Nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe

Podobne tematy

Co nowego wiemy o polskim rynku finansowym po debiucie Allegro?

Co nowego wiemy o polskim rynku finansowym po debiucie Allegro? Przede wszystkim to, że cena akcji może poszybować tak...

„W czasie lockdownu, wykorzystaliśmy to, co było już gotowe. Powinniśmy to docenić” – rozmowa z Robertem Paszkiewiczem

Rozwój rynku e-commerce znacząco przyspieszył w konsekwencji pandemii. Jak prowadzić e-sklep, aby wyróżnić się na rynku, na którym jest...

Customer experience, czyli skuteczny sposób na handel w sieci

Coraz szybszy rozwój handlu internetowego wymaga narzędzi umożliwiających tworzenie jak najlepszych doświadczeń klienta. Dlatego UX staje się kluczowym czynnikiem...

Największy w Polsce rejestrator domen i dostawca usług hostingowych wycofuje z oferty sklepy internetowe. Posunięcie to zaskakuje tym bardziej, że polski rynek e-commerce z roku na rok rośnie, a jego wartość w 2018 roku przekroczy 40 miliardów złotych. Dlaczego nazwa.pl wycofuje się z dostarczania tego typu usług?

U podstawy decyzji leżą dane z polskiego rynku, światowe trendy w zakresie e-commerce oraz zmiany wymuszone dostosowaniem do wymagań europejskiego rozporządzenia w zakresie ochrony danych osobowych – RODO. Jak podkreśla zarząd firmy, wszyscy Klienci, którzy przeszli audyt dotyczący oceny zgodności z unijnym rozporządzeniem, mogą nadal korzystać z usług sklepów internetowych zakupionych za pośrednictwem nazwa.pl.

Podjęliśmy decyzję o wycofaniu z oferty usługi sklepu internetowego – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. – Niska rentowność tego produktu, konieczność nieustannego dostosowywania mechanizmów sprzedażowych do zmieniających się przepisów prawa podatkowego oraz narzucone przez europejskie rozporządzenie przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, powodują duże ograniczenie w zakresie skali rozwoju tego typu usług. Spółka nie może pozwolić sobie na półśrodki i oferować produktów, które nie są w stanie sprostać obecnym przepisom i regulacjom, stąd nasza decyzja – tłumaczy Cebrat.

Rosnące wymagania wobec dostawców

Nowe przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych zaczną obowiązywać od 25 maja i będą dotyczyć wszystkich podmiotów przechowujących takie informacje. Wiąże się to z dodatkowymi kosztami, na co zwracali uwagę już na początku tego roku autorzy raportu „E-commerce 2018”, sporządzonego przez portal Interaktywnie.com[i]. Warto dodać, że naruszenie przepisów może wiązać się z nałożeniem znaczących kar finansowych. Ich wysokość będzie zależała od tego, który zapis prawny zostanie naruszony, jednak widełki, w jakich porusza się ustawodawca, pokazują powagę zagadnienia. Kary mogą wynieść od 10 do 20 milionów euro lub od 2 do 4% wartości rocznego światowego obrotu przedsiębiorstwa[ii]. Jednak regulacja RODO to tylko jeden z powodów, dla których nazwa.pl wycofuje z oferty sklepy internetowe.

Nazwa.pl, jako firma nr 1 w Polsce, dostarcza usługi o najwyższym poziomie jakości oraz bezpieczeństwa, wytwarzane i administrowane przez wysokiej klasy specjalistów i inżynierów pracujących dla spółki. W przypadku aplikacji sklepowych konieczna jest jednak współpraca z zewnętrznymi, wyspecjalizowanymi Partnerami dostarczającymi oprogramowanie, co niesie ze sobą różne ryzyka w zakresie działania tych aplikacji, oraz profesjonalizmu obsługi posprzedażowej oferowanej Klientom nazwa.pl. Z jednej strony przyzwyczajamy Klientów do najwyższych standardów świadczonych usług, takich jak hosting czy VPS, z drugiej zaś – w przypadku sklepu – nie mamy wpływu na jakość samego oprogramowania oraz jego wsparcia posprzedażowego oferowanego przez Partnerów, co dla spółki nazwa.pl jest nieakceptowalne z uwagi na naszą dbałość o poziom dostarczanych usług – dodaje Krzysztof Cebrat.

Sklep internetowy to duża inwestycja

Właściciele sklepów, aby móc realnie konkurować z największymi, muszą cały czas inwestować zarówno w szeroko rozumiany marketing, jak i rozwiązania wspierające bezpieczeństwo. Jak pokazują wyniki „Raportu z polskich sklepów internetowych 2017”[iii], w związku z ostrzeżeniem Google o niewyświetlaniu „niebezpiecznych” stron, prawie połowa badanych sklepów wprowadziła certyfikat SSL, który stanowi realny koszt dla właściciela sklepu. A to nie koniec wydatków. Nowoczesny marketing, odświeżenie wizualne sklepu oraz oczekiwania Klientów, takie jak darmowa przesyłka, znacząco obniżają rentowność przedsięwzięcia, co w szczególności odczuwają małe podmioty. Najwięcej, bo aż 40%, sklepów działa poniżej 1 roku, a zaledwie 10% prowadzonych jest od 4 do 5 lat [iv].

Kurczący się rynek

Jak wskazują dane, przychody ze sklepu internetowego w początkowym okresie jego działalności dla większości właścicieli są dodatkową formą zarobku[v].

Rynek e-commerce należy do dużych graczy: Allegro, Amazon, Zalando, to przykłady platform, które zapewniają zarówno jakość, jak i bezpieczeństwo świadczonych usług. Te podmioty inwestują w rozwiązania z zakresu wsparcia sprzedaży oparte o sztuczną inteligencję i sieci afiliacyjne. Mogą także oferować darmową dostawę i szereg innych udogodnień, które są poza zasięgiem małego sklepu. Dominacja dużych platform handlowych oraz polityka sprzedaży sklepów sieciowych, ukierunkowana na synergię wszystkich kanałów w postaci strategii omnichannel, wskazują na kurczenie się rynku małych sklepów internetowych – tłumaczy Cebrat.

Czy brak oferty dla sklepów internetowych wpłynie na działalność spółki?

Bezpieczeństwo i jakość usług

Zarząd firmy jasno określił kierunek, w jakim będzie systematycznie podążać. Jest to przede wszystkim bezpieczeństwo infrastrukturalne, systemowe i prawne.  Takie podejście ma zapewnić firmie odpowiednią skalę działalności.

Skupienie na szeroko rozumianym bezpieczeństwie to zauważalny trend zarówno na świecie, jak i w Polsce – tłumaczy Cebrat. –W tym obszarze nie idziemy na kompromis, co doceniają nasi Klienci – dodaje.

W ostatnim czasie firma podpisała wszystkie nazwy domen swoich Klientów protokołem DNSSEC, pokrywając tym samym ponad 90% rynku domen w Polsce zabezpieczonych za pomocą tego rozwiązania. Kolejnym elementem są inwestycje infrastrukturalne gwarantujące podwyższenie poziomu bezpieczeństwa świadczonych usług hostingowych oraz łączny wzrost mocy wszystkich Data Center firmy do wartości 41 MW.

Skupiamy się na najważniejszych dla nas kwestiach, czyli bezpieczeństwie, jakości oferowanych usług i rozbudowie infrastruktury, która umożliwi nam ciągły rozwój, nie tylko na polskim rynku – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.

[i] www.interaktywnie.com/biznes/raporty
[ii] https://www.pwc.pl/pl/artykuly/2017/kary-finansowe-rodo.html 
[iii] https://www.shoper.pl/static/raporty/raport-shoper-2017.pdf
[iv] Idem
[v] Idem
- Reklama -

Gorące tematy

- Reklama -
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.
Używamy plików cookie, aby zapewnić lepszą jakość przeglądania. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie.