Nestmedic po III kwartale systematycznie do przodu

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
4 min

Notowana na NewConnect telemedyczna spółka Nestmedic S.A. w trzecim kwartale 2017 roku rozpoczęła sprzedaż mobilnego KTG Pregnabit. W raporcie okresowym firma informuje, że pacjentki mogą dziś korzystać z ponad 60 urządzeń, które dostępne są w prawie 40 podmiotach medycznych. Nestmedic prowadzi też zaawansowane rozmowy z partnerami z sześciu innych krajów, w tym z trzema spoza UE.

We wrześniu Nestmedic sprzedał pierwsze długoterminowe abonamenty. Przed rozpoczęciem tych działań spółka przeprowadziła programy pilotażowe w wybranych gabinetach ginekologiczno-położniczych oraz wśród położnych. Testy pomogły między innymi dopasować ofertę handlową do specyfiki rynku. Zamiast jednego uniwersalnego abonamentu miesięcznego spółka proponuje trzy różne, uzależnione od liczby badań wykonywanych w miesiącu. Pierwsze tygodnie sprzedaży pokazały, że dla klientów istotne było przedłużenie okresów współpracy na warunkach próbnych, co umożliwia im wypracowanie modelu oferowania Pregnabit pacjentkom i wybór odpowiedniego abonamentu.

Prowadzimy zaawansowane rozmowy sprzedażowe z wieloma podmiotami w Polsce i za granicą. Ponieważ jesteśmy pionierami na rynku telemedycyny w zakresie tak kompleksowych rozwiązań jak Pregnabit, przecieramy szlaki w zakresie umów o świadczenie usług telemedycznych. Proces negocjowania warunków współpracy jest czasochłonny. Po obu stronach istnieje jednak duże zaangażowanie i wola pozytywnego zakończenia negocjacji – komentuje prezes Nestmedic S.A. Patrycja Wizińska-Socha.

Gdzie oferowany jest Pregnabit?

System Pregnabit jest oferowany wyłącznie w modelu B2B, kierowanym do podmiotów medycznych, w tym lekarzy prowadzących własną praktykę położniczą oraz położnych. Nestmedic sprzedaje go poprzez własne struktury sprzedażowe, ale podpisał też umowę z firmą dystrybucyjną Oxford Pol. Priorytetem spółki jest mocne zaistnienie w środowisku medycznym, dlatego jej przedstawiciele byli w ostatnich tygodniach obecni na wszystkich ważnych wydarzeniach środowiska położniczego w Polsce, gdzie nawiązali bezpośrednie kontakty z lekarzami, położnymi, szkołami rodzenia oraz sieciami jednostek medycznych.

Zagraniczne rynki

W sierpniu Nestmedic przeprowadził pierwsze telemedyczne badanie KTG na kontynencie afrykańskim, co otworzyło przed spółką perspektywę ekspansji na tym dynamicznie rozwijającym się rynku. Do końca roku Nestmedic opracuje strategię ekspansji zagranicznej, którą konsekwentnie będzie realizować w kolejnych latach.

Prowadzimy bardzo obiecujące rozmowy z partnerami zagranicznymi, także z takimi spoza Unii Europejskiej. Zakładaliśmy sprzedaż naszych urządzeń poza Europą, jednak zaskoczyła nas skala zainteresowania krajów z innych kontynentów tak szybko po uruchomieniu sprzedaży w Polsce. Być może już w najbliższych tygodniach będziemy mogli poinformować o pierwszych podpisanych kontraktach – mówi Barbara Załęska, członek zarządu Nestmedic, dyrektor ds. strategii i rozwoju.

Nowa generacja

Równocześnie ze sprzedażą komercyjną systemu Pregnabit w Polsce oraz przygotowaniami do ekspansji zagranicznej w spółce trwają prace rozwojowe nad urządzeniem drugiej generacji. Nowe urządzenie pozwoli na jeszcze dokładniejszą analizę sygnałów, rozszerzając funkcjonalność diagnostyczną rozwiązania. Nestmedic podpisał umowę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na dofinansowanie tych prac. Spółka otrzyma na ten cel prawie 5 mln PLN w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

- Advertisement -

W trzecim kwartale Nestmedic pozytywnie przeszedł audyt recertyfikacyjny. Certyfikacja wyrobu medycznego jest dla spółki priorytetem, ponieważ warunkuje możliwość komercyjnej sprzedaży produktu. Spółce zależy na dostarczaniu urządzeń charakteryzujących się najwyższa jakością, skutecznością i bezpieczeństwem.

Nad rozwojem firmy i produktu pracuje wzmocniony w ostatnim kwartale zespół. Do Nestmedic S.A. dołączyły osoby z doświadczeniem w sprzedaży oraz w zakresie prac badawczo-rozwojowych. Poszerzony został także zarząd spółki, który ma dziś szerokie kompetencje w obszarze rozwoju strategicznego, finansów i sprzedaży zagranicznej.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -