IBM powołuje w Polsce zespół Client Engineering

Izabela Myszkowska
Izabela Myszkowska - Redaktor Brandsit
3 min

IBM powołał w Warszawie multidyscyplinarny zespół IBM Client Engineering. To grupa wysoko wyspecjalizowanych ekspertów szybkiego reagowania, których głównym zadaniem jest ekspresowa weryfikacja problemów i realizacja pomysłów biznesowych, począwszy od identyfikacji problemu, projektowania, określania funkcjonalności biznesowej, aż po implementację. Zespół IBM Client Engineering w Warszawie tworzą programiści, projektanci, architekci rozwiązań, eksperci zajmujący się danymi (data scientists), bezpieczeństwem, inżynierowie dev ops oraz inni specjaliści.

“Zespół Client Engineering to model wprowadzania innowacji bezpośrednio w sercu przedsiębiorstwa – umożliwiający niezwykle szybkie i dynamiczne wdrażanie nowoczesnych rozwiązań dla klienta bezpośrednio u klienta. Dostarczamy wartość biznesową przy jednoczesnym pomaganiu w transformacji procesów biznesowych. Client Engineering jest zespołem, który nie tylko reaktywnie podchodzi do oczekiwań klientów, ale proaktywnie szuka efektywnych rozwiązań. Zespół IBM zaczyna swoją pracę w momencie kiedy pojawia się biznesowo zdefiniowane zagadnienie. Czyli zanim zareagujemy na zdarzenie, staramy się odpowiednio przygotować klienta i dostosować do tego określone rozwiązania technologiczne, tak żeby osiągnąć jak najlepsze rezultaty biznesowe”powiedział na konferencji prasowej Marcin Gajdziński, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

Polski zespół dysponuje zwiększonymi siłami technicznymi w zakresie cyberbezpieczeństwa, ale jednocześnie posiada kompetencje do prowadzenia projektów technicznych o każdym innym profilu dla wielu branż. Równolegle w regionie CEE powołany został zespół w Pradze, ze specjalizacją Data&AI oraz w Moskwie, specjalizujący się w zagadnieniach chmury hybrydowej. Zespoły IBM Client Engineering odnotowały znaczny wzrost podczas pandemii z prawie 300 aktywności w 2020 r. do ponad 2500 w 2021 r., ponieważ firmy musiały łączyć się wirtualnie, szybciej podejmować decyzje, szybko reagować na zakłócenia i koncentrować się na wynikach.

Przykładowo, ponad 20 ekspertów z bułgarskiego Banku DSK oraz IBM pracowało jako jeden zespół, wykorzystując praktyki Agile i DevOps do współtworzenia zasobów i architektury. Rdzeń rozwiązania został wsparty przez Confluent Platform for IBM Cloud Pak for Integration zainstalowany na Red Hat OpenShift wraz z IBM InfoSphere Change Data Capture (CDC). W innym przypadku serbski startup technologiczny Flamel.AI współpracował z zespołem IBM, aby w ciągu zaledwie siedmiu tygodni stworzyć opartą na sztucznej inteligencji aplikację internetową dla gier planszowych RPG.

- Advertisement -
Udostępnij
- REKLAMA -