Laptopy z linii biznesowych a efektywność pracy

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
6 min

Ze względu na dynamikę przekazu danych, obecnie wymaga się od ludzi maksymalnego skupienia i szybkości w podejmowaniu decyzji. Biznes to obszar, w którym szczególnie liczy się krótki czas działania. Stąd duży nacisk na niezawodność, nie tylko decyzji ludzkich, ale też sprzętu, którego się używa. Czas to pieniądz, dobry sprzęt to taki, który go nie marnuje. Komfort korzystania to kluczowy element jakości urządzeń, z których korzystamy. Stąd duży nacisk producentów na odbiorcę biznesowego. Tworzy się laptopy linii biznesowych, które są mobilne, inteligentnie pracują, wyręczają z niektórych rutynowych czynności, a przy tym są bezpiecznym miejscem przechowywania cennych informacji. Ważnym aspektem są również elementy estetyczne, odpowiadające za to, że narzędzie pracy staje się eleganckim dodatkiem. Aby lepiej  poznać dynamicznie rozwijający się rynek laptopów biznesowych, poprosiliśmy o opinie producentów: Microsoft i Acer.

Microsoft

Dominik Soltysik
Dominik Sołtysik, Surface Category Lead w polskim oddziale Microsoft

Jeszcze 5 lat temu typowy laptop w firmie ważył jakieś 3 kilogramy. Był nieporęczny, niezbyt wydajny i mało elegancki. Ze względu na swoje gabaryty często zostawał na biurku. Dzisiaj laptop biznesowy jest zupełnie inny. Również dlatego, że zmienił się sam biznes i model pracy. Obecnie kładziemy coraz większy nacisk na pracę zdalną. Chcemy pracować tak samo efektywnie za firmowym biurkiem, w podróży, jak i w domu. Gdy uświadomimy sobie skalę i wagę przeobrażeń, jakie zaszły w biznesie w ostatnich latach, łatwo zrozumiemy kierunek, w jakim podążają obecnie producenci laptopów biznesowych. Tym kierunkiem jest coraz większa mobilność. Co oznacza ona w praktyce? Lekkość i poręczność urządzenia (obecnie optymalnie około 1 kg), maksymalnie długi czas pracy na jednym ładowaniu (nawet do 14 godzin), biometryczne interfejsy logowania i zabezpieczenia danych (np. Windows Hello), dodatkowe elementy wspierające interakcję z urządzeniem (np. ekran dotykowy czy pióro komputerowe), optymalizacja pod kątem pracy na aplikacjach Office itd. O designie nowoczesnych laptopów już nie wspominając. To wszystko sprawia, że pracuje nam się nieporównywalnie szybciej, łatwiej i bardziej intuicyjnie, niż kilka lat temu. Te wszystkie rozwiązania i funkcje znajdziemy też we flagowych komputerach Microsoft Surface, które pełnię swoich możliwości odsłaniają właśnie w biznesie oraz w branży kreatywnej. Wprowadzają zupełnie nowe, bardziej efektywne, interfejsy obsługi na linii użytkownik-komputer. Na początku XXI wieku Bill Gates prognozował, że przyszłość należy do ekranów dotykowych i „rysików”. Jak widać nie pomylił się. Dzisiaj komputery z ekranem dotykowym są na fali. Eksperci firmy analitycznej Gartner szacują, że w najbliższych latach sektor biznesowy zamierza wymienić swoje komputery właśnie na urządzenia 2w1. Do końca przyszłego roku już średnio co trzecie przedsiębiorstwo (30 proc.) wygospodaruje budżet na zakup sprzętów tego typu. Z kolei pióra komputerowe, np. Surface Pen, potrafią już bez problemu rozpoznawać nawet odręczne pismo użytkownika i przetwarzać je na zapis cyfrowy. Potrafią również rozpoznać, kto jest ich prawowitym właścicielem. Jest to możliwe dzięki nowym interfejsom zabezpieczeń i logowania. Mam tu na myśli ideę „Password-free World”, promowaną przez Satyę Nadellę, CEO Microsoft, która ziszcza się już w postaci mechanizmu Windows Hello, dostępnego w najnowszych komputerach z Windows 10, jak choćby Surface Laptop czy Surface Pro. Laptopy wyposażone w specjalną kamerę z funkcją rozpoznawania twarzy pozwalają użytkownikowi na zalogowanie się na koncie firmowym bez konieczności wpisywania hasła, a poprzez „skanowanie” twarzy. Wystarczy spojrzeć w kamerę, żeby laptop zalogował nas na konto. Nic dziwnego, że coraz więcej firm sięga po tego typu rozwiązania. Są one nie tylko efektywne, ale przede wszystkim – bezpieczne, a to w przypadku laptopów biznesowych ma niebagatelne znaczenie.

Acer

Konrad Wierzchowski, Key Account Manager Acer Polska
Konrad Wierzchowski, Key Account Manager Acer Polska

Od kilku lat obserwujemy zmiany w kulturze pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach – coraz więcej osób pracuje poza biurem, często podróżuje i potrzebuje nowych rozwiązań sprzętowych – takich, które zapewnią zarówno mobilność i komfort pracy w różnych miejscach, jednocześnie odpowiednio chroniąc to, co dla wielu firm najcenniejsze – dane.

Laptopy biznesowe cechuje niska waga i smukłe wymiary, połączone z wydajnymi podzespołami, jak co najmniej 8 GB pamięci RAM, dyski SSD i nowoczesne procesory. Duże znaczenie dla efektywności pracy ma także możliwość nawet 8 godzinnej pracy bez zasilacza. Coraz częściej na wybór danego urządzenia wpływ mają tez materiały, z których wykonana jest obudowa. W przypadku flagowej linii urządzeń Acer TravelMate jest to stop magnezu i aluminium, który dodatkowo wzmocniono pokrywą z włókna węglowego. Takie połączenie pozwoliło zminimalizować wagę modelu P658 do 1,5 kg, co doceniają użytkownicy, którzy często odbywają podróże służbowe.

Właściwe zabezpieczenie danych stanowi jedno z największych wyzwań stawianych laptopom dla biznesu. Czytnik linii papilarnych blokuje dostęp nieuprawnionym użytkownikom, jednak Acer wyszedł naprzeciw wyzwaniu ochrony danych i oferuje własne funkcje, jak Acer ControlCenter, informujący o wykrytych zagrożeniach i wirusach oraz Acer Recovery Management – program, który pozwala utworzyć kopię zapasową z ustawieniami fabrycznymi i bezpiecznie przywrócić system.

- Advertisement -

Połączenie mobilności, możliwości długiej pracy na baterii oraz zabezpieczenia samego urządzenia, jak i zawartych na nich danych, pozwalają na komfortową i wydajną pracę, także poza biurem.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -