Ad image

Google Analytics 4

Materiał Partnera 4 min czytania

Google Analytics to jedno z najpopularniejszych narzędzi do analizowania ruchu i zachowania użytkowników odwiedzających naszą stronę. Bezpłatne oprogramowanie Google już od wielu lat stanowi jeden z najważniejszych elementów dobrze zorganizowanej strategii marki w branży e-commerce. Już niedługo użytkownicy zostaną nieco przymuszeni do przejścia na nową odsłonę Google Analytics – tym razem wersji numer 4.

Google Analytics Universal – planowe wyłączenie usługi

Choć Google Analytics 4 działa już na pełnych obrotach, a osoby zakładające nowe konta Google Analytics zostają automatycznie przypisani do nowego narzędzia, to jednak wciąż nie brakuje użytkowników, którzy przyzwyczajeni do pracy z Google Analytics Universal (GA 3.0) niechętnie podchodzą do zmian.

Warto jednak mieć świadomość, że już niedługo, bo 1 lipca 2023 roku usługa Google Universal Analytics zostanie zamknięta, a nam pozostanie wykorzystywać już potencjał nowej usługi o nazwie Google Analytics 4. Oczywiście zmiana nie będzie gwałtowna, czego dowodem jest stopniowe przyzwyczajanie użytkowników do procesu migracji. Od momentu zamknięcia GA Universal użytkownicy jeszcze przez około 6 miesięcy będą mieli dostęp do wszystkich historycznych raportów, a sam proces przejścia na nową usługę z pewnością w najbliższych miesiącach będzie znacznie ułatwiony. Jeśli jeszcze nigdy nie mieliśmy do czynienia z potężnym narzędziem, jakim jest Google Analytics, warto zapoznać się z podstawowymi informacjami pod poniższym adresem https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/46/google-analytics-dla-poczatkujacych.

Jakie są różnice pomiędzy Google Analytics Universal a Google Analytics 4

Warto przeanalizować najważniejsze różnice, które już na pierwszy rzut oka zwracają uwagę na dynamiczny rozwój narzędzia GA. Przede wszystkim uporządkowanie sekcji raportów. W najnowszej, czwartej wersji wiele raportów zostało wymienionych, niektóre usunięte ze względu na nikłą użyteczność, a jeszcze inne z kolei zostaną udostępnione dopiero w momencie, gdy dane zdarzenie będzie analizowane.

Google Analytics 4 wprowadza szereg usprawnień w obszarze automatyzacji pomiarów. Wiele zdarzeń zostanie teraz przez narzędzie zmierzone automatycznie. Na plus możemy zaliczyć dodanie zakładki Analiza, która zawiera możliwość tworzenia zaawansowanych raportów zgodnych z naszymi potrzebami, a także wdrożenie innowacyjnego systemu zaangażowania użytkowników, który w nowej odsłonie narzędzia jest znacznie bardziej czytelny a przy okazji rozbudowany.

Dlaczego warto korzystać z Google Analytics 4?

Dlaczego Google Analytics 4 to strzał w dziesiątkę w obszarze analityki ruchu sieciowego i zachowań konsumenckich na naszej stronie internetowej? Wraz z wygaszeniem Google Analytics Universal twórcy zapewniają, że domyślne oprogramowanie będzie wyposażone we wszystkie tak bardzo lubiane przez użytkowników funkcjonalności.

To jednak nie wszystko. Google Analytics 4 zostanie znacznie wzbogacone o możliwość tworzenia własnych analiz, które dostarczą nam wszystkich informacji o tym, co zrobić, by sprzedaż w naszym sklepie internetowym była jeszcze bardziej skuteczna. Wraz z wersją czwartą narzędzia każdy administrator strony będzie mógł w najmniejszym detalu przeanalizować całe customer journey, począwszy od źródła, przez czytanie treści, przechodzenie do kolejnych podstron, aż po realizację zakupu. Jeśli myślimy o zyskaniu solidnej przewagi konkurencyjnej w branży, Google Analytics 4 już teraz powinien być obiektem naszego zainteresowania. 

Artykuł sponsorowany