• Reklama
  • Zakładki
  • Kastomizacja
  • Newsletter
BrandsIT
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Najnowsze
44499915 44499905 BZxBZ
Orlen: kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji
Pieniądze Polityka Polska
44499407 44499395 BZxBZ
Mieszkanie w pobliżu zieleni wpływa na skład mleka matki
Polska Work&Life
44499403 44499388 BZxBZ
Alpiniści zbierają szyszki z okazałych sosen w Puszczy Piskiej
Polska Work&Life
44499398 44499334 BZxBZ
Schreiber: w tym tygodniu komunikat, jak zostaną obniżone ceny biletów na kolei
Pieniądze Polska
44499397 44499326 BZxBZ
Mazowieckie: w 2022 r. spadła liczba oddanych do użytku nowych mieszkań, podobnie może być w tym roku
Polska
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Rynki
  • Polityka
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • MAGAZYN
  • Opinie
Czytasz: Każde doświadczenie czegoś uczy
Aa
BrandsITBrandsIT
  • Technologia
  • Biznes
  • Branża IT
  • Świat
  • Pieniądze
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Praca
  • Polityka
    • Polska
    • Europa
    • Świat
  • Technologia
    • Startup
    • Cyberbezpieczeństwo
    • Rozwiązania
    • Gaming
    • Tech Biznes
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
  • Work&Life
    • W pracy
    • Miasto
    • Nauka
    • Rozrywka
    • Moda
  • Biznes
    • Branża IT
    • Branża deweloperska
    • Branża przemysłowa
    • Branża transportowa
    • Podatki i koszty
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2022 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
BrandsIT > Opinie > Każde doświadczenie czegoś uczy
Opinie

Każde doświadczenie czegoś uczy

Bartosz Martyka  - Redaktor naczelny 9 miesięcy temu 3 min czytania
Udostępnij
3 min czytania
mBrandsIT maj2022
Publikacja pochodzi z Magazynu BrandsIT 05/2022
Udostępnij

Po dwóch latach wracają targi ISE w stacjonarnej formie. W Polsce za moment zniesiony zostanie stan epidemii. Znów nikt nie wyobraża sobie zamknięcia lasów. Można zatem powiedzieć, że przechodzimy covidową odwilż. Wprawdzie nie pozbyliśmy się problemu wirusa, który zebrał okrutne żniwo ponad 6 mln zgonów, sytuacja na wschodzie nie pozwala spać spokojnie, a inflacja pożera nasze oszczędności. Mimo to, pandemia już nie jest tak straszna jak dwa lata temu, co daje przestrzeń do przemyśleń dotyczących tego, czego nauczyliśmy się w tym czasie.

Myślę, że lekcja pandemii w drastyczny sposób uświadomiła nam, że wiara w status quo prowadzi na manowce i ogranicza nasze możliwości, gdy kryzys w końcu nadchodzi. To właśnie ta lekcja nauczyła przedsiębiorców, że nie ma czasu na opieszałość we wdrażaniu innowacji. Z zewnątrz mogłoby się wydawać, że ten czas był dla IT okresem żniw, jednak sądzę, że spora część firm z branży wcale nie miała lekko. Pojawiła się wyrwa między popytem a możliwościami podaży, którą z trudem starały się łatać firmy IT. Nawet pomimo zwiększonego popytu borykały się one z zerwanymi łańcuchami dostaw lub nawet niemożnością podjęcia produkcji nowego sprzętu ze względu na braki surowców.

Te trudne doświadczenia to jedno tylko wierzchołek góry lodowej. Najtrudniejszym zadaniem okazało się zarządzanie w warunkach niepewności, do którego wszystkie firmy na świecie musiały przywyknąć. Było to o tyle trudne, że tym razem to nie kryzys finansowy wywołał burzę, a choroba, którą ciężko przewidzieć i zatrzymać. Z niepokojem obserwuję powtarzający się scenariusz teraz, gdy trwa wojna na Ukrainie. Firmy czekające na popandemiczną odwilż mocno się zawiodły, chcąc wrócić do stanu sprzed pandemii. Obserwując, co dzieje się na świecie, sądzę, że to niemożliwe. I mimo, że każdy kryzys jest inny, to przecież mamy świeżą, nie przykrytą kurzem czasu lekcję z pandemii. Tylko czy firmy odrobiły pracę domową? Przeszliśmy szkołę życia i okropnym błędem jest chęć zapomnienia o tym, co było, zamiast wyciągnięcia z tych doświadczeń maksimum wiedzy i zweryfikowania własnej, długookresowej strategii pod tym kątem. Tylko dzięki temu nie zmarnujemy cennych doświadczeń.

Autor Bartosz Martyka Redaktor naczelny
Obserwuj:
Redaktor naczelny Brandsit. Posiada wieloletnie doświadczenie w PR, przedsiębiorca, były reseller i programista. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym.
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

- Reklama -

© 2017-2023 BrandsIT. Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.

  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
Zarządzaj swoją prywatnością
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}

Removed from reading list

Undo