IT napędza rozwój PKP Intercity. Firma szuka nowego systemu CRM i rozpoczęła rozpoznanie rynku

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

PKP Intercity, jedna z największych spółek kolejowych w Polsce, ma  plany wdrożenia nowoczesnego systemu klasy CRM, który ma na celu optymalizację zarządzania relacjami z klientami. Te ambicje są kolejnym krokiem w cyfrowej transformacji firmy, która od kilku lat intensywnie cyfryzuje kolejne obszary swojej działalności. PKP Intercity opublikowało w tym celu RFI (request for information – rozpoznanie rynku).

“Podjęliśmy decyzję o wdrożeniu nowego systemu CRM. Narzędzie to pozwoli nam na jeszcze lepszy przepływ informacji wewnątrz spółki oraz poprawi komunikację między przewoźnikiem a pasażerami”, mówi Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

Wdrażając nowy system CRM, PKP Intercity zamierza przyspieszyć obsługę zgłoszeń pasażerów, a także lepiej dostosować wsparcie do ich indywidualnych potrzeb. Centralizacja kanałów informacyjnych pozwoli na uproszczenie i personalizację komunikacji z podróżnymi.

CRM nie tylko pozytywnie wpłynie na jakość treści informacyjno-promocyjnych, które są przekazywane podróżnym, ale także pomoże w zwiększeniu roli automatyki w procesach sprzedażowych, marketingowych i obsłudze podróżnych. Będzie to także istotne wsparcie w pracach analitycznych, tworzeniu zindywidualizowanych prognoz i raportów.

- Advertisement -

Wdrażanie systemu CRM jest najnowszym krokiem w szeroko zakrojonym procesie cyfrowej transformacji, jaki przeprowadza PKP Intercity. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy, przewoźnik podpisał cztery umowy mające na celu zmodernizowanie komfortu zakupu biletów na stronie internetowej oraz poprawienie funkcjonowania spółki.

Pasażerowie PKP Intercity w 2023 roku będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej (w wersji beta), a z pełnej funkcjonalności nowego systemu skorzystają w ostatnim kwartale 2024 roku.

Dodatkowo, PKP Intercity pracuje nad nowym systemem e-IC 2.0, który zaoferuje podróżnym między innymi nową szatę graficzną i ścieżkę zakupową oraz opcję tworzenia profili zakupowych.

Firma podjęła także decyzję o cyfryzacji procesu tworzenia i obsługi rozkładu jazdy, co z pewnością przyczyni się do jeszcze większej efektywności operacyjnej i poprawi komfort korzystania z usług PKP Intercity dla milionów pasażerów.

PKP Intercity kontynuuje swoją misję poprawy doświadczeń klientów, inwestując w nowoczesne technologie i przekształcając swoje procesy. Te zmiany stanowią przełomowy moment w historii firmy i z pewnością przyczynią się do zwiększenia satysfakcji klientów, zarówno w segmencie B2C, jak i B2B.

SOURCES:PKP Intercity
Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -