KVARKO inwestuje w inteligentne WiFi

Newsroom BrandsIT
Newsroom BrandsIT - NewsRoom Brandsit
3 min

Fundusz inwestycyjny KVARKO zainwestował 1 mln zł w technologię umożliwiającą proste i samodzielne uruchomienie usługi dostarczającej inteligentne WiFi. Rozwiązanie będzie przeznaczone dla hoteli, restauracji, sieci i galerii handlowych, obiektów sportowych oraz innych obiektów publicznych.

Nowa technologia Captive Portali to jedenasta inwestycja funduszu KVARKO. Inwestycja przeprowadzona została w ramach działania Bridge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Otwarte, darmowe sieci WiFi mają ogromny potencjał dla biznesu – pozwalają na prowadzenie wielokanałowej komunikacji i budowanie pozytywnego doświadczenia klienta. Usługi z kategorii inteligentnego WiFi umożliwiają podmiotom udostępniającym darmową sieć na kontakt z użytkownikami, nawet po opuszczeniu lokalu. Tego typu narzędzia, znane pod nazwą Captive Portali, w połączeniu z elementem analitycznym, pozwalają na dostosowywanie komunikacji do grupy odbiorców, podnoszenie jakości obsługi oraz zwiększenie liczby powracających klientów.

Barierą w szerokim wykorzystaniu Captive Portali jest obecnie konieczność ręcznej instalacji usługi tego typu wewnątrz infrastruktury sieciowej. Wpływa to negatywnie na czas wdrożenia, gdyż z reguły wymaga istotnego zaangażowania ze strony właściciela sieci, np. poprzez przyznanie dostępu do ustawień urządzenia sieciowego. Wysoki poziom skomplikowania konfiguracji sprzyja również powstawaniu błędów podczas instalacji, podnosząc koszty całego procesu oraz uniemożliwiając sprawne skalowanie usług dostawcy Captive Portalu.

Istniejące problemy zostały koncepcyjnie rozwiązane przez Social WiFi, polską firmę rozwijającą system Captive Portalu oraz narzędzia analityczno-marketingowe, ułatwiające i automatyzujące komunikację z użytkownikiem końcowym. Dzięki zespołowi Social WiFi i finansowaniu z funduszu KVARKO powstanie pierwsze na świecie rozwiązanie umożliwiające szybką, samodzielną instalację Captive Portalu za pomocą łatwej w obsłudze aplikacji. System Social WiFi wykorzystywany jest na ponad 40 rynkach na 5 kontynentach, od Nowej Zelandii po Stany Zjednoczone.

- Advertisement -

Korzyścią dla klienta końcowego naszego rozwiązania, czyli właściciela sieci WiFi, takiego jak hotelarz czy restaurator będzie szybka i łatwa konfiguracja oraz brak konieczności udostępniania ustawień konfiguracji urządzenia sieciowego pracownikom dostawcy oprogramowania. Z kolei główną korzyścią dla dostawcy captive portalu, czyli bezpośredniego odbiorcy naszej technologii, będzie brak konieczności zatrudniania dodatkowego personelu technicznego oraz skrócenie czasu wdrażania klientów końcowych. Przełoży się to na większą liczbę klientów bez ograniczenia terytorialnego, zmniejszenie kosztów procesu wdrażania oraz lepszą jakość oferowanego rozwiązania – powiedział Artur Racicki, Członek Zarządu CPI oraz założyciel i Dyrektor Zarządzający Social WiFi.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -