Klienci Orange Polska korzystający z bankowości internetowej ING Banku Śląskiego, mogą zdalnie zawrzeć umowę z operatorem. Dzięki usłudze elektronicznej identyfikacji eID nie będzie już konieczności wizyty w salonie lub podpisywania dokumentu w obecności kuriera. W ten sposób można podpisać nową umowę abonamentową, bez kupowania smartfona czy innego sprzętu.
Proces weryfikacji tożsamości zajmuje maksymalnie do kilkudziesięciu sekund i jest całkowicie bezpieczny. Poprzez wniosek w systemie bankowości internetowej Moje ING przekazywane są jedynie te dane, które są niezbędne do zawarcia umowy w Orange Polska. Cały proces składa się z trzech kroków:
- Na stronie www.orange.pl lub Infolinii Orange Polska wybieramy Abonament komórkowy > Chcę nowy numer > bez sprzętu.
- Po przejściu formularza zamówienia i podaniu danych zamawiającego, zostajemy przekierowani bezpośrednio do systemu bankowości internetowej Moje ING, w celu wysłania wniosku o przekazanie danych.
- Po zalogowaniu się do bankowości internetowej, jesteśmy poproszeni przez bank o wyrażenie zgody na przekazanie danych osobowych Orange. Po wymaganej autoryzacji zostaniemy automatycznie przeniesieni do stron Orange Polska, by sfinalizować i zawrzeć e-umowę.
Usługa zdalnego potwierdzania tożsamości (eID), wdrożona w Orange Polska przy współpracy z Blue Media i ING Bankiem Śląskim, zastępuje obowiązek fizycznego potwierdzania tożsamości lub przesyłania skanów dowodów osobistych. Dzięki bankowości internetowej, klient zyskuje wygodniejszy dostęp do usług online. Dostawcą rozwiązanie eiD jest Blue Media.
Od grudnia 2018 roku z analogicznej funkcji mogą korzystać obecni klienci Orange Polska żeby przedłużyć umowę, a od lipca 2019 r także dokupić nowe usługi. Poprzez stronę orange.pl możliwy jest także zakup urządzeń – smartfonów, tabletów, rowerów elektryczne czy hulajnogi w wygodnych ratach 0%. Podobne rozwiązania są także dostępne dla klientów biznesowych.
Zdalne potwierdzanie tożsamości (eID) pozwala także zarejestrować kartę SIM o ofertach prepaid. Proces zajmuje kilkadziesiąt sekund i zaczyna się od wypełnienia formularza na stronie https://zarejestrujnumer.blue.pl/orange. Klienci zostaną następnie przekierowani do systemu bankowości internetowej Moje ING, na której będą mieli możliwość złożenia Wniosku o przekazanie danych do Orange. Po potwierdzeniu operacji klient zostanie wylogowany i wróci na stronę operatora.