Kiedy warto zdecydować się na modernizację firmowej strony internetowej?

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
4 min

Dla każdego przedsiębiorcy powinno być zupełnie oczywiste, że posiadanie strony internetowej to dziś podstawa. Dzięki witrynie klienci mogą znaleźć firmę w sieci i wstępnie zapoznać się z jej ofertą.

Strona www jest również elementarnym narzędziem kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Warto przy tym zaznaczyć, że nawet świetna witryna już po kilku latach może wymagać daleko idących prac modernizacyjnych. Jeśli właściciel przegapi ten moment, strona przestanie mu przynosić wymienione wcześniej korzyści. Kiedy zatem warto zainwestować w modernizację firmowej strony internetowej? Wyjaśniamy to w naszym artykule.

Przestarzałe technologie

Przykładem takiej technologii może być Flash. Najnowsze wersje przeglądarek już jej nie wspierają, co oznacza, że jeśli na stronie funkcjonują jakieś elementy wyświetlające się właśnie dzięki technologii Flash, to użytkownik i tak ich nie zobaczy. Tym samym strona straci na atrakcyjności i wiarygodności. Jest to ewidentny sygnał świadczący o potrzebie zmodernizowania witryny i dostosowania jej do aktualnych standardów.

Przestarzały wygląd

I tutaj ważna uwaga: nie powinien tego oceniać właściciel strony. Jest on po prostu nieobiektywny, bo ma sentyment do witryny, być może brał aktywny udział w procesie projektowania jej layoutu, dlatego trudno jest mu rzetelnie ocenić, czy strona nadal prezentuje się nowocześnie i efektownie. O opinię warto poprosić osoby z zewnątrz – np. stałych klientów.

Posiadanie przestarzałej pod względem estetyki i układu strony www jest kulą u nogi dla firmy. Taka witryna będzie pełnić wyłącznie funkcję informacyjną, ale już nie wizerunkową. Co więcej, odwiedzający ją potencjalni klienci mogą uznać,  że firma albo nie istnieje, albo nie nadąża za trendami, co poddaje w wątpliwość jej profesjonalizm.

- Advertisement -

Niepoprawne wyświetlanie na małych ekranach

Tutaj nie ma  się już nad czym zastanawiać. Jeśli strona internetowa firmy nie dopasowuje się do ekranów urządzeń mobilnych (zwłaszcza smartfonów), to trzeba ją pilnie zmodernizować stawiając akcent na responsywność. Bez tego nie ma szans, aby biznes w dalszym ciągu czerpał korzyści z posiadania witryny. Pamiętajmy, że już ponad połowa internautów odwiedza firmowe strony www z poziomu urządzeń mobilnych. Czy kogokolwiek stać na  zrezygnowanie z tak ogromnej grupy potencjalnych klientów?

Utrudnione zarządzanie stroną

Ten problem dotyczy głównie witryn, które powstały kilkanaście lat temu. Abstrahując od ich archaicznego wyglądu i fatalnej funkcjonalności, problemem jest również brak możliwości samodzielnego aktualizowania treści. Jeśli właściciel strony nie jest w stanie we własnym zakresie opublikować np. wpisu na blogu czy zaktualizować danych w zakładce kontaktowej, to posiadanie takiej witryny jest kompletnie bez sensu. Potrzebna będzie nowa strona, oparta  na przejrzystym, łatwym w obsłudze systemie CMS (do zarządzania treścią).

Na koniec wspomnijmy jeszcze, że modernizacja strony internetowej nie zawsze jest możliwa czy opłacalna. W przypadku bardzo archaicznych i niefunkcjonalnych witryn znacznie korzystniej będzie zaprojektować je na nowo, zgodnie z aktualnymi trendami i oczekiwaniami współczesnych użytkowników. Na pewno nie warto z tym zwlekać!

Artykuł opracowany przez Soluma Interactive, więcej poradników dla firm tutaj: https://soluma.pl/o-firmie/poradniki – tysiące opracowań dotyczących uruchomienia firmy, prowadzenie firmy, budowy marki.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -