• VR PodcastNOWOŚĆ
  • Reklama
  • Personalizacja
  • Zakładki
  • Historia
  • Twój Brandsit
  • MAGAZYN
  • Newsletter
Brandsit
  • Biznes
  • Pieniądze
  • Branża IT
  • Technologia
  • Eco
  • Work&Life
  • Opinie
Czytasz: Mocno inwestujemy w zespół – Grzegorz Oleksy, Prezes Axence
POWIADOMIENIA Pokaż więcej
Aa
BrandsitBrandsit
  • Twoje zakładki
  • Śledź tematy
  • MAGAZYN
Szukaj
  • Biznes
    • Aktualności biznesowe
    • Biznes plan
    • E-commerce
    • Marketing
    • Rozwój
    • Startup
  • Pieniądze
    • Ekonomia
    • Inwestycje
    • Kryptowaluty
    • NFT
    • Podatki i koszty
    • Praca
  • Branża IT
    • Dystrybucja
    • Kanał partnerski
    • Kariera
    • Programowanie
    • Vendor
  • Technologia
    • Automatyzacja
    • Big Data
    • Blockchain
    • Chmura
    • Cyberbezpieczeństwo
    • IoT
    • Komunikacja
    • Rozwiązania
    • Sztuczna inteligencja
    • VR
  • Eco
    • Czysta energia
    • Pogoda i nauka
    • Pojazdy elektryczne
    • Polityka klimatyczna
    • Zrównoważony rozwój
  • Work&Life
    • Ciekawostki
    • Gaming
    • Miasto
    • Moda
    • Rozrywka
    • W pracy
  • Opinie
  • Narzędzia
    • Rynki
    • Giełda kryptowalut
    • Twoje zakładki
    • Śledzenie tematów
    • Newsletter
Follow US
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Polityka plików cookies
  • Oświadczenie o prywatności
© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Biznes plan

Mocno inwestujemy w zespół – Grzegorz Oleksy, Prezes Axence

Bartosz Martyka
Opublikowano 2021/04/12 at 12:54 AM
Bartosz Martyka  - Redaktor naczelny Brandsit
Udostępnij
12 min czytania
Grzegorz Oleksy, Prezes Axence
Grzegorz Oleksy, Prezes Axence
Udostępnij

Dziś ludzie z działów IT współtworzą politykę zarządzania – nie wystarczają im już „jakieś” narzędzia – potrzebują kompleksowych rozwiązań dla spełnienia precyzyjnych wymagań” – o roli zarządzania IT w biznesie rozmawiam z Grzegorzem Oleksym, Prezesem Axence.

- Reklama -

Bartosz Martyka: Axence jest dostawcą rozwiązań do zarządzania infrastrukturą IT. Jakie korzyści może nieść za sobą dla firmy infrastruktura IT zarządzana w prawidłowy sposób? Jakie cechy powinna posiadać?

Grzegorz Oleksy, Prezes Axence: Dobre zarządzanie IT pozwala przede wszystkim na sprawne i bezpiecznie funkcjonowanie firmy. Monitorowanie i zarządzanie infrastrukturą IT chroni przed wieloma problemami, potencjalnymi kosztownymi awariami, działaniem szkodliwego oprogramowania lub nieautoryzowanym zachowaniem użytkowników, które może narazić firmę na ogromne straty.

Dalsza część publikacji pod materiałem wideo.

Wykorzystując rozwiązanie all-in-one, pracownik działu IT wyposażony jest w scentralizowane narzędzie do zapobiegania przestojom, skracając czas reakcji na incydenty. Jeden z naszych Klientów z USA podkreślił, iż tylko dzięki jednej funkcjonalności w module HelpDesk zaoszczędził 44 godziny czasu pracy w miesiącu. To realna korzyść i znaczne odciążenie zasobów. Administratorzy w rozmowach często podkreślają, że zarządzanie infrastrukturą za pomocą jednego kompleksowego narzędzia jest dla nich łatwiejsze i szybsze, ponieważ nie muszą wdrażać się w różne systemy, a później przełączać się między nimi. To ważne, zwłaszcza przy dużych sieciach złożonych z kilkuset stacji roboczych.

Wiedza o infrastrukturze i wykorzystywanym oprogramowaniu generuje oszczędności poprzez wykrywanie nadmiarowych licencji, zbędnych wydatków np. na wydruki czy poprzez odpowiednie przypisanie sprzętu do zapotrzebowania użytkowników. Wielką korzyścią jest optymalizacja pracy zarówno po stronie działu IT, którego czas jest bardzo cenny jak i po stronie użytkowników.

BM: Z Waszych rozwiązań skorzystali m.in. Wittchen, sieć aptek Ziko, a także wiele organów administracji publicznej, firmy zajmujące się handlem, finansami. Jakie są różnice we wdrożeniach oprogramowania do zarządzania infrastrukturą, biorąc pod uwagę różnorodność branż, w których funkcjonują Wasi klienci?

GO: Portfolio naszych Klientów jest bardzo różnorodne. Jesteśmy obecni na całym globie, od producenta stali z Meksyku przez służbę zdrowia w Ghanie po znaczą część administracji rządowej na Filipinach. Oczywiście kluczowa dla naszych wyników jest sprzedaż krajowa w Polsce oraz w najbliższym sąsiedztwie tj.  w Czechach, Niemczech i na Litwie.  Produkujemy od 13 lat oprogramowanie, które jest stosowane na całym świecie – w 700 000 instalacjach w 175 krajach i swoim segmencie rynku wyznacza standardy.

W Polsce posiadamy prawie 80 proc. udział w grupie banków spółdzielczych, jesteśmy licznie obecni w sądach i urzędach. Doskonale znamy sektor publiczny. Oczywiście, ma on inne wymagania i możliwości niż klienci biznesowi. Zakupy oprogramowania muszą być uwzględnione w budżecie na dany rok, administratorzy mają mniejszą elastyczność i możliwość reagowania na zmiany. Rynek komercyjny aktualnie może zatrudniać więcej specjalistów ds. IT i bezpieczeństwa oraz lepiej ich wynagradzać.

Niezależnie od sektora, nie ma dwóch takich samych klientów. Podobnie, nie ma dwóch takich samych programów do zarządzania IT. Tylko na pierwszy rzut oka może się wydawać, że jest to rozwiązanie podobne. Klient dokonując wyboru, wybiera oprogramowanie, którego funkcjonalność pokrywa w najszerszym zakresie jego indywidualne potrzeby.

BM: Jakie wdrożenia są najtrudniejsze? Co jest najczęstszą przyczyną złego zarządzania infrastrukturą IT w organizacjach?

GO: Same wdrożenia nie są szczególnie trudne, gdyż po obydwu stronach zaangażowani są specjaliści. Najważniejszym wyzwaniem, jest zbudowanie świadomości i konsensu w organizacji wokół scentralizowanego zarządzania IT. Badania IDC wykazały, iż średnio rocznie w organizacjach awarie generują przerwy o długości 11 godzin. W zależności od skali biznesu powoduje to wielotysięczne lub milionowe straty. Korzystanie z oprogramowania do zarządzania IT minimalizuje to ryzyko.

Od początku istnienia firmy poważnie traktujemy wysiłki na rzecz wzrostu społecznej świadomości w zakresie audytu legalności oprogramowania czy ochrony przed wyciekiem danych. Osoby na kierowniczych stanowiskach obawiają się wysokich kar za posiadanie nielegalnego oprogramowania, menadżerowie są świadomi ryzyka związanego z utratą bezcennych informacji czy wycieku np. przetwarzanych danych osobowych. Często pracownicy firm patrzą niechętnie na oprogramowanie do monitorowania aktywności lub blokujące pewne strony internetowe czy aplikacje.

Naszym klientom zwracamy uwagę na to, aby ochronę firmy rozpoczęli od określenia i egzekwowania od pracowników przestrzegania polityki bezpieczeństwa. Świadome użytkowanie komputerów i Internetu powinno wpisywać się w codzienną praktykę użytkowników. Oprogramowanie do zarządzania IT wspiera w egzekwowaniu tych ustaleń i zabezpiecza przez naruszeniami.

BM: W jaki sposób flagowe oprogramowanie firmy – Axence nVision – może wspomóc firmę w spełnieniu wymogów RODO?

GO: RODO nakłada zobowiązana na firmy przetwarzające dane w zakresie wdrożenia odpowiednich środków technicznych oraz procedur organizacyjnych.

Nasze oprogramowanie rozwijamy nieustannie w kierunku spełniania tych funkcji. Dodatkowo sprawne zarządzanie IT pozwala egzekwować firmowe procedury bezpieczeństwa.

W odpowiedzi na RODO zaprojektowaliśmy wersję Axence nVision® 10 w ze szczególnym uwzględnieniem problematyki bezpieczeństwa danych osobowych. Spełnienie wymogów RODO wymaga zapewnienia poufności, integralności i dostępności danych osobowych  w związku z czym dane muszą być zabezpieczone przed wyciekiem, zniszczeniem, przypadkową  utratą lub nieautoryzowanym dostępem. Zdecydowanie najczęstszą przyczyną wydostawania się danych poza miejsce pracy jest korzystanie z urządzeń magazynujących oraz prywatnej poczty. Dzięki nVision możemy z łatwością wyeliminować te ryzyka.  Rozwiązania funkcjonalne modułów DataGuard oraz Users pozwalają na skuteczną i aktywną realizacje celu ochrony przetwarzanych danych.  Oprogramowanie umożliwia podejrzenie działania niezgodnego z regułami, jak kradzież danych czy popełnienie przestępstwa. Pozwala na wykrycie incydentów oraz alarmuje np. ABI przypadku działań niepożądanych.

Dzięki nVision zyskujemy wiedzę o operacjach na plikach, czynnościach tworzenia, usuwania i kopiowania – wiemy, kto dokonał jakiej czynności. Mamy możliwość stworzenia polityk dostępu do określonych zasobów i zarządzania tymi prawami dla użytkowników niezależnie od urządzenia do którego się logują. Informacje gromadzone są per użytkowników, dzięki czemu możliwe staje się realizacja prawa do „bycia zapomnianym”.

BM: Firma Axence powstała w 2005 roku. Jakie najważniejsze zmiany zaszły w firmie i w jej otoczeniu na przestrzeni tych trzynastu lat? Co zmieniło się najbardziej?

GO: Z firmy kilkuosobowej rozrośliśmy się do pokaźnego zespołu 40 specjalistów, z producenta jednego narzędzia do dostawcy rozwiązań wyznaczających standard zarządzania IT.

Historia Axence to zasadniczo historia całego rynku IT oraz zmian, które zachodziły w branży i gospodarce. Istniejemy już ponad 13 lat. Na początku powstała kilkuosobowa firma, w której stworzyliśmy i oferowaliśmy jeden produkt do monitorowania sieci – Axence netTools. Odpowiedzieliśmy skutecznie na zapotrzebowania rynku, dzięki czemu mogliśmy utrzymać młode przedsiębiorstwo i ówczesny zespół. Dziś tego typu produkty są dostępne za darmo, także my udostępniamy netTools oraz pełną funkcjonalność modułu Network w nVision całkowicie bezpłatnie.

Jesteśmy jedyną polską firmą w tym segmencie z taką ilością zagranicznych klientów, ponieważ jakość naszych rozwiązań była wyższa niż standard wśród rodzimej konkurencji. Teraz się to zmienia, ale na początku istnienia Axence nasz produkt mocno wyróżniał się na tym tle. Podobnie w Polsce staliśmy się liderem na rynku, który już wcześniej był zajęty przez konkurencje.

Przez te wszystkie lata bardzo mocno rozwinęła się świadomość klientów odnośnie konieczności zapewnienia bezpieczeństwa IT oraz oczekiwań względem działów IT. Kiedyś dostarczaliśmy pewnego rodzaju narzędzie dla informatyków. Dziś działy IT mają więcej obowiązków oraz większą odpowiedzialność biznesową. Ludzie z IT współtworzą politykę zarządzania – nie wystarczają im już „jakieś” narzędzia – potrzebują kompleksowych rozwiązań dla spełnienia precyzyjnych wymagań. Tak jak działy sprzedaży mają CRM a księgowość ma systemy ERP,  administratorzy sieci mają Axence.

Zakładając firmę chciałem robić rzeczy, które są fajne. Chciałem tworzyć oprogramowanie, które jest przyjazne w użytkowaniu, daje satysfakcję i ogólną frajdę. Drugim celem było dostarczenia produktów i narzędzi wysokiej jakości. W opiniach naszych Klientów widzimy dokładnie te cechy Axence nVision – jakość i przyjazny UX.

Jedyne co się nie zmieniło to sposób pozyskiwania klientów. Od początku istnienia firmy podejmujemy działania marketingowe, nastawiamy się tez na bezpośredni kontakt z Klientami. Od kilkunastu lat bierzemy udział w wydarzeniach dedykowanym administratorom sieci, spotykamy się na różnego rodzaju konwentach. Robimy to tylko dużo szerzej i  bardziej profesjonalnie. Obecnie mamy więcej zasobów, ludzi oraz więcej wiedzy i doświadczenia. Wszystkie aktywności realizujemy lepiej, sprawniej i skutecznej.

BM: Jakie są założenia i plany związane z rozwojem Axence na najbliższą przyszłość?

GO: Axence jest już dojrzałą organizacją, mogącą pochwalić się dużym doświadczeniem i obyciem na rynku. Jednocześnie jesteśmy na tyle zwinni i aktywni, iż możemy pochwalić się dużymi wzrostami.  W przypadku nVision będziemy kontynuować to co robimy do tej pory – nieustannie podnosimy jakość i zakres działania.  Od początku istnienia sprzedawaliśmy nasze rozwiązanie bezpośrednio do klientów. Obecnie rozwijamy również i wzmacniamy kanał partnerski.

Co do przyszłości zakładam rozwój w oparciu o nowe produkty. Jest to bardzo czasochłonne jednakże intensywnie pracujemy nad tym aby je wprowadzić. Tworzyłem firmę z założeniem, iż mamy dostarczać więcej niż jeden produkt, nawet tak rozbudowany jak nVision.

BM: Jakie są czynniki ryzyka w rozwoju na rynku zarządzania IT?

GO: Dla rozwoju rynku zarządzania oraz bezpieczeństwa IT analitycy mają bardzo pozytywne progozy względem popytu na oprogramowanie. Axence ma ugruntowaną pozycję rynkową, nie boimy się konkurencji, a jedynie nastawiamy na normalną rynkową rywalizację. Rozwijamy produkty i mamy konkretny plan działania na przyszłość.

Głównym zagrożeniem dla wszystkich działających w branży jest kwestia pozyskiwania pracowników – specjalistów w zakresie IT i bezpieczeństwa. Polscy programiści i informatycy cieszą się dużym uznaniem, stąd globalne korporacje lokują u nas swoje centra tworzenia oprogramowania. Rywalizujemy o najlepszych pracowników z globalnymi graczami. Mocno inwestujemy w obecny zespół Axence, który jest fundamentem dla rozwoju firmy.

Grzegorz Oleksy, Prezes Zarządu Axence – Od 17 lat zajmuje się oprogramowaniem dla sieci. Był współzałożycielem i dyrektorem firmy AdRem (lata 1997-2003). W roku 2005 założył firmę Axence, w której pełni funkcję Prezesa, jak również bezpośrednio zajmuje się projektowaniem zaawansowanych rozwiązań do monitorowania sieci i użytkowników, inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania oraz ochrony danych przed wyciekiem. Posiada szerokie doświadczenie praktyczne w prowadzeniu szkoleń oraz konsultacji dla firm z branży IT, poparte wykształceniem informatycznym.

Zobacz również

Czy pięć lat z RODO czegoś nas nauczyło?

Wiemy, kto dostarczy komputery dla czwartoklasistów. Jaki sprzęt dostaną uczniowie?

Polski dystrybutor IT zamknął kwartał dwucyfrowym wzrostem EBITDA

Brakuje budżetów na marketing

Prywatność w centrum sporu: Unia Europejska ukarała Meta rekordową grzywną

Avatar of Bartosz Martyka
Autor Bartosz Martyka Redaktor naczelny Brandsit
Obserwuj:
Posiada wieloletnie doświadczenie w PR, przedsiębiorca, były reseller i programista. Specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym.
Skomentuj Skomentuj

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

GEVA 12
10 najlepszych samochodów elektrycznych według kierowców
Pojazdy elektryczne Eco
euro, pieniądze, money
Dlaczego euro spadło poniżej 4,50 zł?
Ekonomia Pieniądze
Smart Grid energetyka
Polacy chcą szybszej transformacji energetycznej
Czysta energia Eco
IS-Wireless
Pierwsza sieć przemysłowa 5G w modelu otwartym działa już w Krakowie
Komunikacja

Biznes

  • Aktualności biznesowe
  • Biznes plan
  • E-commerce
  • Marketing
  • Rozwój
  • Startup

Pieniądze

  • Ekonomia
  • Inwestycje
  • Kryptowaluty
  • NFT
  • Podatki i koszty
  • Praca

Branża IT

  • Dystrybucja
  • Kanał partnerski
  • Kariera
  • Programowanie
  • Vendor

Technologia

  • Automatyzacja
  • Big Data
  • Blockchain
  • Chmura
  • Cyberbezpieczeństwo
  • IoT
  • Komunikacja
  • Rozwiązania
  • Sztuczna inteligencja
  • VR

Eco

  • Czysta energia
  • Pogoda i nauka
  • Pojazdy elektryczne
  • Polityka klimatyczna
  • Zrównoważony rozwój

Work&Life

  • Ciekawostki
  • Gaming
  • Miasto
  • Moda
  • Rozrywka
  • W pracy

Narzędzia

  • Rynki
  • Giełda kryptowalut
  • Twoje zakładki
  • Śledzenie tematów
  • Newsletter

Social Media

© 2017-2023 Brands Stream Sp. z o.o. All Rights Reserved.
Brandsit
Zarządzaj swoją prywatnością

To provide the best experiences, we and our partners use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us and our partners to process personal data such as browsing behavior or unique IDs on this site and show (non-) personalized ads. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.

Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.

Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Statystyka

Marketing

Funkcje
Zawsze aktywne

Zawsze aktywne
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zarządzaj opcjami
{title} {title} {title}
adbanner
Wykryto AdBlock
Nasza strona jest stroną wspieraną przez reklamy. Proszę o białą listę, aby wesprzeć naszą stronę.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?
X