Jak prowadzić skuteczne kampanie marketingowe? 4 rzeczy, które musisz wiedzieć o swoich klientach

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
3 min

Aktywni klienci Twojego sklepu internetowego są najlepszą furtką do Twojej grupy docelowej. Jeżeli masz już pierwszych klientów, dowiedz się o nich jak najwięcej, aby poprawić swoją strategię marketingową i funkcjonowanie strony internetowej, a zobaczysz, jak grono kupujących stale się powiększa, a Twoje zyski rosną!

Odpowiedz sobie na 4 poniższe pytania, a będzie Ci łatwiej prowadzić kolejne kampanie sprzedażowe. Jakie to pytania?

1. Kim są Twoi klienci?

To dość ogólne zagadnienie odnosi się do podstawowych informacji o Twoich klientach. Czy są to kobiety, czy mężczyźni? Ile mają lat? Skąd pochodzą? Takie wiadomości pozwolą Ci dopasować Twoją stronę internetową do sposobu, w jaki myślą. Jeżeli Twoi odbiorcy to w większości ludzie w wieku 18-25, wystosujesz do nich inny komunikat, niż w przypadku osób w wieku 45-60, prawda? Nie inaczej jest z kolorami – panie chętniej zostaną na stronie w jasnych odcieniach, natomiast do panów przemówi raczej konkretna, stanowcza czerń lub granat. A może warto wykorzystać tę wiedzę, aby konstruować jeszcze bardziej spersonalizowane mailingi?

2. Z jakich social mediów korzystają?

Jeżeli planujesz komunikację wielokanałową, jest to jedno z pierwszych pytań, na które powinieneś sobie odpowiedzieć. Po co inwestować czas i inne zasoby w tworzenie ciekawego contentu na Instagramie, skoro Twoi klienci wcale z niego nie korzystają? A może warto zwrócić się w stronę mniej popularnego Pinteresta albo Snapchata? Zainstaluj się tam, gdzie są Twoi klienci, a na pewno przyciągniesz ich do siebie!

3. Czym się interesują?

Kiedy dowiesz się, czym interesują się Twoi klienci, zobaczysz prawdziwe morze inspiracji, które pozwoli Ci tworzyć ciekawsze i bardziej angażujące posty na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Wiedza o zainteresowaniach Twoich klientów da Ci wiele kontekstów, do których możesz nawiązać, trafiając tym samym w gusta swojej grupy docelowej.

- Advertisement -

 4. W jakich godzinach są najbardziej aktywni?

Żyjemy w czasach, które charakteryzują się tym, że każdy z nas prowadzi zupełnie inny tryb życia. Wykonujemy bardzo różne zawody, pracujemy i śpimy w bardzo różnych porach i od dawna nie żyjemy zgodnie z ruchem Słońca. Warto wiedzieć, o której godzinie Twoi klienci najchętniej przeglądają Internet, aby właśnie wtedy wysłać do nich odpowiedni komunikat, np. maila z informacją o promocji. Dzięki temu pomnożysz swoje szanse na konwersję i zwiększenie wartości koszyka danego klienta.

Zbieraj potrzebne Ci dane automatycznie!

Brzmi przekonująco, prawda? Pewnie jesteś przekonany, że takie informacje są dla Ciebie przydatne, jednak obawiasz się, że ich pozyskiwanie jest czasochłonne, kosztowne i trudne. Nic bardziej mylnego! Dzięki współczesnym technologiom i nowoczesnym systemom CRM, możesz z powodzeniem zautomatyzować ten proces i pozyskiwać znacznie więcej danych, które okażą się pomocne przy konfigurowaniu strony internetowej, tworzeniu newsletterów, a także kreowaniu profili na różnych platformach społecznościowych.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -