Na czym polega pozycjonowanie strony?

Bartosz Martyka
Bartosz Martyka - Redaktor naczelny Brandsit
6 min

Profesjonalne pozycjonowanie w Google ma na celu zwiększenie widoczności stron internetowych w sieci. W praktyce oznacza to, że dana domena będzie się częściej pojawiała w wynikach wyszukiwania na różnorodne frazy. Dobór słów kluczowych powinien być bardzo przemyślany i ściśle powiązany z oferowaną usługą lub sprzedawanym produktem. Tylko w taki sposób wyższa pozycja w Google jest w stanie zmienić się w zwiększony ruch w serwisie, który docelowo prowadzi do pozyskania nowych klientów.

Czym dokładnie jest pozycjonowanie stron?

To jakie działania pozycjonerskie zostaną wykorzystane w konkretnym przypadku, zależy od tego, czy mamy do czynienia z firmą działająca lokalnie, czy na szeroką skalę. Jeśli pozycjonowanie dotyczy niewielkiej firmy lokalnej poszukującej klientów tylko na obszarze jednego miasta, to należy skupić się w dużej mierze na słowach kluczowych i widoczności serwisu firmowego w mapach Google, ponieważ pozycjonowanie lokalne bardzo mocno powiązane jest w geolokalizacją użytkowników.

Jeśli zaś agencja SEO podejmuje współpracę ze sklepem internetowym działającym w całym kraju i poza jego granicami lub z przedsiębiorstwem czy projektem o zasięgu globalnym to podejmowane działania będą skupiały się raczej na zwiększeniu widoczności serwisu oraz jego pozycji w Google na wiele różnorodnych fraz kluczowym, ale także na działaniu tak zwanego „długiego ogona”

Czym jest „długi ogon”?

Tą nazwą określa się mniej popularne, można powiedzieć niszowe słowa kluczowe, które mają niewielką konkurencję w Google. Jako przykład mogą nam tutaj posłużyć słowa kluczowe związane z konkretnymi modelami sprzętów lub obuwia. Z racji małej konkurencyjności jest je łatwiej pozycjonować. A badania jasno pokazują, że są one w stanie wygenerować bardzo dużo niezmiernie wartościowego dla serwisu ruchu.

foto1

- Advertisement -

3 elementy skutecznego pozycjonowania stron

Optymalizacja stron www

Inaczej nazywana SEO polega na dokładnym dostosowaniu serwisu internetowego do wytycznych wskazanych przez Google. Chodzi tutaj zarówno o względy czysto techniczne, jak i jakościowe. Wiedzę na temat tego, co należy zmienić, aby najpopularniejsza wyszukiwarka świata spojrzała na nas bardziej przyjaznym okiem, dostarcza nam audyt SEO.

Jest to dokładna analiza strony internetowej, której wynikiem jest dokument zawierający informacje oraz wytyczne dotyczące zarówno bieżącej kondycji serwisu, jak i zmian, które należy wdrożyć by tę kondycję skutecznie i długotrwale poprawić. Najczęściej zmiany dotyczą poprawek w kodzie źródłowym strony, ale nie mniej często należy zmienić także użyteczność czy treści. Każda optymalizacja serwisu internetowego czy sklepu online powinna zacząć się od takiego właśnie audytu przeprowadzonego przez doświadczoną agencję SEO. Potwierdzają to także specjaliści SEO z firmy Virtal, którzy na co dzień zajmują się właśnie profesjonalnym pozycjonowaniem stron.

Zawartość strony internetowej

Optymalizacja od strony technicznej to jedno. Osobną kwestią i jednocześnie kluczem do skutecznego pozycjonowanie jest właściwe nasycenie serwisu odpowiednimi treściami. Teksty powinny być nie tylko unikalne, ale także wypełnione w sposób naturalny słowami oraz frazami kluczowymi. Absolutnie niedopuszczalne jest kopiowanie treści z innych stron internetowych. Takie działanie może skutecznie uniemożliwić pozycjonowanie. Nie należy o tym zapominać.

Można by w tym miejscu zapytać, dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest zasadniczo dość banalna. Google ma na głównej stronie każdych wyników wyszukiwania tylko 10 miejsc. A jeśli jest ich tak niewiele, to nie ma sensu wyświetlać stron, które mają dokładnie taką samą zawartość. Wszystko po to, aby użytkownik poszukujący konkretnego towaru czy usługi otrzymał jak najpełniejszą wiedzę na interesujący go temat.

Rozbudowane algorytmy Google na podstawie treści znajdujących się na stronie internetowej przyporządkowują ją do konkretnego tematu i związanych z nim słów kluczowych. Dlatego bez nasycenia tekstów frazami kluczowymi nie ma mowy o skutecznym pozycjonowaniu.

foto2

Link building, czyli pozyskiwanie linków

Linkami nazywamy zarówno odnośniki tekstowe, jak i obrazkowe, które prowadzą do naszego serwisu z innych miejsc w sieci. Dla użytkownika najczęściej przybierają one formę podlinkowanych słów, rzadziej grafik jednakże i takie sytuacje mają miejsce. Tego rodzaju linki stanowią jeden z zewnętrznych czynników, które podnoszą stronę w rankingu Google. Są sygnałami, które prowadzą do serwisu z sieci. Jeśli strona firmowa czy sprzedażowa ma stały niczym niezakłócony przyrost ilości linków z innych miejsc w Internecie, to Google odbiera to jako rosnąca popularność. Jednakże należy pamiętać, że linki powinny prowadzić ze stron o dużej wartości, w innym wypadku nie przełożą się na skutki pozycjonowania.

Google podzieliło tego rodzaju linki na dwa typy:

  • Linki naturalne – uznawane za dobre i pożyteczne, najczęściej są one zamieszczone w sieci bez ingerencji przez prawdziwych użytkowników.
  • Linki sztuczne – pozyskane sztucznie przez właściciela strony lub agencję SEO, ich wykorzystanie wymaga dużej wiedzy, doświadczenia oraz wyczucia, ponieważ Google za nimi nie przepada i nieumiejętne ich używanie może zakończyć się nałożeniem kar czy filtrów przez Google.

Podsumowanie

Jak pokazują powyższe przykłady, skuteczne pozycjonowanie serwisu internetowego wymaga nie tylko wiedzy, ale i rozległego, wieloletniego doświadczenia w pracy z ciągle zmieniającymi się algorytmami Google. Przedsiębiorca, który najczęściej ma na swojej głowie ogrom prac związanych z bieżącym funkcjonowaniem swojej firmy zwyczajnie nie znajdzie takiej ilości czasu, aby zgłębić temat na tyle, by zrobić to dobrze i skutecznie. Dlatego też warto usługę pozycjonowania zlecić profesjonalistom i cierpliwie czekać na efekty ich ciągłej i wytężonej pracy.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -