Huawei chce przyśpieszyć rozwój samochodów autonomicznych

Podobne tematy

Przez pandemię branża motoryzacyjna nie wyprodukowała co najmniej 2 mln samochodów

Od popytu konsumenckiego na nowe samochody zależy to, jak szybko europejska branża motoryzacyjna poradzi sobie z kryzysem wywołanym pandemią. – Branża...

Pandemia sprzyja większej brawurze na drogach

Z powodu koronawirusa na niektórych drogach krajowych liczba aut spadła nawet o 80 proc. W czasie pandemii Polacy jeżdżą...

Łatwiejsze podróżowanie samochodami elektrycznymi

Orlen rozwija swoją sieć stacji pod kątem dostępności paliw alternatywnych. Do sieci zostały właśnie włączone 4 nowe, szybkie stacje...

Na konferencji HUAWEI CONNECT 2018 firma Huawei przedstawiła Mobile Data Center. MDC 600 to zintegrowane rozwiązanie sprzętowo-programowe, obejmujące procesory, platformę, system operacyjny i szkielet programistyczny, które będzie wspierać pojazdy autonomiczne. Razem z klientami z branży motoryzacyjnej Huawei chce urzeczywistnić wizję powszechności tego typu samochodów i poprawić ich bezpieczeństwo. System MDC 600 został zaprezentowany w praktyce w Audi Q7.

Huawei prezentuje Mobile Data Center

Joy Huang, wiceprezes ds. linii produktów IT w Huawei, w przemówieniu zatytułowanym „Wspomaganie inteligentnych przedsiębiorstw poprzez innowacje w dziedzinie sztucznej inteligencji”, powiedział: „Wszystko wskazuje na to, że w następnej dekadzie pojazdy autonomiczne głęboko odmienią ludzkie życie, a motorem tej zmiany będą innowacje. Autonomiczny samochód musi gromadzić i przetwarzać ogromne ilości danych z czujników, aby wspierać podejmowanie decyzji dotyczących kierowania pojazdem. Autonomiczny samochód dosłownie jest mobilnym centrum danych. Jednak dla liczącej sto lat branży motoryzacyjnej, podobnie jak dla branży ICT, autonomiczne kierowanie pojazdem nie jest łatwym zadaniem. Wymaga bardzo złożonego systemu inżynieryjnego, który obejmuje niskopoziomowe układy scalone, platformę, pokładowy system operacyjny oraz wysokopoziomowy szkielet programistyczny do wykonywania algorytmów. Huawei chce być katalizatorem zmiany i zamierza współpracować z klientami z branży motoryzacyjnej, aby szybciej urzeczywistnić wizję autonomicznych pojazdów poprzez ciągłe wprowadzanie innowacji”.

Przy okazji HUAWEI CONNECT firma Huawei razem z Audi zaprezentowała prototyp Audi Q7, ze zintegrowanym systemem MDC do autonomicznej jazdy w środowisku miejskim. Pokazany w Szanghaju samochód to rezultat bliskiej kooperacji obu firm. Wcześniej, 10 lipca 2018 r., Huawei i Audi podpisali w Berlinie memorandum w sprawie strategicznej współpracy, mającej na celu rozwój inteligentnych pojazdów.

W porównaniu z bieżącymi platformami obliczeniowymi do pojazdów autonomicznych, Huawei MDC oferuje następujące korzyści:

Rozwiązanie działa na procesorach Huawei Ascend, wykonując nawet 352 bilionów operacji na sekundę (TOPS) i spełniając wymagania czwartego poziomu (L4) automatycznego kierowania pojazdem. Wysoka moc obliczeniowa oznacza, że można do niego podłączyć więcej zewnętrznych czujników (takich jak kamery, radary o milimetrowej długości fali, radary laserowe i GPS) oraz przetwarzać strumienie danych w czasie rzeczywistym. Dzięki temu autonomiczny pojazd będzie działał szybciej, bezpieczniej i bardziej niezawodnie, lepiej radząc sobie ze skomplikowanymi sytuacjami na drodze.

MDC wykorzystuje 30-letnie doświadczenie Huawei w projektowaniu, konstruowaniu i wytwarzaniu sprzętu ICT. Pełna redundancja konstrukcji eliminuje pojedyncze punkty podatności na awarię. Urządzenie działa stabilnie w temperaturach otoczenia od -40°C do +85°C, przez co jest odporne na trudne warunki panujące w pojazdach. Jest zgodne z motoryzacyjnymi standardami niezawodności i bezpieczeństwa funkcjonalnego, takimi jak poziom ASIL D normy ISO 26262.

Efektywność energetyczna Huawei MDC wynosi aż 1 TOPS/W w porównaniu z branżową średnią 0,6 TOPS/W. Zapewnia to nie tylko oszczędność energii, ale również większą żywotność akumulatora. Ponadto dostępność tej samej mocy obliczeniowej w niższej temperaturze zwiększa niezawodność komponentów elektronicznych. W dodatku Huawei MDC nie potrzebuje komponentów szczególnie podatnych na awarię, takich jak wentylatory. Zmniejsza to rozmiary produktu i ogranicza wpływ na istniejące konstrukcje samochodów.

Bazowa platforma sprzętowa działa pod kontrolą systemu operacyjnego ROS (robot operating system), a sprzęt i oprogramowanie są ściśle zintegrowane i dostrojone tak, aby opóźnienia szeregowania procesów w jądrze wynosiły mniej niż 10 μs, a opóźnienia komunikacji między węzłami nie przekraczały 1 ms. Łącznie oznacza to opóźnienia niższe niż 200 ms podczas kierowania autonomicznego, znacznie mniejsze, niż typowe w branży wartości rzędu 400-500 ms. Przekłada się to na bezpieczniejszą jazdę pojazdem autonomicznym.

Huawei od wielu lat działa w branży ICT. Przystępując do inteligentnej transformacji pojazdów, firma wykorzystała swoje innowacje na poziomie układów scalonych, kompetencje inżynieryjne na poziomie platformy, a także kompleksowy system narzędzi deweloperskich i diagnostycznych. Huawei planuje współpracować z klientami z branży motoryzacyjnej, aby przyspieszyć rozwój pojazdów autonomicznych.

Konferencja HUAWEI CONNECT 2018 – „Activate Intelligence” – odbyła się w Centrum Wystawienniczo-Konferencyjnym Shanghai World Expo w dniach 10-12 października.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.