Morele.net notuje dynamiczny wzrost przychodów

Podobne tematy

Co nowego wiemy o polskim rynku finansowym po debiucie Allegro?

Co nowego wiemy o polskim rynku finansowym po debiucie Allegro? Przede wszystkim to, że cena akcji może poszybować tak...

„W czasie lockdownu, wykorzystaliśmy to, co było już gotowe. Powinniśmy to docenić” – rozmowa z Robertem Paszkiewiczem

Rozwój rynku e-commerce znacząco przyspieszył w konsekwencji pandemii. Jak prowadzić e-sklep, aby wyróżnić się na rynku, na którym jest...

Customer experience, czyli skuteczny sposób na handel w sieci

Coraz szybszy rozwój handlu internetowego wymaga narzędzi umożliwiających tworzenie jak najlepszych doświadczeń klienta. Dlatego UX staje się kluczowym czynnikiem...

W 2016 roku serwis Morele.net zrealizował milion zamówień. Natomiast przychody wyniosły 600 milionów złotych. Poziom realizowanych dziennie transakcji wynosi obecnie ponad 5 tys. Morele.net posiada w swojej ofercie produkty od podzespołów komputerowych, poprzez elektronikę konsumencką do sprzętu AGD i RTV, z czego ponad pół miliona produktów dostępnych jest w dostawie w ciągu 24-48 godzin.

Obecnie jesteśmy na „fali wznoszącej” – dynamika wzrostu przychodów i innych kluczowych wskaźników finansowych zwiększa się, wyprodukowane w ostatnim czasie technologie przeszły już etap wdrażania i z każdym tygodniem silniej wpływają na wyniki – mówi Wojciech Pawlik, Dyrektor e-commerce w Morele.net.

Strona jest odwiedzana przez 2 mln użytkowników miesięcznie, dzięki czemu Morele.net plasuje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych sklepów online w branży elektronicznej[1]. Odwiedzającymi stronę są głównie ludzie młodzi, przedstawiciele pokolenia tzw. „milenialsów”. W 2016 roku widoczny był także gwałtowny wzrost aktywności tzw. „pokolenia Z”, czyli konsumentów urodzonych po 1990 roku.

Morele.net pozostaje liderem w sprzedaży detalicznej w kategorii produktowej podzespołów komputerowych (30 proc. udziału w rynku) zarówno offline jak i online – nie posiadając jednocześnie zaplecza stacjonarnych sklepów. W zeszłym roku spółka zainwestowała w technologię machine learining, dzięki czemu wiele decyzji podejmowanych jest przez konkurencyjnie działające algorytmy.

Dzięki zeszłorocznym inwestycjom w technologie w tym roku przekroczymy liczbę miliona indeksów w ofercie, z czego niemal wszystkie dostępne w najniższych cenach w Polsce – dodaje Pawlik.

Firma Morele.net została założona w roku 2000 przez Michała Pawlika i Radosława Stasiaka. Początkowo spółka zajmowała się dostarczaniem Internetu do krakowskich akademików. Pomysł na założenie sklepu internetowego zrodził się w 2004 roku. W przeciągu następnych lat serwis Morele.net zdobywał coraz większy udział w rynku. W 2011 w spółkę zainwestował MCI.TechVentures, fundusz powiązany z MCI Capital SA, co pozwoliło na zwiększenie kapitału obrotowego i przyspieszenie dynamiki wzrostu przychodów a także umożliwiło biznesową kooperację z innymi kluczowymi graczami w branży z portfela funduszu

[1] Klasyfikacja na podstawie serwisu SimilarWeb wzięto także pod uwagę strony internetowe hipermarketów.

- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.