29 września Action S.A. przedstawił wyniki finansowe za I połowę 2023 roku. Zysk netto wyniósł 14 431 tys. zł, a przychody ze sprzedaży osiągnęły 1 146 273 tys. zł, co stanowi wzrost o 2,78% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Firma odnotowała również wzrost klientów w segmencie detalicznym do 411 tys. względem 243 tys. w tym samym okresie 2022 roku.
Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A., podkreśla, że firma musi dostosować się do obecnych, wymagających realiów na rynku handlowym, aby być rentowną i rozwijać się. Duża konkurencja i wzrosty cen obsługi biznesu sprawiają, że zadanie to jest wyzwaniem, które motywuje do działania. Dlatego firma rozwija projekty e-commerce i nowe marki w segmentach non-IT, co zapewnia, jak skazuje Bieliński, stabilny, długotrwały wzrost.
W pierwszej połowie 2023 r. segment Enterprise B2B w dziale ACTION Business Center rozwijał się bardzo dobrze, zdobywając wielu nowych klientów dzięki rozbudowaniu oferty i współpracy z coraz szerszą grupą producentów. Firma skupiła się na szerokim zakresie szkoleń.
Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A., zaznacza, że aktywne poszukiwanie nisz pozwala osiągać efekt synergii. – Aktywnie szukamy nisz, co pomaga nam osiągać efekt synergii. Partnerzy to doceniają, gdyż widzą potencjał w dostępie do różnorodnej oferty produktowej wspartej kierunkowymi szkoleniami. Mamy też dużą liczbę zróżnicowanych kanałów sprzedaży i dostawców, dzięki czemu możemy prowadzić rentowny biznes, co jest dziś kluczem do sukcesu – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
Wygląda na to, że Action S.A. z sukcesem dostosowuje się do dynamicznie zmieniającego się rynku e-commerce, oferując innowacyjne rozwiązania i produkty.