licząca 15 tys. m2 netto. Pierwsze centrum danych o mocy 8 MW jest już w fazie rozruchu i zajmuje ponad 2,2 tys. m2 powierzchni netto – czyli „czystej” powierzchni użytkowej z wydzielonymi strefami kolokacyjnymi dla klientów. Kampus zostanie połączony światłowodowymi łączami telekomunikacyjnymi z sieciami dostępnymi w Warszawie, aby zapewnić dostęp do dużej liczby operatorów telekomunikacyjnych oraz pełnej powtarzalności procesów i rozwiązań wdrożonych w pozostałych kampusach Data4 na terenie Europy. Całkowity koszt inwestycji w Polsce to ponad 1 mld złotych.

„Otwarcie pierwszego centrum danych to także okazja, żeby ogłosić rozpoczęcie kolejnego etapu rozwoju Grupy Data4 w Polsce. Przygotowujemy się do budowy drugiego centrum, które wzmocni nasz polski kampus. Liczymy, że dalsza realizacja inwestycji, której łączna wartość przekracza 1 mld złotych, pozwoli na lepsze wypełnienie potrzeb polskiego rynku, a my będziemy mogli dalej wspierać naszych klientów w cyfrowej rewolucji” – wyjaśnia Adam Ponichtera, dyrektor polskiego oddziału Data4.

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

Decyzja Grupy Data4 o dynamicznym rozwoju kampusu w Polsce została podyktowana strategiczną lokalizacją tej inwestycji na mapie Europy. Położenie u zbiegu tras telekomunikacyjnych prowadzących z Czech i Niemiec zapewnia Warszawie doskonałe połączenie zachodniej części Europy z jej środkowo-wschodnią częścią oraz krajami skandynawskimi. Na pierwszą lokalizację w Polsce Data4 wybrało podwarszawskie Jawczyce w gminie Ożarów Mazowiecki, gdzie firma uzyskała najlepsze możliwości inwestycyjne pod względem długoterminowej rozbudowy kampusu.

„Polska jest uznawana przez francuskie firmy za doskonałe miejsce do długofalowych inwestycji, szczególnie w obszarze nowoczesnych technologii. Data4 to dostrzegło, decydując się na ulokowanie pierwszego kampusu w Europie Środkowo-Wschodniej właśnie w naszym kraju. Tym bardziej cieszy deklaracja o dalszej rozbudowie i rozpoczęciu prac nad kolejnym centrum w ramach inwestycji” – mówi Joanna Jaroch-Pszeniczna, dyrektorka generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), której członkiem jest również Data4.

Realizując zobowiązania w obszarze zrównoważonego rozwoju, Data4 zastosowało w podwarszawskim kampusie szereg technologii, mających na celu zmniejszenie śladu węglowego centrum danych. Wdrażanie rozwiązań sprzyjających dekarbonizacji objęło etap budowy, co będzie widoczne podczas eksploatacji obiektu. Na każdym etapie inwestycji wykorzystywano mieszanki betonowe zoptymalizowane pod kątem obniżenia emisji CO2, a w celu zminimalizowania śladu węglowego wynikającego z transportu, surowce pochodziły z możliwie najbliższych lokalizacji lub zostały przetransportowane koleją. Pierwsze centrum danych Data4 w Polsce zostało wyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak system chłodzenia z użyciem gorących korytarzy czy brak podniesionej podłogi. W skład instalacji chłodniczej centrum wchodzą rury z tworzyw sztucznych, które są efektywniejszym i bardziej zrównoważonym rozwiązaniem niż ich stalowe odpowiedniki. Co więcej, zastosowanie takich plastikowych elementów przyśpiesza uruchomienie instalacji, a w podwarszawskiej inwestycji Data4 zostało to zrobione po raz pierwszy w całej grupie. Kluczowymi partnerami zaangażowanymi w proces inwestycji byli BCA Engineering Group, firma odpowiedzialna za commissioning oraz AoDC (Art of Data Center), przedsiębiorstwo realizujące projekt i wykonanie instalacji elektrycznych.

Poza podejmowaniem działań mających na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i optymalizację wydajności energetycznej centrów danych, Data4 dąży do realizacji kompleksowego planu zarządzania wodą. W tym celu firma wykorzystuje najnowsze sprawdzone technologie takie jak free-cooling i free-chilling i nieustannie pracuje nad udoskonaleniem technik nawilżania powietrza, optymalizacji temperatury w centrach danych oraz bada możliwości sztucznej inteligencji, która pomoże jeszcze bardziej zoptymalizować zużycie wody. Wskaźnik efektywności wykorzystania wody w obiekcie w Jawczycach równa się zeru ze względu na zastosowanie do chłodzenia wody krążącej w obiegu zamkniętym. W kwestii efektywności energetycznej Data4 w każdej swojej lokalizacji dąży do wykorzystywania energii pochodzącej bezpośrednio ze źródeł odnawialnych, a klienci firmy w Polsce otrzymają do dyspozycji narzędzie Green Dashboard, dzięki któremu mogą monitorować ślad środowiskowy wynajętej infrastruktury i wyposażenia oraz otrzymują gwarancję pochodzenia używanej energii elektrycznej. Dostęp do narzędzi pozwoli im ocenić wpływ infrastruktury IT na środowisko, a finalnie pomoże w prowadzeniu obowiązkowego raportowania ESG.

Zobacz również

Potęga IT na mapie inwestycji

Sejm przyjął ustawę o bezpieczeństwie cyfrowym. Powstaje Krajowe Centrum Przetwarzania Danych

Zarabianie z AI – nowy wymiar finansów

Trudny czas dla crowdfundingu udziałowego w Polsce

Apple wzmocniło inwestycje w Europie

Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

Scanway
Scanway zmierza na NewConnect. Spółka podała szczegóły oferty publicznej
Inwestycje Pieniądze
Kompetencje cyfrowe, praca
Przegląd polskich rozwiązań technologicznych w HR
Startup Biznes
relaks
Kiedy jest najlepszy czas na pracę, ćwiczenia i relaks? Przewodnik po biorytmach dla lepszego zdrowia
Ciekawostki Work&Life
Partnerstwo
Play dąży do dominacji na rynku telekomunikacyjnym. Kolejna akwizycja operatora
Aktualności biznesowe Biznes

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X