Nowe funkcjonalności Cisco Webex

Klaudia Ciesielska
Klaudia Ciesielska - Redaktor prowadzący Brandsit
4 min

Cisco ogłosiło połączenie platform Cisco Spark oraz Webex, aby zwiększyć efektywność spotkań służbowych. Firma zaprezentowała nową wersję aplikacji do współpracy Webex Meetings oraz Webex Teams (niegdyś Cisco Spark) dedykowany pracy zespołowej. Nowo powstała platforma będzie wykorzystywała rozwiązania wideo Cisco oraz urządzenia, które sprawią, że każde pomieszczenie wyposażone w telewizor zmieni się w salę konferencyjną. Firma uprościła również proces sprzedażowy oraz wdrożyła technologie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, co ułatwi organizację spotkań.

Zmiany wprowadzone w Cisco Webex

Najważniejszym usprawnieniem w Webex Meetings jest silny nacisk na funkcje wideo. Użytkownicy będą zachęcani do włączenia kamer, gdyż możliwość zobaczenia swojego rozmówcy stanowi fundament skutecznej pracy zespołowej. Dawno minęły czasy, kiedy spotkania opierały się na wspólnym oglądaniu slajdów wyświetlanych na ekranie komputera. Obecnie użytkownik będzie mógł zobaczyć wszystkich członków zespołu w ramach przejrzystego układu, niezależnie od tego czy korzysta z komputera, rozwiązania Cisco do telekonferencji czy urządzenia mobilnego.

Ponieważ aplikacja działa w chmurze, sto milionów ludzi korzystających z Webex na całym świecie będzie mogło dokonać automatycznej aktualizacji w nadchodzących miesiącach.

Nowa wersja Cisco Spark

Nowe rozwiązanie – Webex Teams łączy w sobie technologie komunikacji Cisco, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z funkcjonalności Webex w ramach platformy Meetings. Ponadto otrzymują oni rozbudowany zestaw narzędzi, włączając w to współdzielenie ekranu, funkcje czatu czy tablicy do notatek, łatwy dostęp do wszystkich uczestników spotkania, wymianę materiałów oraz inne narzędzia przydatne zarówno podczas, jak i po spotkaniu.

Zmiany dotyczą również urządzeń Cisco – Spark Board zostanie zastąpione przez Webex Board.

- Advertisement -

Sala konferencyjna na wyciągnięcie… pilota

Podczas wizyt u klientów specjaliści Cisco widzą wiele przestrzeni konferencyjnych, w których wiszące na ścianie telewizory często nie są wykorzystywane. Cisco postanowiło nadać im drugie życie tworząc Webex Share™ – proste w obsłudze narzędzie do wyświetlania informacji na dużym ekranie. Wystarczy podłączyć niewielki adapter i sparować go z telewizorem, aby udostępnić dokument lub pulpit. Następnie można płynnie kontynuować spotkanie w ramach Webex Teams. Dzięki funkcji Webex Share uczestnicy spotkania mogą łatwo dokonywać rezerwacji przestrzeni konferencyjnej, sprawdzać jej dostępność itp. Webex Share będzie dostępna dla aplikacji Webex Meeting oraz Teams pod koniec 2018 roku.

Dialog na rzecz biznesu

Swobodny wybór narzędzi jest podstawą skutecznej realizacji zadań. Cisco umożliwia użytkownikom wybór technologii, która jest dla nich najlepsza. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby podczas spotkań korzystali z Webexa, a na potrzeby pracy zespołowej np. z rozwiązania Microsoft. Aplikacja jest również kompatybilna z narzędziami Google, Slackiem i innymi rozwiązaniami do komunikacji i współpracy.

Również sam zakup rozwiązań Cisco jest prosty. Obecnie, przedsiębiorstwa mogą w łatwy sposób dokonać płatności za dostęp do usług dla każdego użytkownika. Cisco zwiększyło także przestrzeń dyskową, wdrożyło zaawansowane zabezpieczenia oraz systemy analityczne. Nawet 1 000 osób może dołączyć do spotkań w ramach Webex Meetings.

Sztuczna inteligencja i tłumienie hałasu sprawią, że spotkania będą bardziej wydajne

W listopadzie zeszłego roku Cisco przedstawiło plany dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w rozwiązaniach do współpracy. Firma realizuje tę wizję za pomocą aplikacji Webex Assistant (wcześniej Cisco Spark Assistant), która będzie posiadała dodatkowe funkcje i będzie dostępna dla użytkowników korzystających z różnych urządzeń. Firma podaje, że nie ustaje w wysiłkach, aby sztuczna inteligencja stała się częścią każdego spotkania, telekonferencji, rozmowy i interakcji. Działający w oparciu o technologię MindMeld, Webex Assistant będzie dostępny w ciągu kilku najbliższych miesięcy dla wszystkich urządzeń do współpracy Cisco (Webex Room Kit oraz Room Series), działających w chmurze.

Wszystkie rozwiązania Cisco działające w oparciu o chmurę obliczeniową, a także sprzęt znajdujący się w siedzibie klienta, mogą teraz tłumić zewnętrzny hałas. Oznacza to, że gdy następnym razem ktoś zacznie szeleścić kartkami, system automatycznie przyciszy te odgłosy. Gdy hałas ustanie, system automatycznie zwiększy głośność.

Udostępnij
Leave a comment

Dodaj komentarz

- REKLAMA -