Gaming dopiero się rozpędza. Wg IDC, rynek będzie wart 222 mld dolarów

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
4 min

data.ai (dawniej App Annie), pierwsza firma zajmująca się zunifikowanym przetwarzaniem danych, we współpracy z International Data Corporation (IDC), opublikowała raport Gaming Spotlight 2022. Raport oparty na Game IQ ujawnia, że ​​gry mobilne stanowią 61% całego rynku gier, który ma osiągnąć wartość 222 miliardów dolarów w 2022 roku.

Raport ujawnia, że ​​gry mobilne mają przekroczyć 136 miliardów dolarów w 2022 roku i mają rosnąć 1,7 raza szybciej niż cały rynek gier. Na całym świecie użytkownicy pobierali o 45% więcej gier mobilnych tygodniowo w pierwszym kwartale 2021 r. w porównaniu z poziomem pobrań sprzed pandemii, co daje ponad 1,1 miliarda gier tygodniowo. W pierwszym kwartale 2022 r. konsumenci wydawali ponad 1,6 miliarda dolarów tygodniowo na gry mobilne na iOS i Google Play, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu z poziomem sprzed pandemii.

● Region Azji i Pacyfiku odnotował największy wzrost udziału w globalnych wydatkach konsumenckich: Chiny prowadziły pod względem wzrostu w I kwartale 2022 r., podczas gdy Ameryka Północna i Europa Zachodnia pokryły połowę wydatków na gry mobilne

● Mobilność demokratyzuje gry: raport pokazuje, że preferencje dotyczące gatunków mobilnych są bardziej zróżnicowane, a wśród 10 najlepszych gier znajduje się 8 różnych podgatunków

- Advertisement -

● Podstawowe gry nadal dominują pod względem wydatków konsumentów w sklepach z aplikacjami: Podstawowe gry z funkcjami online w czasie rzeczywistym, takimi jak PvP (player-versus-player) lub gra międzyplatformowa, należą do najpopularniejszych gatunków w całym spektrum gier, takich jak PUBG Mobile

● Apetyt na łatwe w obsłudze gry hipercasualowe i symulacyjne wzrósł w 2021 r.: 4-krotne gry strategiczne z marcowej bitwy okazały się gatunkiem, w którym można było najwięcej zarabiać, podczas gdy Open World RPG odnotował największy wzrost udziału w rynku pod względem wydatków konsumenckich

● Rosnąca inkluzywność: prawie 50% najpopularniejszych gier mobilnych według wydatków konsumentów w Stanach Zjednoczonych pobrały kobiety, podczas gdy pokolenie X i pokolenie Baby Boomers odnotowały stały wzrost wydatków na gry mobilne

● Strumieniowanie gier zwiększyło zaangażowanie i monetyzację: platformy skoncentrowane na grach, takie jak Twitch, Omlet Arcade i BOOYAH Live , odnotowały przyspieszony wzrost zaangażowania poprzez nadanie priorytetu funkcjom budowania społeczności, które zachęcają do łączenia się w czasie rzeczywistym i interakcji między streamerami gier a publicznością

„Mobilność demokratyzuje przestrzeń i jest obecnie głównym motorem wzrostu konsumpcji gier cyfrowych. Widzimy większą różnorodność gatunków gier, co pozwala wydawcom obsługiwać nowych graczy z różnych pokoleń i płci” powiedziała Lexi Sydow, dyrektor ds. analizy rynku data.ai

„Z punktu widzenia reklamy mobilnej w grach, nasze wyniki ankiety dla graczy w USA z końca zeszłego roku sugerowały, że studia i wydawcy powinni położyć nacisk na nagradzane filmy i gry, a dane kontekstowe o graczach będą z czasem zyskiwać na znaczeniu dla Apple, Google i innych dostawców, a organy regulacyjne w kilku kluczowych krajach traktują prywatność i bezpieczeństwo danych klientów jako priorytet”powiedział Lewis Ward , dyrektor ds. gier i VR/AR, IDC.

Raport IDC, Gaming Spotlight 2022: wspólne badanie IDC-data.ai (Doc #US49135922), jest dostępny na IDC.com.

Udostępnij
- REKLAMA -