Monitoring cen konkurencji. Czy to naprawdę istotne?

- Reklama -

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż w e-commerce wiedzą, że monitoring cen konkurencji jest niezwykle istotny. Dlaczego śledzenie cen w sieci jest takie ważne? Ponieważ e-biznes cechuje ogromna konkurencyjność.

Dynamiczne ceny w internecie stały się normą. Każdy sprzedawca manipuluje wartościami produktu, aby skutecznie przyciągnąć do siebie klientów. Dlatego monitoring cen konkurencji jest obowiązkowym działaniem, prowadząc biznes w sieci.

Dodatkowo warto pamiętać o tym, że klienci – wykonując zaledwie kilka kliknięć – mają możliwość szybkiego porównania oferty wielu e-sklepów. Portale takie jak Allegro czy Ceneo umożliwiają (poprzez wpisanie nazwy produktu) wybranie sprzedawców, którzy posiadają dany produkt w swoim asortymencie. Pomijając monitoring cen konkurencji, odbierasz sobie szansę na zwiększenie sprzedaży, a tym samym zysków.

Konkurencja w sieci – jak ją wytypować?

Jeżeli przygotowujesz się do prowadzenia monitoringu cen konkurencji, najpierw musisz ustalić, kim ona jest. Aby skutecznie ustalić konkurencję, możesz to zrobić manualnie lub automatycznie. Oba sposoby mają na celu ustalenie listy sprzedawców, których asortyment pokrywa się z Twoim.

Jakie witryny można monitorować w sieci?

  • Sklepy internetowe – możemy dowiedzieć się o cenie, dostępności, promocji na dany produkt.
  • Porównywarki cenowe – dzięki
  • monitoringowi cen konkurencji
  • wiemy, jakie wartości nadają inni sprzedawcy.
  • Portale aukcyjne – na portalach aukcyjnych możesz śledzić cenę produktu oraz szacunkową ilość transakcji danego konkurenta.

Manualne ustalenie swoich bezpośrednich konkurentów jest pracochłonnym zadaniem, które przy dużej liczbie produktów, jest praktycznie niemożliwe do wykonania. Reasumując, aby dokonać monitoringu cen konkurencji, musisz wiedzieć, które sklepy posiadają w asortymencie pokrewne lub identyczne towary. W takim przypadku musisz wpisać nazwę lub EAN produktu w okno wyszukiwarki portalu i sprawdzać, które sklepy go oferują. Jak łatwo się domyślić, przy dynamicznych procesach e-handlu zadanie to, może okazać się awykonalne.

Automatyzacja procesu typowania konkurencji polega na wykorzystaniu profesjonalnego systemu. LivePrice to narzędzie do monitoringu cen konkurencji, które dodatkowo może automatyzować proces nadawania cen. System samoczynnie zestawia Twoje produkty z ofertą konkurencji na wybranym portalu – Allegro, Ceneo lub e-sklep. Dzięki temu błyskawicznie otrzymujesz pełne zestawienie i wiesz, kim jest Twoja konkurencja. Dodatkowo system pokazuje Ci zestawienie Twojej oferty z konkurencją. Dokładnie wiesz, które produkty są tańsze, a które droższe względem innych e-sklepów.

monitoring cen konkurencji

Dlaczego monitoring cen konkurencji jest ważny?

Monitoring cen konkurencji jest ważny i potrzebny, abyś mógł sprawnie prowadzić politykę cenową swojego sklepu. Prowadząc sprzedaż w sieci, nie da się ustalać cen jedynie na podstawie wartości zakupu towaru i narzutu. W przeciwieństwie do sprzedaży offline e-commerce jest niezwykle wrażliwy na wahania cen.

Automatyzacja procesu monitoringu cen konkurencji daje możliwość natychmiastowej rekcji na działanie innych sprzedawców. Warto pamiętać o tym, że ceny w sieci mogą zmieniać się nawet kilka razy na dobę u poszczególnych sprzedawców. Zwykle różnice cenowe nie są duże, natomiast są istotne dla klientów. Możliwość filtrowania oferty od najtańszej pozwala kontrahentowi wybrać towar (poszukiwany przez niego) w najniższej cenie.

Nie można również zapominać, że Twoja konkurencja zapewne już monitoruje ceny, jakie nadajesz w swoim e-sklepie. Automatyzacja procesu nadawanie cen to skuteczny sposób na odniesienie sukcesu i zwiększenie zysków. Nie musisz obawiać się tego, że będziesz sprzedawał poniżej kosztów zakupu. LivePrice umożliwia Ci ustalenie konkretnych instrukcji cenowych. Sam ustalasz:

  • Cenę minimalną produktu – dzięki temu nie sprzedasz produktu ze startą.
  • Krok cenowy – kwota, o jaką chcesz być tańszy lub droższy od danego konkurenta (może to być dowolna kwota np. 0.01 gr).
  • Tryb cenowy – miejsce na liście sprzedawców, na które system, samoczynnie lokuje Twój towar (do granicy ceny minimalnej). Przykładowo możesz wybrać opcję walki o 1 pozycję, wyrównanie do 1 miejsca lub wyrównanie ceną do konkretnego konkurenta.

monitoring cen konkurencji

Jakie korzyści niesie ze sobą monitoring cen konkurencji?

Cena towaru, która pojawia się w danym e-sklepie, wynika z przeprowadzenia złożonego procesu. To zderzenie – ceny zakupu, narzutu oraz strategii cenowej danego przedsiębiorcy. Kwoty te mogą się zmieniać nawet kilka razy na dobę. Aby skutecznie monitorować ceny konkurencji w sieci, trzeba postawić na automatyzację procesu.

Pomijając monitoring cen konkurencji, skazujesz się na zmniejszenie sprzedaży i zysków. Nie możesz być konkurencyjny cenowo w sieci, nie wiedząc z kim „walczysz”.

Korzyści z używania LivePrice:

  • Monitorujesz ceny konkurencji.
  • Wiesz, jak Twoja oferta plasuje się na tle innych sprzedawców.
  • Możesz automatyzować proces nadawania cen.
  • Dostosowujesz swoją politykę cenową do ruchów branży.
  • Możesz zajmować pierwsze miejsce w porównywarkach cenowych i portalach aukcyjnych.
  • Zwiększasz sprzedaż
  • i stajesz się liderem w swojej branży.
  • Zarabiasz na błędach konkurencji i ich brakach magazynowych.
  • Oszczędzisz czas, minimalizujesz błędy i maksymalizujesz zyski.

Zacznij monitorować konkurencję i wypróbuj LivePrice przez 14 dni za darmo!

- Reklama -
Źródło:liveprice.pl

Treści PREMIUM

Otrzymuj cotygodniowy e-mail od BrandsIT, który sprawia, że czytanie wiadomości jest naprawdę przyjemne. Dołącz do naszej listy mailingowej, aby być na bieżąco i uzyskać dotęp do treści PREMIUM za darmo.

- Reklama -