Jak system do obsługi klienta CRM może pomóc Twojej firmie?

Natalia Zębacka
Natalia Zębacka - Redaktor Brandsit
5 min

Usystematyzowana organizacja jest kluczem do wydajnego działania firmy. Przepływ informacji między zespołami i w zespołach powinien być płynny i łatwy. Dzięki temu pracownicy na każdym szczeblu posiadają aktualne informacje i jasno określone wytyczne. Dobrze zoptymalizowana praca w firmie, oznacza usatysfakcjonowanego klienta. To z kolei przekłada się na większe zyski i lepszą renomę na rynku. System CRM jest nowoczesnym narzędziem, które pozwala skutecznie zwiększyć wydajność firmy. Sprawdź, w jaki sposób może on pomóc Twojej firmie.

Nasz system CRM – czym dokładnie jest?

Chcąc zrozumieć dokładny charakter systemu CRM, należy zacząć analizę od samej jego nazwy. Skrót pochodzi z języka angielskiego – Customer Relationship Managament – co w tłumaczeniu na polski, oznacza “zarządzanie relacjami z klientem“. Możemy zatem określić system CRM, jako narzędzie, pozwalające na dostosowanie się do potrzeb i wymagań klientów. Możliwe jest dzięki temu zbudowanie z nimi relacji, na podstawie której firma będzie w stanie osiągnąć korzyści biznesowe.

Można się domyślać, iż CRM nie jest jedynie systemem – choć to właśnie na tym opiera się jego techniczny charakter. Jednak skuteczne jego działanie, wymaga również odpowiedniej filozofii biznesowej w firmie. Założeniem funkcjonowania przedsiębiorstwa powinno być dostosowanie się do potrzeb, oczekiwań i wymagań klientów. Uwzględniając te dwie przestrzenie – techniczną i mentalną – możemy określić CRM jako kompleksową strategię biznesową, której założeniem jest adaptacja względem odbiorców.

CRM od SwiftResponse z perspektywy technicznej

Pod względem systemowym, cyfrowym – CRM opiera się na kilku podstawowych narzędziach. Są one przeważnie skupione wokół komunikacji wewnątrz-firmowej oraz komunikacji z klientem. CRM to system do obsługi klienta, do którego podstawowych elementów możemy zaliczyć:

  • Integrację kanałów komunikacyjnych
  • Uproszczenie przekazywania wytycznych
  • Optymalizację procesu przekazywania kluczowych informacji

Dzięki kompleksowym wykorzystaniu tych trzech elementów w systemie CRM od SwiftResponse, możliwa jest skuteczna, zespołowa obsługa klienta. Wiadomości mailowe są wysyłane do klientów z głównej skrzynki firmy, mimo to każdy z pracowników ma możliwość indywidualnego komunikowania się z klientem.

- Advertisement -

Tak płynny i klarowny przepływ danych oraz jawność komunikacji, pozwalają na zintegrowanie działań w firmie. Skutkuje to lepszym poznaniem potrzeb klienta i przygotowaniem dla niego maksymalnie spersonalizowanej oferty. W tradycyjnych warunkach taki stopień indywidualnego podejścia do klienta wymaga od firmy dużej ilości pracy i czasu, co i tak nie zawsze skutkuje pomyślną współpracą.

System CRM pozwala na skuteczne uproszczenie całego procesu, dzięki czemu klient otrzymuje w krótkim czasie jasne informacje i precyzyjnie dostosowaną do niego ofertę. Poprawa jakości obsługi klienta skutkuje polepszeniem wizerunku firmy, a także zwiększeniem zaufania i lojalności odbiorcy. Dla firmy, system CRM oznacza przede wszystkim znaczne zwiększenie siły przerobowej – zespoły są w stanie obsłużyć większą ilość klientów na dużo lepszym poziomie, zachowując taki sam nakład pracy jak przed wdrożeniem systemu do obsługi klienta.

Co zyskasz dzięki CRM od SwiftResponse?

Dla przedsiębiorców, korzystających z naszego systemu CRM, SwiftResponse oferuje podejście dokładnie wpisujące się w koncepcję tego systemu. Każda oferta jest dostosowana indywidualnie do potrzeb obsługiwanej firmy – zarówno pod kątem ceny, jak i konkretnych rozwiązań, które zostaną wdrożone.

Dzięki współpracy ze SwiftResponse, zyskujesz:

  • Zgromadzenie wielu kanałów komunikacji w jednym miejscu
  • Większą wydajność BOK
  • Jasny widok korespondencji z klientem
  • Kontrolę poziomu obsługi Klienta
  • Proste przekazywanie wytycznych i zleceń użytkownikom systemu
  • Nieograniczoną przestrzeń do zamieszczania załączników i wiadomości e-mail
  • Uporządkowanie korespondencji z klientami,
  • Przyspieszenie i usprawnienie udzielania odpowiedzi na pytania Klientów
  • Elastyczny system rozliczeń.

Grupowa obsługa klienta nie jest cechą jedynie dużych przedsiębiorstw. Małe i średnie firmy również utrzymują bezpośredni kontakt z klientem – co za tym idzie, wdrożenie systemu CRM może znacząco usprawnić ich działanie. Nie stawiamy wymagań względem firmy, ani nie narzucamy rozwiązań. Mamy świadomość tego, że kluczem do rozwoju firmy jest zwiększenie jej wydajności. Nasze działania ograniczają się do przekazania przedsiębiorcom odpowiednich narzędzi i udostępnienia im wiedzy, pozwalających na skuteczne zrealizowanie tego.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -