Jak stworzyć skuteczne ulotki reklamowe? 12 wskazówek

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Ulotki to świetny sposób na reklamowanie produktów lub usług. Jeśli jednak ich treść jest mało interesująca, Twoje działania mogą nie przynieść spodziewanego efektu. Co zrobić, by temu zapobiec? Oto 12 sposobów na to, jak skutecznie przeprowadzić kampanię ulotkową.

1. Krótka forma

Przyciągnięcie uwagi czytelnika nie należy do najłatwiejszych zadań. Dlatego staraj się przekazać tylko najważniejsze informacje. Jeśli klient będzie chciał poznać więcej szczegółów, możesz odesłać go do najbliższego punktu sprzedaży (koniecznie podaj adres) albo zachęcić do odwiedzenia Twojej strony internetowej.

2. Zorganizuj swoje informacje

Używaj wypunktowań, tabelek i infografik, aby uporządkować informacje w czytelne fragmenty.

3. Użyj zwracającego uwagę nagłówka

W nagłówku powinien pojawić się główny przekaz w formie, która wymusi uwagę klienta. Powinieneś w nim zawrzeć najważniejszą informację. Czytając nagłówek, odbiorca powinien wyrobić sobie dobre pojęcie o tym, co robisz.

4. Napisz, dlaczego ty

Znajdź sposób, aby opisać, co czyni Cię lepszym od twojej konkurencji. Do przekazania tych informacji dobrze sprawdzi się pogrubiona czcionka.

- Advertisement -

5. Sprawdź pisownię

Przed wysłaniem ulotki do druku powinieneś mieć pewność, że w treści nie ma błędów ortograficznych, interpunkcyjnych czy stylistycznych. Błędnie napisane słowo lub numer telefonu może sprawić, że reklama będzie bezwartościowa. Dodatkowo ulotka z błędami sprawi, że Twoja firma będzie wyglądać nieprofesjonalnie.

6. Dołącz wezwanie do działania

Nie pozwól, aby czytelnik był bezczynny. Powiedz mu, aby zamówił produkt lub zalogował się na stronie internetowej. Upewnij się, że klienci wiedzą, że chcesz, aby się z Tobą kontaktowali.

7. Wyróżnij Oferty specjalne i promocje

Jeśli oferujesz jakieś promocje lub rabaty, zaznacz to w swojej ulotce. To zachęta dla konsumenta, aby nawiązać kontakt wcześniej niż później.

8. Poznaj swoją grupę docelową

Wykonaj badania w celu określenia demografii Twoich odbiorców. Treść materiałów reklamowych powinna pasować do upodobań i potrzeb klientów, do których chcesz dotrzeć. Pamiętaj, by nie używać skomplikowanego słownictwa, jeśli twoim targetem nie są tylko sami entuzjaści i znawcy dziedziny, którą się zajmujesz.

9. Dodaj swój adres, numer telefonu i URL strony

Upewnij się, że klient wie, gdzie się znajdujesz i jak się z Tobą skontaktować. Ulotka, na której nie ma danych kontaktowych firmy, jest zupełnie bezwartościowa.

10. Użyj odpowiednich referencji

Jeśli zdecydujesz się wykorzystać referencje, wybierz te, które skupiają się na istotnych szczegółach Twojej firmy.

11. Nazwa i logo w widocznym miejscu

Nazwa Twojej firmy nie może zginąć z natłoku zamieszczonych informacji. Powinna być widoczna na pierwszy rzut oka. Dzięki temu, nawet jeśli odbiorca wyrzuci ulotkę, prawdopodobnie zapamięta nazwę Twojej marki, co może w przyszłości spowodować, że jeszcze do Ciebie powróci.

12. Postaw się w sytuacji swojego klienta

Język ulotki nie może być zbyt techniczny ani zbyt skoncentrowany na sprzedaży. Powinien trafiać w gusta klienta i być dla niego zrozumiały. Dlatego zastanów się, czego ty, jako konsument, oczekiwałbyś od materiałów reklamowych innej firmy. Przekazuj informacje w sposób prosty i praktyczny.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -