Mobee Dick podpisał umowę o dofinansowanie z NCBiR

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
3 min

Mobee Dick stworzy innowacyjne narzędzie umożliwiające automatyczną analizę UX serwisów e-commerce. Na realizację tego projektu otrzymał blisko 2,2 mln złotych dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Narzędzie (roboczo nazwane Mobee Usability Model, w skrócie MUM) skierowane będzie przede wszystkim do przedsiębiorców sektora e-commerce. Za jego pomocą przedsiębiorca będzie mógł zbadać użyteczność swojego serwisu. Algorytm zidentyfikuje miejsca wymagające optymalizacji i podpowie, jak skorygować elementy zaniżające wyniki biznesowe.

–    Dla naszej firmy to pierwszy taki projekt-badawczo rozwojowy. Ma on dla nas znaczenie strategiczne, dzięki któremu zautomatyzujemy część pracy naszego zespołu badawczego. Zyskany dzięki temu czas przeznaczymy na rozwój kompetencji w kolejnych obszarachmówi Monika Mikowska, CEO Mobee Dick.

Narzędzie, które Mobee Dick planuje zbudować będzie analizować zachowania użytkowników na stronach internetowych i w bardzo krótkim czasie analizy będzie przetwarzać  precyzyjne i szczegółowe dane na ich temat. Przedsiębiorca dowie się m. in: jakie elementy jego strony internetowej sprawiają, że użytkownicy porzucają koszyk lub nie finalizują sprzedaży online.

- Advertisement -

Analiza użyteczności kanałów sprzedażowych jest procesem czasochłonnym, wymagającym zaangażowania specjalistów. Dzięki MUM będzie mogła zostać przeprowadzona automatycznie.

Projekt zakłada opracowanie autorskiej metodologii służącej ocenie UX, a także innowacyjnego algorytmu. Do jego przewag rynkowych będą należały również jego kompleksowość oraz łatwość użytkowania i interpretacji wyników.

–    Mamy dużą wiedzę i doświadczenie w pracy z e-commercami, a MUM wyniesie je na zupełnie nowy poziom. Już w tym momencie mamy za sobą potężny przegląd literatury naukowej i analizę opublikowanych modeli analizy UX, dodatkowo realizujemy eksploracyjne badania z klientami e-commerców, gdzie poznajemy opinie, reakcje i zachowania użytkowników w różnych sklepach internetowych, dzięki którym weryfikujemy jakie z ich punktu widzenia są istotne cechy i czynniki sklepów internetowych. Najbliższe miesiące to dla naszego zespołu czas intensywnej pracy przekładania zebranych danych i wniosków na autorski model, a następnie przeniesienie go na behawioralne wskaźnikimówi Jadwiga Kijak, Head of Research w Mobee Dick.

Narzędzie wygeneruje raport, który pozwoli na szybką korektę elementów obniżających całościowy wynik serwisu internetowego. Eksperci z Mobee Dick szacują, że dzięki MUM konwersja analizowanego e-commerce w zależności od jakości wdrożenia, branży oraz statusu początkowego może wzrosnąć o minimum 15%.

Projekt zostanie zrealizowany w 3 etapach. W pierwszym wypracowany zostanie autorski model i narzędzie do pomiaru UX e-commerców. W drugim narzędzie zostanie zwalidowane na dużej próbie użytkowników i sklepów internetowych. Ostatni etap skupi się na przełożeniu narzędzia na algorytm umożliwiający analizę dużych zbiorów danych.

Udostępnij
- REKLAMA -