HPE Synergy w polskiej firmie Bielmar

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
11 min

W momencie kiedy opóźnienia wynikające ze słabości systemów IT zaczęły spowalniać linię produkcyjną (i jednocześnie wzrost) firmy Bielmar, organizacja potrzebowała rozwiązania, które pozwoliłoby sprostać zmieniającym się wymaganiom rynku w czasie rzeczywistym – z większą wydajnością i mniejszymi liczbami błędów. HPE Synergy było oczywistym wyborem.

Wyzwanie

Za każdym razem, gdy ciasto czekoladowe wychodzi z piekarnika w Warszawie, istnieje duża szansa, że ​do wypieku użyty zostanie produkt Bielmar. Jako jeden z największych producentów tłuszczów roślinnych w Polsce, Bielmar (dokładniej Zakłady Tłuszczowe Bielmar Sp. z o.o.) jest właścicielem popularnych marek, takich jak margaryna Palma, produkty do smarowania Śniadaniowa i olej Beskidzki. Bielmar zaopatruje także krajowe hotele, restauracje, kawiarnie, piekarnie i zakłady cukiernicze w wysokiej jakości oleje i produkty powiązane. Bielmar jest jednym z nielicznych producentów w Polsce, który jest własnością jego pracowników, zespołem zaangażowanych profesjonalistów, którzy są motorem rozwoju firmy. W swojej prawie 90-letniej historii, firma Bielmar była znana z jakości swoich wytworów, skrupulatnych metod produkcji i praktyk zrównoważonego rozwoju. Jakiś czas temu firma zaczęła napotykać przeszkody, które utrudniały jej kolejny etap rozwoju.

“Cenimy sobie jakość i niezawodność, ale tego właśnie oczekiwaliśmy od produktów HPE. Widzimy to jako cechę wyróżniającą HPE.” – Łukasz Greń, IT Manager, Bielmar

Studium przypadku

Powolne procesy w firmie spowalniały wzrost. W ostatnich latach sporadyczne opóźnienia łańcucha dostaw, brak widoczności zasobów produkcyjnych w czasie rzeczywistym oraz inne nieefektywności powstrzymywały Bielmar przed oczekiwanym wzrostem. Ilekroć w fabryce wystąpił nieoczekiwany przestój, trudno było szybko ustalić, czy przyczyną problemu była zepsuta maszyna, awaria zasilania czy inny problem. Bariery te ograniczały zdolność firmy Bielmar do wyprzedzania zmieniających się wymagań rynku i potrzeb klientów.

- Advertisement -

“Zbyt mało informacji trwało zbyt długo.” – mówi Łukasz Greń, kierownik działu IT w Bielmar.

Potrzeba wydajniejszych, opartych na chmurze systemów ERP, SCM i BI stała się jasna. Rola IT była kluczowa w przeniesieniu firmy w kolejny etap rozwoju.

Rozwiązanie

Gdy Bielmar przeszedł na systemy zarządzania w czasie rzeczywistym, potrzeba używania silnej i niezawodnej platformy sprzętowej stała się najważniejsza.

“Nawet najmniejsze nieplanowane przestoje powodują dla nas poważne straty finansowe.” – mówi Greń, powołując się na potencjalną stratę całej partii produktu i surowców w tej partii.

Co gorsza, taka strata może mieć wpływ na klientów, których własne linie produkcyjne zależą od tej partii. Firma Bielmar potrzebowała wyjątkowo niezawodnej i bezpiecznej platformy sprzętowej, aby w pełni wspierać planowanie ciągłości działania i zapewniać niskie wskaźniki celu odzyskiwania (RPO) i celu odzyskiwania (RTO). Zespół IT firmy Bielmar ściśle współpracował ze swoim zaufanym partnerem IT, ncNETcom, w celu znalezienia bezpiecznego, niezawodnego rozwiązania, które zapewniłoby maksymalną elastyczność przy możliwie najniższym nakładzie pracy administratorów. Ostatnim wymogiem było to, żeby infrastruktura pracowała bezawaryjnie pięć do siedmiu lat.

“Tylko najnowocześniejsze rozwiązanie spełniłoby wszystkie nasze potrzeby.” – powiedział Greń. – “Zapewniono nas, że HPE Synergy jest w stanie zapewnić takie wymagania.”

Zespół ncNETcom zapewnił również szeroki zakres usług, aby zapewnić kompleksowe, dopasowane do potrzeb rozwiązanie. Usługi te obejmowały:

  • Doradztwo biznesowe – zespół zweryfikował potrzeby biznesowe w zakresie wydajności, dostępności, elastyczności planów rozwoju, transferu wiedzy i łatwiejszego administrowania środowiskiem IT firmy Bielmar,
  • Architektura IT – ncNETcom zaprojektował architekturę IT, wdrożenie, instalację i konfigurację sprzętu i oprogramowania, stworzenie farmy VMware® oraz stworzenie środowiska dla baz danych IFS i Oracle,
  • Ciągłość biznesowa – zespół przewodził w obliczaniu czynników RTO i RPO oraz opracowaniu optymalnego planu odzyskiwania po awarii IT.

Z pomocą ncNETcom, Bielmar zbudował swoje rozwiązanie HPE Synergy – w tym własną chmurę prywatną – na HPE Synergy i pięciu modułach HPE Synergy 480 Gen10 Compute z procesorami Intel® Xeon®. Całość jest zarządzana za pomocą oprogramowania HPE OneView, zintegrowane narzędzie do zarządzania IT, które pozwala zespołowi IT Bielmar efektywnie zarządzać wydajnością, pamięcią i siecią z jednego, intuicyjnego pulpitu. HPE OneView pozwala firmie Bielmar zautomatyzować obsługę administracyjną za pomocą szablonów, po to, aby zapewnić wysoką niezawodność, spójność i kontrolę, a ostatecznie pomóc w zmniejszeniu kosztów operacyjnych.

“Zaletami tej platformy są łatwość i prostota administracji w połączeniu z automatyzacją procesów.” – Łukasz Greń, kierownik IT, Bielmar

Rozwiązanie Bielmar obejmuje również platformę HPE BladeSystem c7000, serwer HPE ProLiant DL380 Gen10, HPE Synergy Image Streamer (w wersji beta) oraz pakiet rozwiązań pamięci masowej HPE, w tym jedną 4-węzłową macierz HPE 3PAR StoreServ 8400, jedną pamięć masową HPE 3PAR StoreServ 8200, dwóch 2-węzłowych macierz HPE 3PAR StoreServ 7200 i jednego systemu HPE StoreOnce 3540 do deduplikacji kopii zapasowych za pomocą systemu kopii zapasowych HPE Recovery Manager Central (RMC).

Po wdrożeniu infrastruktury wszystkie nowe systemy przemysłowe i finansowe ERP firmy Bielmar (IFS) zostały zainstalowane na HPE Synergy. Dotyczy to także systemu bazy danych Oracle RAC, klastra SQL, farmy terminali, centrali telefonicznej, systemu poczty elektronicznej oraz  oprogramowania do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM) i wirtualnej farmy VMware. W celu jak najszybszego uruchomienia rozwiązania opartego na nowej technologii, ncNETcom współpracował ściśle ze specjalistami z Hewlett Packard Enterprise, tak aby zapewnić dodatkowo warsztaty techniczne i szkolenia dla zespołu IT Bielmar i zapewniał stałe wsparcie. Firma dodała także usługi HPE Datacenter Care, HPE Adaptive Management, HPE Proactive Care i HPE Foundation Care Services, aby uzyskać dodatkowy dostęp do wiedzy i wsparcia HPE.

Korzyści: Informacje biznesowe w czasie rzeczywistym

Migracja na HPE Synergy uwolniło ogromny potencjał firmy Bielmar. Niemal natychmiast zespoły biznesowe Bielmar były w stanie generować analizy i raporty nawet o 60% szybciej – przez szybki, prosty dostęp do informacji i umożliwiając prawdziwe reakcje w czasie rzeczywistym.

“Podejmowanie decyzji jest szybkie, ponieważ opiera się na bieżących wskaźnikach, umożliwiając dokładne odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe.” – mówi Greń.

HPE Synergy – i obsługiwane przez nią ulepszone systemy ERP – umożliwiły firmie dokonywanie szybszych, łatwiejszych i dokładniejszych prognoz biznesowych przy jednoczesnej optymalizacji wykorzystania wszystkich zasobów zakładu. Jednocześnie platforma HPE Synergy znacznie skróciła czas potrzebny na wdrożenie nowych pomysłów biznesowych – od wstępnej analizy do linii produkcyjnej. „Wdrożenie nowych rozwiązań trwało trzy razy szybciej niż wcześniej” – mówi Greń. Oprócz wpływu na biznes, HPE Synergy zmieniło codzienne życie zespołu IT Bielmar w wymierny sposób. Nowe rozwiązanie oparte na HPE Synergy skróciło czas administracji o 67%, zautomatyzowało zadania, poprawiło dokładność raportowania i umożliwiło administratorom dostosowanie raportów do ich indywidualnych potrzeb. Ponadto, mówi Greń „wyświetlanie środowisk programistycznych jest praktycznie zautomatyzowane”. Ogólnie rzecz biorąc, praktycznie wszystkie funkcje IT Bielmar są teraz szybsze i bardziej wydajne:

  • Maszyny wirtualne są uruchamiane w jednej trzeciej czasu – 10 sekund w porównaniu do 27 sekund,
  • Klonowanie jest prawie trzy razy szybsze – teraz kończy się w zaledwie 6 minut zamiast 17 minut,
  • Kopie zapasowe są tworzone prawie w połowie czasu – 3,5 godziny w porównaniu do 6 godzin,
  • Maszyny wirtualne można odzyskać w połowie czasu – kiedyś 80 minut w porównaniu do 40 minut teraz,
  • Odzyskiwanie bazy danych jest o 60% szybsze – teraz zaledwie 6 minut w porównaniu do 15 minut wcześniej,
  • Czas transferu przy użyciu HPE Synergy i VMware vSphere® vMotion® jest skrócony o 88% – z 75 sekund do 9 sekund.

“Mamy teraz więcej czasu na produktywne działania.” – mówi Greń – “Możemy łatwiej identyfikować zagrożenia, nasz proces planowania jest prostszy, a operacje IT bezproblemowe, co prowadzi do niższego poziomu stresu. Platforma jest wydajna, elastyczna i prosta.” – dodaje.

Bielmar przygotował się na czas ciągłego wzrostu i rozwoju, wspierany przez nowe rozwiązanie HPE Synergy.

Dowiedz się więcej na hpe.com/synergy

W skrócie o firmie Bielmar

Po 90 latach wzrostu Bielmar, jeden z największych producentów tłuszczów roślinnych w Polsce, zaczął napotykać wąskie gardła informacyjne, które dezorganizowały produkcję i spowalniały kolejną fazę rozwoju. Firma potrzebowała lepszych systemów do analizy biznesowej i wydajnego, niezawodnego, możliwego do skomponowania rozwiązania do ich obsługi. Wraz ze swoim partnerem, ncNETcom, Bielmar zbudował swoje rozwiązanie na bezie HPE Synergy. Firma jest teraz w stanie zoptymalizować linię produkcyjną, sprostać zmieniającym się potrzebom klientów, reagować na zmieniające się wymagania rynku i wdrażać nowe rozwiązania biznesowe – z większą szybkością, mniejszym wysiłkiem i większą precyzją niż kiedykolwiek wcześniej.

Rozwiązanie HPE

  • HPE Synergy 12000
  • Moduły obliczeniowe HPE Synergy 480 Gen10 z procesorami Intel Xeon
  • Obudowa HPE BladeSystem c7000 + serwery HPE ProLiant BL460c
  • Serwer HPE ProLiant DL380 Gen10
  • 4-węzłowy serwer HPE 3PAR StoreServ 8400
  • Pamięć masowa HPE 3PAR StoreServ 8200
  • Macierze HPE 3PAR StoreServ 7200
  • System HPE StoreOnce 3540
  • System kopii zapasowych HPE RMC
  • Streamer obrazu HPE Synergy (w wersji beta)
  • Usługi HPE OneViewHPE Pointnext
  • Opieka nad centrum danych HPE
  • Zarządzanie adaptacyjne HPE
  • Opieka proaktywna HPE

Dzięki HPE Synergy firma Bielmar usprawniła produkcję produktów z tłuszczów roślinnych, dodała kontrolę w czasie rzeczywistym i umożliwiła rozwój na wyższym poziomie – przy 67% mniejszym zaangażowaniu czasowym w administrowaniu systemami.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -